Promocija

Embalažo Tetra Pak v povprečju sestavlja 75 % kartona, izdelanega iz močnih, dolgih papirnih vlaken, ki jih je mogoče večkrat reciklirati in iz njih izdelati nove papirnate izdelke, med njimi tudi higienski papir. Ključ za recikliranje pa je v naših rokah: izpraznjeno embalažo je treba odložiti v rumeni zabojnik ali rumeno vrečo.

Preostali del embalaže Tetra Pak predstavljajo tanki sloji polietilena in aluminija, ki ščitijo vsebino, pri reciklaži pa se materiali preprosto razslojijo z mešanjem v vodi. Za učinkovito ravnanje z embalažo in recikliranje je pomembno, da jo pred odlaganjem v rumeni zabojnik sploščimo in zapremo s pokrovčkom, s čimer prihranimo prostor in zmanjšamo emisije CO₂ pri transportu.

Iz odpadne embalaže Tetra Pak v reciklirane robčke – ozaveščevalna kampanja za potrošnike

Družba Tetra Pak s partnerji tudi letos izvaja izobraževalno kampanjo »Iz odpadne embalaže Tetra Pak v reciklirane robčke«, s katero ozavešča o pravilnem ločevanju odpadne kartonske embalaže Tetra Pak in možnostih njenega recikliranja v nove izdelke. Kupci, ki v izbranih hipermarketih Mercator kupijo pet izdelkov v embalaži Tetra Pak (Ljubljanske mlekarne, Fructal, Dana), prejmejo 10 paketkov recikliranih robčkov Lucart EcoNatural, izdelanih iz kartonskega dela reciklirane embalaže. Od začetka kampanje so razdelili že več kot 40.000 paketkov recikliranih robčkov.

TP_UBC kampanja_glavni vizual_SLO   TP stamp SLO

 

Letos z novim pristopom: Rok Bohinc na poti od embalaže do reciklaže

Kampanja uvaja svež element – sodelovanje z Rokom Bohincem, prepoznavnim obrazom izobraževalnih in zabavnih programov. V seriji videov spremlja pot izpraznjene embalaže Tetra Pak (klikni za oglede videov):


Tetra Pak 1  Tetra Pak 2

Tetra Pak 3  Tetra Pak 4


Slovenija ima velik potencial za več recikliranja

V Evropski uniji smo leta 2023 zbrali 604.000 ton odpadne embalaže Tetra Pak in reciklirali 50–55 % kartonskega dela. V Sloveniji je zberemo okoli 35 %, kar pomeni, da je veliko možnosti za izboljšave – predvsem v doslednem ločevanju, sortirnih postopkih in razvoju reciklažne infrastrukture. »S kampanjo želimo potrošnikom pokazati, da lahko iz odpadne embalaže nastanejo novi, kakovostni izdelki. Krožnost se začne pri pravilnem zbiranju,« poudarja Ştefan Urziceanu, vodja trajnostnih projektov za Vzhodno Evropo pri družbi Tetra Pak.

Snovni krogi embalaže Tetra Pak in higienskega papirja – krožnost v lokalni skupnosti in organizacijah

Slovenija je med vodilnimi državami pri oblikovanju snovnih krogov embalaže Tetra Pak. V teh sistemih se ločeno zbrana embalaža namensko pošlje v recikliranje za izdelavo higienskega papirja, ki ga nato uporabljajo organizacije ali lokalne skupnosti, kjer je bila zbrana. Snovni krogi delujejo v Novem mestu, Ljubljani, Brežicah in Kranju; prvi interni snovni krog v podjetju pa so vzpostavile Ljubljanske mlekarne.

FBCA –  globalno Zavezništvo za kartonsko embalažo za hrano in pijačo

Družba Tetra Pak je članica FBCA, Zavezništva za kartonsko embalažo za hrano in pijačo, ki je nasledilo nekdanji ACE. FBCA deluje globalno in spodbuja države k izboljševanju sistemov zbiranja, razvoju reciklažne infrastrukture in pospeševanju krožnih rešitev za to embalažo.

Spremljaj kampanjo: ekopaketslo
Izobraževalni projekt Eko-paket: EKO PAKET
O embalaži Tetra Pak: Tetra Pak Global
O trajnostnem delovanju družbe Tetra Pak: Sustainability – sustainable food systems | Tetra Pak Global

Kaj lahko naredimo potrošniki?

Odloži prazno embalažo Tetra Pak v rumeni zabojnik.
Pred tem jo odpri, splošči in zapri s pokrovčkom.
Z ločevanjem omogočaš recikliranje in izdelavo novih izdelkov.

Vsak pravilno odložen Tetra Pak se lahko spremeni v nekaj uporabnega.
Krožnost se začne pri tebi – omogoči embalaži, da zaživi novo življenje.


Foto: Tetra Pak