Koalicija za podnebje in čist zrak (CCAC), Mednarodni svet za čisti transport (ICCT) in mreža C40 Cities so napovedali novo partnerstvo za pospešitev globalnega prehoda na brezemisijsko nestacionarno mehanizacijo, z začetnim poudarkom na gradbeni opremi.
Cilj je pospešiti zamenjavo dizelskih strojev z električnimi, zmanjšati izpuste, izboljšati kakovost zraka in podpreti pravičen prehod za delavce in industrijo.
Nestacionarni stroji – predvsem gradbena in kmetijska mehanizacija – vsako leto povzročijo več kot milijardo ton CO₂ in velike količine metana ter črnega ogljika, pri čemer gradbeni stroji prispevajo približno 40 % teh izpustov. Gre za enega največjih neizkoriščenih potencialov za hitro zmanjšanje emisij.
Partnerstvo je uradno predstavil norveški minister za podnebje in okolje, Andreas Bjelland Eriksen, ki je poudaril pomen odstranjevanja ovir za elektrifikacijo gradbene opreme. CCAC je izpostavil, da je elektrifikacija hiter način za zmanjšanje črnega ogljika in izboljšanje pogojev na gradbiščih, ICCT pa je poudaril, da je napredek tehnologije že prinesel številne zanesljive električne modele. Po svetu države krepijo politike za pospešitev prehoda, proizvajalci pa vlagajo v električne stroje, kar nakazuje premik v smeri širše tržne pripravljenosti.
Mesta imajo ključno vlogo, saj se največ gradnje dogaja prav v urbanih središčih. S pilotnimi projekti že dokazujejo izvedljivost električne gradbene mehanizacije, ki zmanjšuje hrup, izboljšuje zdravje prebivalcev in znižuje emisije. C40 napoveduje podporo mestom pri prehodu od pilotov k množičnemu uvajanju.
Novo partnerstvo postavlja dolgo zapostavljen sektor na globalni podnebni zemljevid ter želi spodbuditi naložbe in politike, ki bodo brezemisijsko gradbeno mehanizacijo naredile za standard.