Na Dunaju je v 12. dunajskem okrožju Meidling je vrata odprla MILA, trgovina, ki temelji na sodelovanju, preglednosti in pravičnih cenah, ne pa na maksimiranju dobička. Na 350 m² prodajne površine ponuja več kot 2.500 izdelkov, od svežih lokalnih pridelkov in ekoloških živil do izdelkov z minimalno embalažo.

Skupnostni model za poštene cene

Pri MILA vsak član nakupuje po transparentnem cenovnem modelu: na nabavno ceno izdelka se prišteje le 30-odstotni pribitek, namenjen financiranju delovanja trgovine. Nizke cene omogočajo člani sami, ki vsake štiri tedne opravijo triurno prostovoljno izmeno: pomagajo na blagajni, v skladišču ali pri urejanju polic.

Soustanovitelja David Jelinek in Julianna Fehlinger poudarjata, da MILA prinaša alternativo vse dražjemu vsakdanu: »S koncem napihnjenih cen in nejasnih marž vračamo preglednost in solidarnost v nakupovalno izkušnjo. Dobra hrana mora biti dostopna vsakomur,« pravi Fehlingerjeva.

Trgovina, ki jo oblikujejo člani

MILA deluje kot zadruga, v kateri imajo člani, ki jih je že več kot 1.000, tudi besedo pri izbiri izdelkov. Predlagajo novosti, pomagajo pri organizaciji in soustvarjajo ponudbo, ki se prilagaja potrebam skupnosti. »Lepo je videti, kako se moj predlog pojavi na polici. To ni le nakupovanje, to je sodelovanje,« opisuje članica Karin Kuna.

Povezovanje trajnostnega in dostopnega

Čeprav je veliko izdelkov ekoloških in regionalnih, MILA ohranja tudi konvencionalne izdelke, da ostane dostopna širšemu krogu ljudi. Približno 19 % članov uporablja socialni prispevek, ki omogoča še bolj vključujoče članstvo.

MILA želi pokazati, da je mogoče nakupovati kakovostno in trajnostno, brez visokih cen in brez greenwashinga. Gre za model, ki povezuje skupnost, zmanjšuje stroške skozi sodelovanje in ustvarja prostor, kjer je trajnostno ravnanje del vsakdana.