Električna vozila (EV) dosegajo nov rekord: skoraj četrtina vseh novih osebnih vozil na svetu je zdaj električnih.

Vendar pa poročilo Mednarodnega sveta za čisti transport (ICCT) razkriva vse večje razlike med državami z ambicioznimi politikami in tistimi, ki zaostajajo – s tveganjem izgube konkurenčne prednosti.

Po poročilu ICCT je bilo v prvi polovici leta 2025 prodanih več kot 9 milijonov EV, kar predstavlja 23 % vseh novih lahkih osebnih vozil po svetu. To je pomemben skok z 19 % za celotno leto 2024, kar potrjuje pospešeno globalno preusmeritev v čisto mobilnost.

Kitajska ostaja vodilna sila z 5,4 milijona prodanimi EV (47 % vseh novih vozil v državi) in 72 % svetovne proizvodnje EV. Njeni uspehi temeljijo na dolgoročni, usklajeni državni strategiji.

Nasprotno pa ZDA beležijo padanje tako prodaje kot proizvodnje. Tržni delež EV je padel z 10 % (2024 H1) na 9 % (2025 H1), proizvodni delež pa z 8 % na 5 %.

Evropa napreduje, novi trgi prihajajo

Evropa ohranja stabilno rast z 23 % tržnim deležem (v primerjavi z 20 % v 2024) in 15 % svetovne proizvodnje EV. Ta napredek temelji na jasnih ciljih, CO₂ standardih in obveznostih proizvajalcev.

Medtem pa v ospredje vstopajo tudi novi trgi, kot so Vietnam, Turčija in Tajska, ki s progresivnimi politikami hitro gradijo svojo vlogo v globalni dobavni verigi čiste mobilnosti.


📈 Pomen politik: kdo bo ujel priložnost?

ICCT opozarja, da uspeh v prehodu na električno mobilnost ni naključen – temelji na:

  • jasnih nacionalnih ciljih,

  • dosledni podpori industriji,

  • spodbudah za potrošnike in

  • usklajenih okoljskih standardih.

Države brez vizije lahko hitro zaostanejo, medtem ko proaktivne ekonomije krepijo svojo vlogo v naslednji fazi avtomobilske industrije.