Ob mednarodnem dnevu mladih anketa Evropskega parlamenta o mladih (Youth Survey 2024) razkriva, da so za mlade Evropejce najpomembnejše teme draginja, podnebne spremembe in gospodarska varnost, povzema portal ESG News.

Med 25.863 vprašanimi iz vseh držav EU, starimi od 16 do 30 let, jih:

  • 40 % izpostavlja naraščajoče življenjske stroške,
  • 33 % skrbi okolje in podnebne spremembe,
  • 31 % pa želi več poudarka zaposlovanju in gospodarstvu.

Razlike med državami

Čeprav draginja prevladuje, pa so okoljska vprašanja na prvem mestu v Italiji (46 %), na Danskem (44 %) in v Franciji (40 %). To je pomembno za vlagatelje in podjetja, saj kaže, kje je podpora za zeleni prehod največja. Slovenija je žal daleč v drugi polovici (26 %).

Posnetek zaslona 2025 08 13 074148
Kje v EU je mladim mar za okolje in podnebje? (Vir: ESG News)

Vrednote mladih

Mladi najbolj cenijo varovanje človekovih pravic, demokracije in miru (45 %) ter svobodo govora in mišljenja (41 %).

Te vrednote vplivajo na pričakovanja do EU in podjetij glede etičnega delovanja ter družbene odgovornosti.

Odnos do EU

Podpora EU ostaja visoka: 31 % podpira EU in njeno trenutno delovanje, 32 % podpira EU, a si želi sprememb.

Kje mladi dobivajo informacije?

  • 42 % uporablja družbena omrežja kot glavni vir novic (več kot TV),
  • najbolj priljubljeni so Instagram (47 %), TikTok (39 %) in YouTube (37 %),
  • 76 % jih je v preteklem tednu zaznalo dezinformacije, a 70 % meni, da jih zna prepoznati.

Druga opažanja

57 % je v zadnjem letu uporabilo orodja z umetno inteligenco, največ za študij.

Česa se lahko naučimo iz ankete?

Anketa ponuja smernice za prihodnje politike in ESG strategije:

  • Ukrepi proti draginji ostajajo ključni.
  • Podnebne rešitve morajo upoštevati socialni kontekst.
  • Komuniciranje o trajnosti se bo moralo okrepiti na družbenih omrežjih, kjer so mladi – in kjer je tudi največ dezinformacij.

Za podjetja, ki sledijo ESG načelom, pomeni to priložnost in odgovornost, da se prilagodijo vrednotam in pričakovanjem mlade generacije.