Drugi tir železniške proge med Divačo in Koprom bo v treh četrtinah potekal v predorih. V kraškem delu med Divačo in Črnim Kalom bosta zgrajena 6,7-kilometrski predor Lokev in 6-kilometrski predor Beka. Glede na izkušnje iz avtocestnega programa in na podlagi izvedenih geofizikalnih meritev pričakujemo med gradnjo predorov najdbo približno 10 večjih in 100 manjših kraških jam. Med gradnjo servisne cevi predora Lokev so izvajalci del v začetku februarja v nekaj dneh odkrili dve kraški jami, dolžina rova v večji je 80 metrov, višina pa preko 30 metrov. To je bila tudi največja do zdaj odkrita jama. Jami se bosta v delu ohranili, vhod v jami so izvajalci del zazidali. Jami skladno s protokolom ukrepov v primeru odkritja jam, ki se v Republiki Sloveniji uporablja že vrsto let, raziščejo, izmerijo in dokumentirajo strokovnjaki krasoslovci z Inštituta za raziskovanje krasa. Ti predlagajo ukrepe, ki jih skladno s protokolom pregledajo v Zavodu za varstvo kulturne dediščine Slovenije. Skupno število doslej odkritih kraških jam med gradnjo drugega tira je že preseglo število deset.

Sofinancira EU logotip

2TDK, Družba za razvoj projekta, d.o.o.
www.drugitir.si