Kaj opuščanje tiskanja računov pomeni za potrošnike?

Simon Kolenc, direktor start-upa, v katerem so razvili aplikacijo noprintZ. (Foto: Borut Birsa)
Simon Kolenc, direktor start-upa, v katerem so razvili aplikacijo noprintZ. (Foto: Borut Birsa)

V Državnem zboru so konec decembra potrdili novelo Zakona o davku na dodano vrednost. Ena od glavnih novosti novele je opuščanje obveznega tiskanja računov in nedvoumna potrditev veljavnosti digitalnih računov. Kaj to pomeni za trgovce?

Davčnim zavezancem, ki morajo izdati račun za dobavo blaga ali storitev, kupcu oziroma stranki ni več treba izročiti računa v papirnati obliki, če ta tega ne zahteva. To je pomemben korak k bolj zelenemu poslovanju, saj konec tiskanja računov pomeni manj porabljenih virov, manj odpadkov, manj nevarne snovi BPA (s katero so prevlečeni tiskani računi) in manj stroškov, pojasnjuje Simon Kolenc, direktor start-upa, v katerem so razvili aplikacijo noprintZ za izdajanje in shranjevanje digitalnih računov. Kot pravi, bodo ponudniki blaga in storitev lahko privarčevali pri stroških za nakup papirja, črnila, tiskalnikov in pri stroških vzdrževanja opreme. Digitalni računi tako pozitivno vplivajo na t. i. trajnostna merila ESG in posledično na podobo podjetja. Ste namreč vedeli, da v Sloveniji dnevno izdamo med 3 in 5 milijonov davčno potrjenih računov? Samo za račune se na dan porabi kar 600 km papirja na računskih rolicah. Kar je enako kot pot od Portoroža do Hodoša in nazaj.

Kot pravi Simon Kolenc  pa potrošnike skrbi, kako bodo sedaj preverjali izdano blago. Ali bodo, recimo, v trgovinah z zelo raznoliko robo vedeli, za kateri izdelek bi lahko uveljavljali garancijo in za katerega ne? Še posebej, če bodo pozabili zahtevati račun ali pa jim bo ta s časom zbledel. Eno od rešitev ponujajo v podjetju noprintZ z mobilno aplikacijo za izdajanje in shranjevanje digitalnih računov.

Aplikacija noprintZ omogoča, da so vsi računi še vedno izdani in fiskalizirani, čeprav trgovec na izda fizičnega računa. »Na ta način se rešuje okoljevarstven problem in se omogoča popoln nadzor nad poslovanjem. Gre za davčno skladno rešitev, ki je komplementarna z velikim številom blagajniških sistemov. Aplikacija, ki jo nenehno nadgrajujemo, omogoča lažji postopek reklamacij in uveljavljanje garancij. Obenem so trgovcem na voljo možnosti dinamičnega oglaševanja in spremljanja nakupovalnih navad kupcev. V aplikacijo je možno uvoziti kartice zvestobe, tako da ima potrošnik vse zbrane na enem mestu. Aplikacije je že povezana s plačilnim sistemom FLIK, kmalu pa bo možna povezava tudi s plačilnimi karticami,« pojasnjuje Simon Kolenc.

Vir: noprintZ

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija
iz evropskega sklada za regionalni razvoj. Sofinanciranje spletne strani je bilo pridobljeno preko Vavčerja za digitalni marketing.