Druga stran pomaranče in kraljica balkanskega trapa

Cockta družina je bogatejša še za enega člana – Cockto Blondie, ki bo letošnje poletje osveževala vse ljubitelje oranžade. »Dobro poznani Cocktin značaj na osnovi rastlinskih izvlečkov je tisti, ki jo dela edinstveno na tržišču – to je prava druga stran pomaranče! Seveda pa v skladu s Cocktino kakovostjo ne vsebuje glukozno-fruktoznega sirupa in jo polnimo z naravnim ogljikovim dioksidom. Receptura Blondie bo za zdaj ostala skrivnost, lahko pa vam razkrijemo drugo stran njenega značaja,« pravijo v Cockti. »Drugo stran pomaranče« je ciljna skupina spoznala preko dražilne faze, kjer so se na profilih Cocktinih ambasadorjev pojavljale modre pomaranče. Nato so razkrili novo Blondie z inovativnimi darilnimi paketi – ogromnimi ponovno uporabljivimi modrimi pomarančami, ki so ob odprtju razkrile nov okus. Blondie pa je želela odkriti tudi svojo drugo stran in je k sodelovanju povabila »kraljico balkanskega trapa« Senidah. Skupaj so ustvarili glasbeno sodelovanje, edinstveno pesem in videospot z naslovom Druga strana, ki ga »poganjata« obe strani Cockte.

Ledo x Sanavala Concept

Ledo ob novi embalaži z novo komunikacijsko platformo

Kaj je poleti boljše od mrzlega sladoleda? Več mrzlih sladoledov. Tega se dobro zavedajo v podjetju Ledo, v katerem so s pomočjo agencije Šanavala Concept Store ustvarili novo embalažo za njihov sladoled. Tik pred začetkom nove »sladoledne sezone« je Ledo v sodelovanju z zagrebško agencijo Šanavala Concept Store predstavil novo komunikacijsko akcijo z imenom »Vredno ponovitve«, ki jo bomo spremljali tudi na slovenskem trgu. Zasnovana je tako, da je v eni embalaži več sladoledov. Ključna ideja tržnokomunikacijske akcije je, da si ljudje želimo ponoviti to, kar imamo radi, ker nas to, kar imamo radi, resnično izpolnjuje ter nekako povezuje preteklost, sedanjost in prihodnost. »Skladno z Ledovo dediščino in položajem na domačem trgu smo želeli ustvariti spremembo, ki povezuje izdelke iz portfelja v t. i. multi-pack. Z agencijskim partnerjem smo potrošnike želeli spomniti na lepe trenutke življenja, ki vključujejo sladolede Ledo, s katerimi so odraščali in zato jih nanje vežejo lepi spomini. Paket smo naredili tudi za novi sladoled Time, s katerim bodo ljubitelji naših izdelkov ustvarjali nove čudovite življenjske trenutke,« trdijo snovalci nove komunikacijske platforme. Akcija poteka na več kanalih – poleg spremembe embalaže so posneli televizijski in spletni videooglas, ustvarili različne kreativne rešitve za zunanje plakate, oglasi pa bodo po njihovih besedah preplavili tudi družbena omrežja.

Smurfit Kappa_vodoodporni_papir_EOL169_170

Vodoodporen papir, ki ga je mogoče reciklirati

Podjetje Smurfit Kappa je kot del svojega novega portfelja TechniPaper predstavilo vodoodporen papir AquaStop s premazom, ki je bil dodan med proizvodnim procesom in ne ovira možnosti recikliranja. Pri Smurfit Kappa pravijo, da so vodoodporne lastnosti AquaStop omogočene s posebnim premazom, ki se papirju doda med proizvodnim procesom. Ta premaz ne ogroža možnosti recikliranja izdelka, saj očitno omogoča, da se reciklira na enak način kot standardna papirna embalaža. Papir je zasnovan tako, da prenese izpostavljenost vodi, ne da bi se poškodoval, zaradi česar je primeren za embalažo za e-trgovino in za pakiranje izdelkov, kot so rože, detergenti, sadje in zelenjava, kjer je potrebna začasna zaščita pred vodo. Poleg tega naj bi škatle, izdelane z AquaStopom, ostale nedotaknjene, hkrati pa ščitijo vsebino tudi v vlažnih razmerah. Zaradi tega so primerni za transport in shranjevanje ohlajenih izdelkov, kjer je izpostavljena kondenzaciji. AquaStop je najnovejša inovacija v portfelju Better Planet Packaging podjetja Smurfit Kappa, ki vključuje nedavno predstavljeno papirnato škatlo za hrano za litovsko restavracijo Fresh Post, ki lahko absorbira mineralna olja.

Nestlé_Nozama_za_kavo_EOL169_170

Sledilnik za kavne kapsule in za odzivnost potrošnikov

Podjetje Nestlé je sodelovalo s podjetjem Nozamo pri implementaciji rešitve za sledenje kavnim kapsulam Dolce Gusto. Želijo izboljšati sledljivost vračil na mestih recikliranja s strani potrošnikov, ki lahko uporabljajo aplikacijo za spremljanje depozitov in zbiranje kreditov, ki jih je mogoče zamenjati za nagrade in popuste. Rešitev bo sprva implementirana na Nestlé Marketu v Esplugues de Llobregat v Barceloni. To bo prva trgovina, ki bo ponudila Nozamin sledilnik za Nestléjevo blagovno znamko kavnih kapsul Dolce Gusto. Potrošniki lahko prenesejo aplikacijo NDG Recycling iz Apple Store ali Google Play. V sodelujoči trgovini Esplugues de Llobregat lahko potrošniki stehtajo kapsule, ki jih bodo reciklirali, na pametni tehtnici, ki bo očitno pokazala QR kodo, ki jo je mogoče skenirati prek aplikacije NDG Recycling za prenos podatkov. Podjetja pravijo, da aplikacija potrošnikom omogoča osebno spremljanje števila kapsul, ki jih položijo, in zbiranje kreditov, ki jih je mogoče zamenjati za nagrade ali popuste na Esplugues de Llobregat Nestlé Market. Nestlé in Nozama trdita, da rešitev za sledenje povezuje in vključuje potrošnike v proces ravnanja z odpadki, hkrati pa daje kavnim kapsulam drugo življenje. Poleg tega naj bi sledilnik dodal preglednost procesu pridobivanja in recikliranja kavnih kapsul, saj omogoča njihovo sledljivost.

Podjetje Greif_pokrovcek_EOL169_170

Navojni pokrovček zaznan s tehnologijo NIR

Podjetje Greif, Inc., je razvilo plastični navojni pokrov za svoje posode z uporabo alternativne črne barve, ki ne vsebuje ogljika, tako da ga je mogoče zaznati s tehnologijo »skoraj infrardeče« (NIR). Običajne črne plastike, ki vsebujejo barvila saj, ni mogoče zaznati v obratih za recikliranje, ki uporabljajo tehnologijo NIR za razvrščanje odpadkov, saj lahko absorbirajo NIR. Zaradi tega je črno plastiko težje reciklirati kljub temu, da je material, ki ga je mogoče reciklirati in pogosto konča na odlagališču. Greifov novi embalažni material naj bi uporabljal alternativno črno barvo, ki ne vsebuje ogljika, kar omogoča, da ga zazna NIR. Po navedbah podjetja se navojni pokrov pritrdi na vse Greifove posode, ki se uporabljajo za aplikacije, vključno s hrano, pijačo, kemikalijami in agrokemikalnimi izdelki. Jacob Demén, direktor prodaje v Skandinaviji pri Greifu, komentira: »Nove kapice bodo lažje razvrščali za recikliranje in sčasoma upamo, da bodo postali standard v preostali Evropi in celo po svetu.«

Coveris_EOL_169_170

Vrečke za pasje ljubljenčke iz monomateriala v celoti reciklabilne

Podjetje Coveris je v sodelovanu s podjetjem Ultra Premium Direct, francoskim proizvajalcem naravne vrhunske hrane za hišne živali, razvilo vrečke iz polietilena (PE) iz enega materiala, ki je reciklabilen in namenjen paleti izdelkov za hrano za hišne živali Protein boost. Pri podjetju Coveris pravijo, da njihova rešitev iz monomateriala MonoFlexE omogoča, da je serija Protein boost predstavljena v že izdelanih vrečah, izdelanih iz PE, zaradi česar naj bi bile vrečke v celoti reciklabilne. Poleg tega Coveris in Ultra Premium Direct trdita, da nova rešitev za vrečke ponuja enake lastnosti kot standardni PET/PE materiali, vključno z zagotavljanjem ohranjanja in svežine hrane ter ohranjanjem vseh organoleptičnih lastnosti za boljši okus. Paleta hrane za hišne živali Ultra Premium Direct združuje kibe, narejene brez žit in liofilizirane kose surovega piščanca in postrvi. Podjetje želi pritegniti trend zdravega načina življenja med lastniki hišnih ljubljenčkov v Franciji, pa tudi rastoči trg e-trgovine s ponudbo Protein boost, ki je na voljo za spletni nakup od decembra 2021. Nova serija, pakirana v Coverisovo rešitev MonoFlexE, je na voljo v dveh velikostih vreč: tri kilograme in osem kilogramov. Po navedbah podjetij material omogoča, da izstopajo grafični vizualni elementi, vključno s podobo psa, ki pripada francoski blogerki Coralie, avtorici bloga Elles en Parlent, ki promovira novo blagovno znamko.

OHNSON’S Baby_EOL169_170

Embalaža iz kartona in plastike namenjena ponovnemu polnjenju

Blagovna znamka Johnson & Johnson, Johnson’s Baby, je napovedala lansiranje novih papirnatih škatlic za ponovno polnjenje kot zamenjavo za obstoječe plastične steklenice svojih toaletnih izdelkov Baby Shampoo, Bedtime Bath in Top-to-Toe Wash. Po podatkih Johnson’s Baby so škatle za ponovno polnjenje narejene iz 76 % papirja iz dobro vodenih virov s certifikatom FSC Mix in 24 % plastike, kar predstavlja približno 8 g na 1 l pakiranja. Podjetje pravi, da je plastika potrebna za zaščito formule v notranjosti in ohranjanje strukture pakiranja, hkrati pa ponuja splošno zmanjšanje plastike – po poročanju bo prihranjena ena tona plastike na vsakih 11.202 prodanih pakiranj za ponovno polnjenje. Poleg tega Johnson’s Baby trdi, da jih je mogoče reciklirati tam, kjer jih je mogoče zbrati. 92 % lokalnih svetov v Združenem kraljestvu ima očitno možnosti recikliranja papirnatih kartonov, kar bo morda zahtevalo, da jih odnesete na lokalno mesto za recikliranje v gospodinjstvu. Johnson’s Baby pravi, da zasnova škatle vključuje infografiko po korakih, ki pojasnjuje, kako ponovno napolniti obstoječo plastično steklenico, ter kodo QR, ki jo lahko potrošniki skenirajo za video navodila in informacije o recikliranju prazne škatle. V podjetju dodajajo, da so kartoni zasnovani tudi za enostavno prelivanje in uporabo. Paketi za ponovno polnjenje bodo na voljo v škatlah po 1 l, kar bo potrošnikom omogočilo, da 500 ml plastično steklenico napolnijo dvakrat ali majhne pakete večkrat.

Mondi_papir_EOL169_170

Certificiran osnovni papir za lepilne trakove

Podjetje Mondi je prešlo na certificiran osnovni papir za svoj celoten portfelj lepilnih trakov na osnovi pergazina s ciljem zagotoviti sledljivost in odgovorno gospodarjenje z gozdovi. Lepilni trakovi na osnovi »steklovine« se večinoma uporabljajo za nalepke, trakove in medicinske aplikacije. Pri prehodu na certificiran osnovni papir Mondi sodeluje s partnerji, s čimer bi zagotovili, da so njihovi izdelki v skladu z zavezo ohranjanja ničelnega krčenja gozdov v lastnih gozdovih in dobavni verigi. Vse Mondijeve tovarne celuloze in papirja so certificirane PEFC ali FSC, podjetje pa trdi, da je certificiranih 100 % njenih gozdov. Poleg tega Mondi pravi, da je 76 % njegovega zunanjega lesa in 100 % njegove celuloze iz certificiranih virov. Mondi dodaja, da že sodeluje s številnimi certifikacijskimi organi, da bi pomagal povečati razpoložljivost certificiranih lesnih vlaken na svojih ključnih trgih lesnih virov v Evropi. Pristop podjetja EcoSolutions očitno vključuje proaktiven pristop k trajnosti in sledljivosti. Stefan Schönberger, vodja trajnostnega razvoja izdelkov za zaščitne obloge pri Mondiju, pravi: »V okviru naših ambicij MAP2030 se zavezujemo, da bomo ukrepali proti podnebnim spremembam in dajemo zgled drugim, ki delajo v mednarodni proizvodnji, proizvodnji in logistiki, da jim pomagamo pri izdelavi. Trajnost je ključna prednostna naloga. »Ponudba certificiranega osnovnega papirja je del tega. To je prvi korak k nadgradnji našega celotnega portfelja vložkov za izdajo, ki bo obvladoval naše vplive, hkrati pa zagotavljal najboljše možne rešitve za stranko in končnega potrošnika.«

Kraft Heinz_EOL169_170

Prototip steklenice iz papirja za kečap kot korak v razvoju embalaže

Podjetje Kraft Heinz je objavilo načrte za sodelovanje s podjetjem Pulpex za razvoj prototipa papirnate steklenice za svojo paleto paradižnikovega kečapa Heinz. Kraft Heinz in Pulpex pravita, da bosta razvila prototip steklenice, da bi preizkusila, kako rešitev deluje za embalažo podjetja, pa tudi za druge formate embalaže v prihodnosti. Naslednji korak v procesu naj bi vključeval oceno učinkovitosti prototipa pred testiranjem s potrošniki. Do leta 2025 namerava Kraft Heinz za vso svojo embalažo omogočiti recikliranje, ponovno uporabo ali kompostiranje. Podjetje je že pred tem uvedlo zamaške, ki jih je mogoče reciklirati za svoje plastične steklenice za stisnjene omake, za katere dodaja, da vsebujejo 30 % reciklirane vsebine v EU. Po besedah Kraft Heinza bo njegovo partnerstvo s Pulpexom najnovejša pobuda za spodbujanje napredka pri doseganju ciljev trajnostne embalaže. Miguel Patricio, izvršni direktor Kraft Heinza, komentira: »Odpadna embalaža je izziv za celotno panogo, za katerega moramo vsi prispevati svoj delež. »Zato smo zavezani, da bomo sprejeli korake za raziskovanje trajnostnih rešitev embalaže za naše blagovne znamke v Kraft Heinzu, s čimer bomo potrošnikom ponudili več izbire.«

Huhtamaki_EOL169

»Potisni omot« PET iz mono materiala

Podjetje Huhtamaki je lansiralo Push Tab – »potisni omot«, prvega na trgu iz monomateriala PET brez aluminija, za svetovno zdravstveno in farmacevtsko industrijo. Pokrov potisnega omota Push Tab je izdelan iz monomateriala PET, ki znatno izboljša recikliranje embalaže, hkrati pa ostaja združljiv z obstoječimi visoko zmogljivimi linijami za pakiranje potisnih omotov. Proizvajalcem ni treba spreminjati svojih linij, da bi vključili nov pokrov potisnega omota, kar prihrani stroške in se izogne kompromisu glede hitrosti. Potisni omot PET je zasnovan tako, da izpolnjuje stroge varnostne zahteve strogo regulirane farmacevtske in zdravstvene embalaže.