Novi Lumpiji predstavljajo bele embalaže

Pet novih Lumpijev od zdaj krasi belo embalažo nekaterih Medexovih izdelkov. Mercator je pred meseci v velikem domišljijskem natečaju otroke, stare od 4 do 10 let, prosil, da jim pomagajo ustvariti novo generacijo Lumpijev. Malčki so se odzvali v velikem številu in ustvarili več kot 1.000 risbic. Strokovna komisija je izbrala pet izvirnih predlog za pet likov, ki zdaj – po likovnem poenotenju s strani ilustratorja Gorazda Vahna – postajajo nov obraz Kluba Lumpi. »Za obilo zabave bodo odslej skrbeli čarobna deklica Lala, ljubko zmedeni Ulf, igrivo navihana Moja Moja, široko razgledani Pufi in prijazni godrnjavček Ivor. Ker so novi Lumpiji rezultat otroške domišljije, je njihova misija, da še naprej poganjajo otroško ustvarjalnost,« pravijo v Mercatorju. Zato se Lumpiji te dni v izbranih trgovinah Mercator otrokom predstavljajo na belih embalažah in najmlajše vabijo, da jih ne zavržejo, pač pa z njimi ustvarjajo, gradijo in sestavljajo. Mercator bele embalaže ustvarja skupaj z dobavitelji, ki so se ekskluzivno za potrebe projekta odpovedali vsem svojim prepoznavnim detajlom in tako za otroke ustvarili prazno platno za ustvarjanje, ki malčke in njihove starše inovativno učijo, da je ločevanje lahko tudi zabavno. Med prvimi se bodo na belih embalažah pojavili Medexovi izdelki.

Nova Lumpi embalaža.

Reciklirana PE embalaža za tekoče milo

Mondi in dobavitelj strojev Thimonnier sta združila moči, da bi razvila vrečko za Berlingot iz polietilena (PE) za polnjenje tekočega mila, ki jo je mogoče reciklirati. Po navedbah podjetij je nova embalaža izdelana iz monomateriala, koekstrudiranega PE, ki tehta manj kot toge plastenke, kar zmanjša porabo plastike za več kot 75 %. Podjetja dodajajo, da je vrečka zasnovana tako, da jo je mogoče v celoti izprazniti. Rešitev za ponovno polnjenje je namenjena zamenjavi trenutnega industrijskega standarda večplastnih PVC posod za ponovno polnjenje, za katere podjetja pravijo, da jih dejansko ni mogoče reciklirati. Embalaža za ponovno polnjenje naj bi bila trpežna in neprepustna, kar omogoča zaščito izdelkov, kot so tekoča mila. Podjetja potrošnikom pojasnjujejo, da je nenavadna oblika vrečke namenjena privlačnosti in razlikovanju. Zaradi lahkega materiala je vrečka bolj priročna za potrošnike, zlasti za tiste, ki milo kupujejo v trgovini.

Mondi EOL168

Steklenka Glassy.Classy.eco za znižanje ogljičnega odtisa

V dobrodelni organizaciji Rotary Slovenija so se odločili, da bodo pripomogli k znižanju plastičnega odtisa, zato so se povezali s Steklarno Hrastnik in številnimi drugimi partnerji ter začeli razširjati »glokalni« projekt Glassy.Classy.eco. Zmanjšanje onesnaževanja s plastiko in ukinitev plastenk po njihovem mnenju zahteva poleg globalnega tudi lokalni in nacionalni odziv. Skupaj s partnerji so tako ustvarili posebno steklenko in spodbudili gibanje, ki naj bi pripomoglo k nižjemu ogljičnemu odtisu v svetu. »V dobrih šestih mesecih smo preko spleta le v Sloveniji prodali več kot 12 tisoč steklenk, kar po grobem izračunu pomeni 20 milijonov plastenk manj na leto pri nas – ali povedano drugače, odtis plastenk smo zmanjšali za kar 15 odstotkov,« je na novinarski konferenci ob predstavitvi projekta Glassy.Classy.eco povedal Janez Podobnik, vodja projekta in vodja odbora Okolje WOW (Rotary Slovenija). Gibanje in steklenko je Rotary Slovenija predstavil tudi na slovenskem paviljonu na svetovni razstavi Expo 2020 v Dubaju, in sicer v okviru tedna vode. Odziv je bil dober tudi zato, ker so gostom kot piko na i ponudili možnost individualizacije in digitalizacije njenih funkcij.

Glassy-Classy embalaža Steklarne Hrastnik.

Lesna vlakna za pokrove papirnatih skodelic

V podjetju Stora Enso pravijo, da je njihov novi material Cupforma Natura Aqua+ optimalen za predelavo v pokrove papirnatih skodelic za uporabo v gostinstvu, hkrati pa ponuja možnost recikliranja v istem toku kot papirnate skodelice in kompostiranje v industrijskih objektih. Po besedah Stora Enso je novi material Cupforma Natura Aqua+ lahek, čvrst in sposoben vzdržati toploto in vlago toplih napitkov. Podjetje dodaja, da material zagotavlja odlično haptiko, hkrati pa ga je enostavno namestiti in tesno pritrditi na papirnate skodelice kot pokrov. Material ima dvostransko disperzijo na vodni osnovi in nadomesti tradicionalno plastiko – optimalno za pretvorbo v pokrove za papirnate skodelice. Material med uporabo ne absorbira tekočine, kar dodatno prispeva k njegovi primernosti za uporabo v gostinstvu. Osnovni karton Cupforma Natura je narejen iz obnovljivih, trajnostno pridobljenih lesnih vlaken. Material pokrovov za papirnate skodelice je v celoti mogoče reciklirati, in sicer skupaj s papirjem in kartonom. Material je tudi kompostabilen v industrijskih okoljih. Pokrovi omogočajo potisk, kar pomeni, da jih lahko blagovne znamke opremijo s svojim dizajnom oziroma logotipom.

Stora Enso papirnata skodelica.

Keramična steklenica za gin z dizajnom za spodbujanje ponovne uporabe

Koncept steklenice za gin Grapht Gin uporablja materiale brez plastike, kot so keramika, naravna pluta in organska črnila, ter okolju prijazen proizvodni proces. S kombinacijo vintage estetike in drzne grafike je bila steklenica oblikovana s pomočjo virtualne resničnosti (AR), ki jo je treba hraniti in ponovno uporabiti, ko je steklenica z ginom izpraznjena. Oblikovalec steklenice je Oli Powell, ki je pri ustvarjanju steklenice upošteval tudi trajnostni vidik. Pri oblikovanju je upošteval edinstvenost steklenice s preprosto estetiko, ki lahko služi tudi kot okras. Keramika se je pri tem izkazala kot odlična izbira tudi z vidika proizvodnje manjše količine in lokalne proizvodnje, pri čemer je pomembno, da je vsak vidik sledljiv in povzroča čim manjši ogljični odtis. Navdih za osnovno obliko steklenice in njena bela osnova izhajata iz starih lončkov in mlečnih steklenic. Keramične steklenice so izdelane v tovarni, ki reciklira odpadno toploto, odpadno vodo in odvečno glino vrača nazaj v proizvodni proces. S steklenico za gin je Powell želel ustvariti nekaj tako dragocenega, kot je tekočina v notranjosti. Pri umetniških delih prve izdaje Grapht Gin je Powell sodeloval z Marylou Faure, francosko ilustratorko in umetnico s sedežem v Londonu. Ilustracija vsebujejo rdečo, rožnato in modro grafiko ženske v Faurejevem značilnem slogu, ki ponazarja praznovanje vseh žensk. Z oblikovno zasnovo spodbujajo kupce, da steklenico hranijo in jo ponovno uporabijo. Pred proizvodnjo je bil dizajn preizkušen tudi z virtualno resničnostjo, ki je omogočila povratno informacijo pred finalizacijo.

Steklenica za Gin.

Spletno orodje za povezovanje trajnostnih podjetij za pakiranje

Podjetje Walmart je predstavilo Circular Connector, spletno orodje, zasnovano za premostitev vrzeli med podjetji, ki iščejo bolj trajnostne rešitve za embalažo, in podjetji, ki jih ponujajo. Circular Connector bo na voljo na WalmartSustainabilityHub.com za podjetja za pakiranje, da predložijo svoje trajnostne rešitve. Cilj platforme je pospešiti inovacije in implementacijo embalaže, kar omogoča skupinam in blagovnim znamkam, da najdejo hitrejše rešitve za obravnavo odpadkov. Po mnenju Walmarta se morajo rešitve, ki jih predložijo podjetja, uskladiti z njihovimi cilji trajnostne embalaže. Trgovec se je zavezal, da bo do leta 2025 dosegel 100-odstotno embalažo, ki jo je mogoče reciklirati, ponovno uporabiti ali industrijsko kompostirati, ter 100-odstotno obnovljivo energijo. Zato bo vsak prispevek pregledan glede na Walmartove cilje pri trajnostni embalaži. Če bo rešitev skladna s temi cilji, Walmart pravi, da bo objavljena v tem letu za javni prenos in bo na voljo sodelavcem in dobaviteljem zasebnih blagovnih znamk, da jih preučijo. Poleg tega je Walmart razvil Recycling Playbook, ki ponuja primere materialov, ki jih je težko reciklirati in bi lahko izključili inovacije iz vključitve v Circular Connector. To vključuje metalizirane folije, večplastne materiale, PVC ali PVDC, EPS ali PS, PETG v trdi plastični embalaži, barvni PET, okso-razgradljive materiale in biološko razgradljive dodatke v plastičnih masah na osnovi nafte. Walmart Recycling Playbook uporablja definicijo recikliranja fundacije Ellen MacArthur, ki jo razdeli na dve komponenti: „Ali v praksi in v obsegu za to kategorijo embalaže obstaja sistem recikliranja, to je vsaj 30-odstotna stopnja recikliranja za več kot 400 milijonov prebivalcev? ‘in’ Ali različne komponente embalaže ustrezajo temu sistemu za recikliranje?’.

Walmart napis na trgovini.

PET aerosol posoda

Podjetje Sidel je lansiralo PressureSAFE, posodo za aerosol PET, primerno za izdelke za dom in osebno nego, ki je odobrena za recikliranje v tokovih PET in ponuja nižji ogljični odtis kot alternativa iz aluminija. Sidel trdi, da je aerosolna posoda PET odporna na pritisk, da bi ohranila varno strukturo in zaščitila pred puščanjem, lomljenjem in valjanjem med transportom in skladiščenjem. Podjetje pravi, da je zaradi tega PET vsebnik tako varen kot kovinske aerosolne posode. Poleg tega podjetje predlaga, da aerosolna posoda PressureSAFE PET predstavlja konkurenčno, trajnostno alternativo tradicionalnim kovinskim posodam. Podjetje Sidel poroča, da je povprečna tržna cena PET nižja od aluminija, medtem ko naj bi PET imel ogljični odtis surovine, ki je skoraj polovico manjši kot aluminij – 645 g CO₂eq za aluminij v primerjavi s 380 g CO₂eq za PET na podlagi 150 ml izdelka za osebno nego. Aerosolne posode PET so 100-odstotno reciklirane in jih je mogoče reciklirati v toku PET, dodaja Sidel. Aktivna rešitev za kalupe podjetja očitno zagotavlja konfiguracijo puhala na proizvodni liniji za izdelavo zasnove aerosolnega pršila. PressureSAFE je namenjen uporabi z izdelki, kot so parfumi in dezodoranti, pri čemer je posoda Sidel namenjena domačim in blagovnim znamkam za osebno nego. Posode Sidel nudijo prostornino 220 ml s 150 ml izdelka poleg vratu, ki je primeren za običajne zamaške.

Embalaža Sidel.

Lahek zabojnik za manjše dostave zdravil

Pri podjetju Tower Cold Chain pravijo, da je njihova nova posoda za večkratno uporabo KTEvolution lahka in enostavna za prenašanje s strani ene osebe, zaradi česar je primerna za manjše farmacevtske pošiljke z vrsto notranjih temperaturnih nastavitev, ki jih je mogoče vzdrževati več kot 120 ur brez zunanjega napajanja ali ročnega posredovanja. KTEvolution bo na voljo v 26-litrskih in 57-litrskih različicah, na voljo pa bo tudi v celotnem temperaturnem območju. Tower Cold Chain pravi, da je zaradi tega rešitev idealna za prevoz farmacevtskih, bioloških in biotehnoloških izdelkov, ki zahtevajo notranjo temperaturo -70° C, -20° C, +5° C ali +20° C. Po podatkih Tower Cold Chain je njen obstoječi portfelj izdelkov za prevoz farmacevtskih izdelkov med dobavitelji, proizvajalci, distributerji in končnimi pacienti v povprečju pokazal manj kot 0,1-odstotne temperaturne spremembe na podlagi podatkov iz več kot 25.000 pošiljk. KTEvolution naj bi ponujal več kot 120 ur toplotne izolacije, ne da bi potreboval zunanje napajanje ali človeško posredovanje med tranzitom, kar omogoča pošiljanje po vsem svetu. Podjetje pojasnjuje, da KTEvolution uporablja tehnologijo fazne spremembe, ki je vključena v lahke, vakuumsko izolirane plošče, da doseže to dolgotrajno toplotno zaščito brez ročnega posredovanja. Za omogočanje spremljanja v celotni dobavni verigi ima KTEvolution vgrajeno tehnologijo beleženja podatkov in integriran zaslon za spremljanje temperature, ki se nahaja na vrhu enote, za katerega pravijo, da lahko zagotovi potrditev notranje temperature v realnem času in odjavo ob dostavi. To pomeni, da je KTEvolution mogoče v celoti povezati z integriranimi pametnimi tehnološkimi rešitvami, kot so spremljanje lokacije, temperature in udarcev.

Tower cold chain zabojnik.

Plastične skodelice iz recikliranih materialov in materialov na biološki osnovi

Podjetje McDonald’s bo skupaj s svojimi partnerji Pactiv Evergreen, INEOS, Neste in LyondellBasell preizkusilo prozorne plastične skodelice, pridobljene iz post potrošniške plastike in materialov na biološki osnovi, kot je rabljeno jedilno olje za proizvodnjo raztopine, ki jo je mogoče reciklirati. Po mnenju McDonald’sa so testne skodelice pridobljene iz mešanice post potrošniškega materiala in materiala na biološki osnovi. Podjetje opredeljuje biološke materiale kot materiale, pridobljene iz biomase, kot so rastline, in dodaja, da bo v ta del vključeno tudi uporabljeno jedilno olje. McDonald’s pravi, da bodo materiali združeni za proizvodnjo skodelic s pristopom masne bilance, kar bo omogočil merjenje in sledenje recikliranih in bioosnovanih vložkov, ki se uporabljajo v procesu, hkrati pa vključuje tudi tradicionalne vire fosilnih goriv. Nove skodelice bodo na voljo v 28 izbranih restavracijah v mestu Savanah v Georgii. Za lokalne potrošnike McDonald’s svetuje, da se skodelice lahko sperejo in nato odložijo v kateri koli koš za recikliranje. Vendar pokrovov in slamic, ki spremljajo nove skodelice, trenutno še ni mogoče reciklirati. McDonald’s dodaja, da so nove prozorne skodelice narejene z namenom, da so skoraj identične obstoječim skodelicam podjetja. Po mnenju družbe potrošniki verjetno ne bodo opazili razlike med prejšnjimi in novimi skodelicami McDonald’s. Preskušanje nadzira TMS-HAVI, McDonald’sovi partnerji pri razvoju skodelic pa so INEOS, Neste, Pactiv Evergreen in LyondellBasell.

McDonald's skodelice iz reciklatov.

Privezani pokrovčki v celotnem življenjskem ciklu

Podjetje Elopak je napovedalo, da bo njegova lahka rešitev s privezanim pokrovčkom, Pure-TwistFlip, ki jo je mogoče kombinirati s katero koli škatlo Pure-Pak, predstavljena strankam. Pure-TwistFlip, objavljen leta 2021, je zasnovan tako, da zapiralo ostane pritrjeno na škatlo skozi celoten življenjski cikel. Poleg tega je rešitev Elopak v skladu z direktivo EU o plastičnih izdelkih za enkratno uporabo (SUPD), ki ima rok za privezovanje vseh pokrovčkov do leta 2024. Pokrovček lahko kombinirate s katero koli kartonsko škatlo Pure-Pak, da ustvarite izvirne rešitve embalaže za stranke.

Privezan pokrovček podjetja Elopak.

Film za brizgalne tiskalnike, ki temeljijo na recikliranem BOPET-u

Pri podjetje Sighl pravijo, da inovacija ponuja enake prednosti za izdelke kot konkurenčni izdelki brez PCR in je idealna nalepka. Poleg tega, da gre za kategorijo, ki varčuje z viri in ima zmanjšano težo, podjetje ocenjuje to kot še en korak k »zeleni« ponudbi. 7054 PICOFILM CPr-50 sijaj IHG1 je prozorna FACESTOCK folija, ki je bila zasnovana za izdelavo etiket izdelkov. Sprednja stran ima sijajni premaz za tiskanje spremenljivih informacij z brizgalnimi brizgami na vodni osnovi in je primerna tako za barvila kot pigmentna črnila. Izdelek ima enake mehanske lastnosti kot konkurenca brez PCR (7858/7852), zato je enostaven za obdelavo, hkrati pa ponuja enake prednosti: hitro se suši, z visoko barvno sijajnostjo, odtisi so z ostrimi robovi in dobro vodno odpornostjo. Tudi skupna teža filma se je zmanjšala: to naj bi pomenilo več nalepk na zvitek in s tem večjo produktivnost.

Recikliran bopet podjetja Sighl.

Fleksibilna plastična plošča iz recikliranega PP

Podjetje Antalis Visual Communications je predstavilo Priplak R100, fleksibilno plastično ploščo, izdelano iz recikliranega polipropilena (PP), pridobljenega iz proizvodnih odpadkov in sheme »odkupa« podjetja. Kot pravi Antalis, je Priplak R100 izdelan z uporabo certificiranih postindustrijskih PP odpadkov, ki nastanejo iz kombinacije proizvodnih odpadkov Priplaka in odjemalcev, ki sodelujejo v shemi „odkupa“ Priplaka. Priplak R100 naj bi bil tudi v celoti recikliran. Podjetje pravi, da je močna, fleksibilna plastična folija idealna za prodajna mesta, nalepke, embalažo in namizne zaslone. Poleg tega ima Priplak R100 gladko, belo površino, ki je na obeh straneh koronsko obdelana za UV tisk, pojasnjujejo v podjetju. Priplak R100 je brez halogena. Paul Neale, vodja izdelkov za vizualne komunikacije pri Antalisu, komentira: »Za nekatere aplikacije ima plastika pomembne prednosti, vključno z dolgo življenjsko dobo, vzdržljivostjo, zaščito in ponovno uporabo. Priplak R100 in shema Priplak pomagata zapreti zanko in ustvariti izdelek, ki je tudi zelo trajnosten.«

Fleksibilna plastična plošča iz recikliranega PP