Že enajsta rdeča pika za agencijo Futura DDB in Žareta Kerina
Žirija mednarodnih strokovnjakov je nagrado za izjemne oblikovalske dosežke Red Dot Award: Brands & Communication Design 2021 dodelila oglaševalski agenciji Futura DDB za oblikovanje embalaže »Olivno olje Petar Grašo in Tomaž Kavčič«. Po tem, ko so razglasili prejemnike nagrad za produktno oblikovanje (med katerimi so tudi 4 slovenska podjetja), so uradno razglasili tudi prejemnike nagrad v kategoriji blagovnih znamk in komunikacijskega oblikovanja (Brands & Communication Design). Med njimi je tudi oglaševalska agencija Futura DDB, ki je nagrado prejela za oblikovanje embalaže »Olivno olje Petar Grašo in Tomaž Kavčič«. Futurino ekipo je vodil Žare Kerin, kreativni in umetniški direktor tega projekta. Žare Kerin in Tomaž Kavčič sta prijatelja, ki uspešno sodelujeta že dlje časa – Kerin je rdečo piko prejel tudi leta 2019 za oblikovanje embalaže Kavčičevega gina Monologue. Tokrat ozadje zgodbe o oblikovanju komunikacije skupaj s Kavčičem predstavlja še dalmatinski pevec in skladatelj Petar Grašo. Pred leti sta z našim kuharskim mojstrom v okolici Splita kupila nasad oljk in ustvarila skupni prvenec ekstra deviškega olivnega olja, ki ga odlikuje nežno uglašena tekstura in blag ton okusa. Žare Kerin je z ekipo pri oblikovalski rešitvi v ospredje postavil prvovrstno sestavino olja, pri tem pa niso pozabili na avtorjevo uspešno glasbeno pot: »Naša naloga je bila, kako »uglasbiti« oljčno olje, zato je na preprosti steklenički v ospredju grafični element olive v obliki note. Ta pa ni samo glasbeni simbol, saj velikokrat rečemo, on je prva violina, čeprav naziv nima povezave z glasbo. Človeka postaviš na visoko raven. In to sem želel pri tem projektu izpostaviti, saj sta nosilca dva virtuoza, kuharski in glasbeni,« je projekt opisal Žare Kerin, ki meni, da je žirijo prepričala enostavna, neposredna in čista ideja, ki praviloma ljudem ostane v spominu – simbolizirano in uglasbeno oljčno olje. Olje ni v prosti prodaji, kupite ga lahko v dalmatinski restavraciji Petra Graša in v gostilni Tomaža Kavčiča v Vipavi. Njuna ideja je bila, da košček dalmatinske zemlje preneseta v njuni restavraciji, Futurina ekipa pa je poskrbela za popolno sporočilo.

POLI pate Kids

Poli z novo otroško linijo izdelkov in novo preobleko
Perutnina Ptuj predstavlja novo linijo Poli Kids, ki ima manj soli in več mesa kot druge linije. Stavijo tudi na privlačno embalažo, ki jo krasijo risani smejoči liki. »Tako se Poli, znamka, ki razveseljuje že od leta 1974, predstavlja na zabaven, inovativen in humorističen način,« pravijo. Nova, nora dopolnitev za otroške navdušence nore na Poli. Zdaj še več okusov, še več oblik in norih priložnosti za otroške malice, polne beljakovin.

McDonalds skodelica lesna vlakna

Skodelica iz lesnih vlaken brez dodatka plastike
Skodelico Sundae Cup & Lid, ki sta jo razvili podjetji Havi in Huhtamaki za McDonald’s, se bo sprva uporabljalo po Evropi. Izdelek je narejen iz 100 % lesnih vlaken, brez dodatkov plastike in je bil oblikovan za uporabo za sladoled in široko paleto omak in prelivov. Izdelek je bilo treba izdelati z zelo visokimi tolerancami delovanja, pokazati vrhunsko funkcionalnost in organoleptične lastnosti ter potrošniku zagotoviti visoko razvito raven čutnega zaznavanja v uporabi. Ta izdelek ni le »dobra zamenjava za plastiko«, ampak fantastičen trajnostni dizajn in lep kos embalaže. Prvotna potreba je bila zamenjati obstoječo, ikonično blagovno znamko, plastično embalažo iz neobnovljivih materialov. Krožni dizajn obravnava povpraševanje potrošnikov (in vse bolj zakonodajo) o prehodu na obnovljive materiale z uporabo drevesnih vlaken iz trajnostno upravljanih gozdov, z uporabo učinkovitih proizvodnih procesov, ki predelajo vse ostanke in odpadke, in izdelavo embalaže, ki jo želi potrošnik. V obstoječih tokovih papirja zajame material z visoko vrednostjo ter ga nato reciklira.

Huhtamaki tuba

Tuba s 40 % reciklata
V sodelovanju s podjetji iz celotne vrednostne verige plastike so pri podjetju Huhtamaki razvili novo tubo, ki vključuje več kot 40 % reciklirane plastike iz obnovljivih virov s certifikatom ISCC. Rešitev, ki je bila razvita v partnerstvu s LyondellBasell, Plastuni Lisses (Groupe Somater) in Groupe Rocher, je primerna predvsem za uporabo izdelkov v kozmetiki, osebni negi, ustni negi in živilskem sektorju. Podjetje LyondellBasell je delovalo kot dobavitelj smole, Huhtamaki je bil proizvajalec laminatov, Plastuni Lisses je izdelalo tubo, vodilno podjetje za kozmetiko, nego na domu in oblačila Groupe Rocher pa je lastnik blagovne znamke.

Lyreco Loop ponovna uporaba

Embalaža za večkratno uporabo in za zmanjšanje izpustov
Podjetje Loop sodeluje s podjetjem Lyrecom pri preizkusu koncepta, v katerem bodo milo za roke in razkužila za roke prodajali v embalaži za večkratno uporabo po meri. Med preskusom bodo lahko stranke oddale naročilo prek spletne trgovine Lyreco. Izdelek bo dostavljen skupaj z vrečko za večkratno uporabo, v katero lahko po uporabi vstavite prazne posode. Po uporabi lahko kupec, namesto da zavrže prazno embalažo, obvesti Lyreco, da so izdelki pripravljeni za odvzem, čiščenje, ponovno polnjenje in ponovno uporabo. Embalaža, uporabljena v preskusu, je izdelana iz trpežnega nerjavečega jekla in jo je mogoče uporabiti, strokovno očistiti, napolniti in ponovno uporabiti do 100-krat. V skladu s svojo obljubo o krožnem gospodarstvu do leta 2025 Lyreco trenutno zagotavlja zbiranje in predelavo ob koncu življenjske dobe za vrsto izdelkov, postopoma odpravlja plastiko za enkratno uporabo v svojih pisarnah in iz izdelkov, ki jih prodaja, odstranjuje tisto, kar opisuje kot »ne krožno embalažo«. Na širši ravni podjetja trdijo, da so od leta 2010 zmanjšali emisije CO2 za 57 %.

oljarna kocbek 2

Nagrada tudi steklenici za bučno olje Kócbek
Med slovenskimi prejemniki nagrade za oblikovanje Red dot je tudi steklenička Luxury black bottle oljarne Kócbek. Nagrado so prejeli v kategoriji blagovnih znamk (v podkategoriji oblikovanja embalaž). To je že tretja nagrada za stekleničko bučnega olja, ki je prejela že veliko nagrado SOF-a v skupini oblikovanje in nagrado slovenski oskar embalaže 2020. Stekleničko je ustvaril oblikovalec Gregor Žakelj, oblikovalec v studiju Visualbraingravity. Gre za ročno pihan izdelek iz najčistejšega stekla, ki je postavljen v škatlo iz stoletnega hrastovega lesa. Zamašek steklenice je hkrati pipeta, s katero se olje nanaša na hrano po kapljicah in se ne izliva iz steklenice. »Ponosni smo, da smo s svojim dolgoletnim trudom, družinsko tradicijo in prepletom odličnega sodelovanja trgu predstavili izjemen slovenski izdelek, ki zadovoljuje najvišje standarde. Za našim trudom se ne skriva nobena priznana piarovska agencija, ampak orjemo ledino na nam še neznanem oblikovalskem terenu zgolj s srcem in ljubeznijo do tega, kar počnemo že od leta 1929. Predelava bučnega olja na star, tradicionalni način je dobila svojo edinstveno zgodbo v posebej oblikovani steklenici, ki je iz najbolj neoporečnega črnega satiniranega stekla, brez primesi težkih kovin, s katero ohranja njeno notranjost – najvišjo kakovost bučnega olja pred zunanjimi vplivi,« je ob prejeti nagradi povedal Gorazd Kocbek.

Aqua Pura Reciklabilna plastenka EOL162

Plastenke iz reciklata, prav tako pokrovček pritrjen nanjo
Aqua Pura uvaja nove plastenke. Izdelane so iz recikliranega materiala z integriranim pokrovčkom, ki se enostavno odpre in zapre. Blagovna znamka je izdelala in predstavila novo plastenko 500 ml, ki jo je mogoče 100 % reciklirati. Poleg tega je plastenka izdelana tudi iz 100 % recikliranih materialov. Nove plastenke Aqua Pura Still so bile preoblikovane v novo obliko in inovativnim integriranim pokrovom za odpiranje in zapiranje. Novi pokrovček, pritrjen na embalažo, zagotavlja, da se v naravi ne bo izgubil pokrovček, hkrati pa zagotavlja, da bo s plastenko odložen v reciklirane odpadke, namesto da bo zavržen v splošni koš. Carys Delve, vodja blagovne znamke pri Aqua Pura, je komentiral: »V celoti smo predani igranju naše vloge pri ustvarjanju okolju prijaznih rešitev, hkrati pa ohranjamo visokokakovosten izdelek, proizveden na britanskih tleh.«

Eco TiteR R raztegljiva folija

Nova trajnostna rešitev za živilski sektor
Vrečka Amcor Eco-Tite® R je zasnovana za podaljšanje roka uporabnosti, ohranjanje varnosti hrane, zmanjšanje živilskih odpadkov in jo je mogoče reciklirati v obstoječih tokovih za recikliranje polietilena (PE). To pomeni, da bo lahko več potrošnikov recikliralo embalažo za meso, perutnino in sir, hkrati pa uživalo v prednostih dalj obstojne hrane. Amcor Eco-Tite® R je večplastna, mono-PE embalaža, ki ohranja visoko bariero za kisik in vodno paro, tudi če je izpostavljena okoljem z visoko vlažnostjo, kot so hladilniki in zmrzovalniki. Ta rešitev evropskim proizvajalcem mesa in sira ponuja alternativo za PVdC (polivinilliden klorid) embalažo, ki je ni mogoče reciklirati v mehanskih ali kemičnih sistemih za recikliranje. Po certifikatu inštituta cyclos-HTP se Eco-Tite® R se lahko reciklira v polietilenskem toku v državah, kjer obstajajo tokovi zbiranja in recikliranja, vključno z Nemčijo, Francijo, Italijo, Nizozemsko, Norveško, Avstrijo in Španijo. Embalaža ima 58 % nižji ogljični odtis v primerjavi s standardnimi skrčljivimi vrečkami, 49 % zmanjšanje energije in 45 % prihranek pri porabi vode. Ocenjevanje je potekalo v sistemu ASSET, Amcorjevem sistemu ocenjevanja življenjskega cikla, ki ga je potrdil Carbon Trust.

Unliver indija ponovnauporaba

Ponovna uporaba embalaže za čistejšo Indijo
V Indiji se spopadajo z velikimi težavami z onesnaženostjo, multinacionalka Unilever pa želi k izboljšanju stanja prispevati tako, da spodbuja k ponovni uporabi plastične embalaže. V nakupovalnem središču v Mumbaju so namestili polnilno postajo, v kateri lahko uporabniki napolnijo čistila v steklenico Smart Fill ali od doma prinesejo katero koli steklenico, ki jo lahko napolnijo s katero od številnih lokalnih blagovnih znamk Unileverja. Steklenice pred ponovnim polnjenjem preprosto dezinficirajo, saj pametna polnilna postaja vključuje enoto za dezinfekcijo z UV žarnicami. Unilever s takšnimi polnilnicami sledi svoji zavezi, s katero želijo spodbujati ponovno uporabo embalaže. K temu, da bi se za takšen nakup odločilo čim več ljudi, pa spodbujajo tudi z nižjimi cenami – čistila, ki jih natočite v svojo embalažo, so namreč za 20 odstotkov cenejša od tistih v izvirni embalaži.