Smurfit Kappa za steklenice2

Nova embalaža za dostavo pijač po pošti

Pri podjetju Smurfit Kappa so predstavili novo paleto rešitev embalaže eBottle za hitro rastoči spletni trg pijač in tekočin. Novi portfelj vključuje različne rešitve za izdelke iz enega ali več paketov, vključno z embalažo za steklenice Rollor, BiPack in vložkom Pop-up. Porast e-trgovine zaradi pandemije COVID-19 je očiten v vseh sektorjih, pomembno vpliva tudi na trg pijač. Pri podjetju poročajo, da se je spletna prodaja alkoholnih pijač v Evropi povečala za 34 %, kar spodbuja povpraševanje po trajnostni, trpežni in potrošniku prijazni embalaži, ki ščiti izdelek med odpremo. Arco Berkenbosch, podpredsednik za inovacije in razvoj pri podjetju Smurfit Kappa Europe, je dejal: »Naša nova ponudba izdelkov eBottle podjetjem za pijače ponuja paket rešitev, prilagojenih potrebam in narejenih po meri, ki obravnavajo ključne izzive. Inovativna ponudba je skupaj z našo osredotočenostjo na procese e-trgovine, dobavno verigo in izkušnje potrošnikov prispevala k večji prodaji in večji učinkovitosti naših strank.« Nov portfelj izdelkov podjetja »Better Planet Packaging« je zasnovan bolj trajnostno in prihaja iz obnovljivih surovin, ki jih je mogoče reciklirati.

ProAmpac embalaza macja hrana

Kartonska rešitev nadomestila plastično folijo

Podjetje Heinz je razkrilo novo kartonsko rešitev, ki bo nadomestila plastično folijo, ki se trenutno uporablja v več-paketnih konzerviranih izdelkih. Karton s certifikatom PEFC je mogoče reciklirati in prihaja iz obnovljivih in trajnostno urejenih gozdov. Pri podjetju pravijo, da pri oblikovanju ovoja uporabijo 50 % manj materiala kot, če bi bila embalaža popolnoma zaprta, in 10 % manj kot tradicionalni dizajn iz kartona. Družba tudi poroča, da sta proizvodnja in transport nove embalaže ogljično nevtralna in da ima embalaža skoraj 20 % nižji odtis CO2 v primerjavi z enakovredno zasnovo krčljive folije. Pri podjetju so z leti neprekinjeno vlagali v svoje venomer lažje pločevinke, ki jih je mogoče reciklirati, z nenehnimi naložbami v način njihove zasnove. Podjetje si prizadeva tudi za širše trajnostne pobude, kot je partnerstvo s spletno trgovino Loop brez odpadkov za zbiranje, čiščenje in polnjenje rabljenih steklenic Heinz Tomato Ketchup.

Faerch mlecni proizvodi

Serija recikliranih mono-PET izdelkov za vročo kavo

Podjetje Faerch predstavlja svojo družino izdelkov Eco HotPro, novo paleto mono-PET skodelic za vročo hrano, razvito za sterilizacijo pri visokih temperaturah (HTS). Visokotemperaturna sterilizacija je pomembna značilnost mnogih kategorij mleka in zahteva embalažo, ki prenese temperature do 120 °C. Nova paleta Eco HotPro Pot temelji na Faerchovi CPET tehnologiji, ki ji omogoča izpolnjevanje teh zahtev. Embalaža je izdelana iz do 75 % po potrošniške reciklirane plastike, ne da bi pri tem ogrozili varnost hrane ali katero koli drugo funkcionalno lastnost. Po uporabi je embalažo mogoče reciklirati. Kupci lahko izbirajo med različnimi oblikami, velikostmi rezov in barvami, vključno z belo. Eco HotPro lahko kombinirate tudi s konceptom Evolve by Faerch, kjer reciklirani vsebini, iz katere so embalaže, niso dodane dodatne barve. To ustvarja različne barve materiala, ki odražajo specifično mešanico reciklirane vsebine, iz katere je narejena skodelica.

lasko medeno rundasekunda1 1

Ko komunicirajo zlatorog in čebele

Pivovarna Laško je predstavila omejeno serijo medenega piva. Želeli so združiti dva lokalno pridelana »zlata« -zeleno (hmelj) in rumeno zlato (med). Ob letošnji postavitvi čebelnjaka v Laškem so ponudili prostor čebelam. Z namenom narediti (zvariti) poseben izdelek in s spoštovanjem do starih pivovarjev je nastala omejena količina (7.000 steklenic) medenega piva. Pivske steklenice polnijo, etiketirajo in pakirajo ročno. Kot je povedala Maja Mežan, vodja blagovne znamke Laško, se je ideja »zvarila« v glavah zaposlenih oziroma »nekje med oddelkom Laško znamke, oskrbovalne verige ter razvoja inovacij in oddelkom za trajnostni razvoj«. »Vsi, ki smo bili trdno vpleteni v ta projekt, namreč ne samo govorimo o strategiji podjetja »Varimo boljši svet«, ampak jo živimo. In ker vedno poudarimo, da delamo več kot samo pivo, smo se tu lahko res kreativno izživeli, povezali ohranjanje starih tradicij, vpletli lokalne akterje in naredili tako sladko zgodbo, ki jo bomo z veseljem pripovedovali tudi svojim vnukom. Ti pa jo bodo, če ohranimo čebelice, dejansko lahko slišali in ponosno predajali naprej,« pojasnjuje Mežanova. Avtorica podobe je ilustratorka Nea Likar, ki so jo k sodelovanju povabili skupaj z ostalimi ilustratorji (Anja Kralj, Dejan Kralj, Roman Ražman in Matija Cipurič). Upodobila je zgodbo varjenja Laškega piva na čebelnjaku. Njeno podobo so izbrali sledilci na družbenih omrežjih z glasovanjem na profilu Laško in je upodobljena tudi na steklenički medenega piva. V tradicionalno oblačilo pivovarja je tako odela kar zlatoroga samega, v vlogo nadzornic pa je umestila čebelice in »glavo« njihove družine, matico. »V ozadju se prepletajo barve Laškega – cvetu hmelja, ki ga uporabljam v detajlih, dodam tudi cvetove, brez katerih bi bilo delo čebelic onemogočeno. Šestkotnike uporabljam v simboliki čebelic in tudi zato, ker je ta najmočnejši lik, kot sta močni zgodba in tradicija laškega piva. Kaj se lahko zgodi, ko komunicirata zlatorog in čebela? Nova, močna in tradicionalna zgodba,« je povedala Nea Likar.

Coca Cola papirnata

Prototip embalaže za pijačo iz papirja namesto iz plastike

Podjetje Coca-Cola je v partnerstvu s podjetjem Paboco in tremi drugimi družbami iz skupnosti Paboco Pioneer razkrila prvo generacijo embalaže za pijačo iz papirja. Družba še ni uresničila svojega končnega cilja, da ustvari 100 % embalažo iz papirja, saj je struktura prototipa sestavljena iz papirnate lupine s plastično zaporko in notranje plastične obloge. Medtem ko je uporabljena plastika 100 % reciklirana in jo je po uporabi mogoče ponovno reciklirati, si podjetje prizadeva sčasoma ustvariti papirnato embalažo, ki jo je mogoče reciklirati kot kateri koli papir. Pri Coca-Coli pravijo, da je naslednji korak iskanje rešitve za ustvarjanje embalaže brez plastične obloge. Tako kot druge vrste embalaže mora tudi papirnata plastenka v prihodnosti upoštevati enako visoke standarde varnosti in kakovosti embalaže za hrano in pijačo, ki veljajo trenutno. Zdaj embalažo iz papirja preizkušajo v laboratoriju, da bi ugotovili, kako deluje v hladilniku, kako močna je in kako dobro ščiti pijačo v notranjosti.

Arjowiggins embalaza

Prosojni papir z visoko pregrado za kisik

Proizvajalec papirja Arjowiggins je predstavil papir Sylvicta – reciklabilni, kompostabilni, v morju razgradljiv prosojni pregradni papir iz obnovljivih virov. Po navedbah podjetja je posebna prednost Sylvicte zelo visoka bariera za kisik, kar pomeni, da lahko zmanjša živilske odpadke s podaljšanjem roka uporabnosti med transportom, maloprodajo in potrošniško fazo vrednostne verige. Skupine za raziskave in razvoj podjetja Arjowiggins so z natančnim rafiniranjem vlaken razvile ta prosojni papir z naravno vezavo brez potrebe po kakršnih koli škodljivih kemikalijah. Družba izpostavlja številne potencialne aplikacije, od vrečk za suho sadje, vrečk za solate, vrečk za trdo milo, vrečk za hrano za hišne ljubljenčke in paketov za čokoladne ploščice do metaliziranih različic izdelka za embalažo masla ali margarine.

Mondi biohof

Prenovljeno pakiranje paradižnika z več prednostmi

Podjetje Mondi je s sodelovanjem z ekološko kmetijo na Bavarskem BIOhof Kirchweidach našlo novo rešitev za pakiranje 500 g paradižnika. Novo rešitev, Coral Tray, naj bi distribuirali supermarketi PENNY, ki so v lasti velike nemške trgovske družbe REWE Group. Coral Tray izpolnjuje cilj BIOhofa, da zamenja prejšnjo embalažo, ki uporablja 2,5 g plastične folije na embalažo, s papirnato, ki jo je mogoče reciklirati in je brez plastike, kar podpira trajnostne cilje skupine REWE. Po poročanju podjetja Mondi je njihov novi izdelek mogoče v celoti reciklirati, je izdelan iz obnovljivih materialov in reciklirane valovite plošče, ki naj bi imela v Evropi v povprečju stopnjo recikliranja več kot 80 %. Strokovnjaki za embalažo v avstrijskem Mondi Grünburg so skupaj z ekipo BIOhofa oblikovali enodelni valoviti pladenj z integriranim pokrovom. Tako obloga kot zunanja obloga sta izdelani iz 100 % recikliranega materiala, notranja obloga KraftTop pa zagotavlja, da ustreza zahtevam glede stika z živili. Florian Steiner, generalni direktor podjetja BIOhof Kirchweidach, je dodal: »Zaradi stabilnosti embalaže je izdelek izjemno dobro zaščiten pred poškodbami. Prav tako odpravlja tveganje, da se paradižnik poškoduje v nakupovalni košarici ali na poti domov s potrošniki. Blago diha skozi zračne luknje, kar zmanjšuje tveganje za nastanek plesni. Prav tako ne more nastati kondenzacija, kar se pogosto zgodi pri plastični embalaži.«

Reciklabilna tuba loreal

Reciklirana tuba, ki spreminja trg

Podjetja Albéa, Origins, The Estée Lauder Companies (ELC) in SABIC so napovedala strateško partnerstvo za predstavitev »naprednega« paketa recikliranih in reciklabilnih tub leta 2021. Pri Albéa pravijo, da bodo izkoristili svoje strokovno znanje pri uporabi naprednih recikliranih smol in podjetju Origins zagotovili visoko zmogljivo tubo, sestavljeno iz certificirane polimerne smole, proizvedene s tehnologijo SABIC s certificiranim krožnim polietilenom in polipropilenom, napredno tehnologijo recikliranja. Napredno recikliranje vrne težko reciklirano plastiko, ki je sicer namenjena za sežig ali odlagališče, nazaj v njihove osnovne gradnike. Ko se plastika razgradi na svoje molekularno stanje, se iz nje nato ustvari visoko učinkovita plastika, podobna deviškemu materialu. SABIC-ov certificiran krožni polimer, ki je del portfelja krožnih rešitev TRUCIRCLE ™, uporablja tehnologijo, ki lahko neprestano pretvarja plastiko nazaj v prvotni polimer. Z uporabo te inovativne tehnologije recikliranja podjetja Albéa, Origins, ELC in SABIC pomagajo pospešiti inovacije v celotni vrednostni verigi do cilja krožnega plastičnega gospodarstva. Zavezana k varstvu okolja in odločena, da bo izdelovala vedno bolj odgovorno embalažo, je bila oktobra 2018. kot prva proizvajalka embalaže za kozmetiko podpisana globalna zaveza fundacije Ellen McArthur o novi ekonomiji plastike. Ta podpis zavezuje Albéo, da zagotovi, da je 100 % embalaže mogoče reciklirati ali ponovno uporabiti do leta 2025 in v svoj portfelj vključiti 10 % smole, reciklirane po porabi (PCR).