Embalažne novice - EOL 153

Embalažne novice - EOL 153

Posebna izdaja vina prejela nagrado Packaging of the world

Jazz kamp Kranj kot blagovna znamka je skoraj vsako leto prejel veliko nagrad na domačih in mednarodnih festivalih. Nagrade iz domačih in tujih logov je kot kreativka prejemala tudi Montanezova, a vedno v družbi svojega tima sodelavcev, brez katerih vsako leto ne bi bilo vse narejeno, pove. Med najnovejšimi dosežki omeni še letošnjega. Jazzy »Mano dorso«, vino posebne izdaje v času Jazz Kamp Kranj 2020, je bilo namreč objavljeno na portalu Packaging of the world, kjer zbirajo najlepše embalaže sveta.

Večkratna uporaba skodelic za vročo pijačo

McDonald's je pričel globalno partnerstvo s storitvijo krožnega pakiranja TerraCycle, Loop, za testiranje novega modela skodelice za vročo pijačo za večkratno uporabo. Namen novega sodelovanja je strankam omogočiti, da zmanjšajo količino odpadkov z izbiro trpežne skodelice, ustvarjene z zanko (ti. Loop), za majhen depozit. Polog lahko nato izkoristite tako, da skodelico vrnete sodelujočim restavracijam McDonald's, da jih lahko varno sperete skozi sistem Loop in ponovno uporabite v restavracijah McDonald's. »Na poti smo, da premislimo, kako pakiramo izdelke, da strankam omogočimo možnosti za zmanjšanje odpadkov, ohranjanje najvišjih varnostnih standardov in izboljšanje izkušnje McDonald'sa. To, kar pričakujejo in pri čemer uživajo. To je izziv za inovacije in po našem mnenju nam model Loop lahko pomaga,« komentira Jenny McColloch, podpredsednica za globalno trajnost pri McDonald'su. Pobuda Loop se usklajuje z nadaljnjimi naložbami McDonald'sa za testiranje in skaliranje krožnih rešitev za skodelice po vsem svetu, vključno s sistemom »Recup« v Nemčiji ter raziskavami popolnoma obnovljivih skodelic za vroče in hladne napitke ter sistemov za večkratno uporabo v partnerstvu s NextGen Cup v ZDA.

Prvič na svetu - ogljično nevtralni rPET

Svetovni proizvajalec plastične embalaže in reciklažer Alpla je predstavil tisto, za katero pravi, da je prvi recikliran PET na svetu, ogljično nevtralen. Podjetje je svoje tovarne za recikliranje PET v Wöllersdorfu v Avstriji in Radomskem na Poljskem zamenjalo za mešanico električne energije iz obnovljivih virov, da bi proizvedlo svoj ogljično nevtralni rPET. »Ta korak je vplival na ogljični odtis našega regranulata - po izračunih se emisije zmanjšajo za do 90 % v primerjavi z neobdelanim materialom. Povratne informacije s trga glede nadaljnjega razvoja so bile zelo dobre,« pravi Georg Lässer, vodja oddelka za recikliranje pri Alpla. Podjetje zdaj svojim kupcem ponuja ogljično nevtralni rPET na podlagi nakupa certifikatov. Preostale neizogibne emisije, ki se na primer nanašajo na dostavo vhodnega materiala v obrate, se nato izravnajo s ogljičnimi certifikati. Za izravnavo s tem povezanih emisij ogljika je Alpla v sodelovanju z zavezništvom za podnebno nevtralnost Klimaneutralitätsbündnis 2025 in nevladno organizacijo Helioz izbrala posebne projekte. Podpira se projekt pogozdovanja v Nikaragvi, medtem pa na Kitajskem tradicionalne peči na premog nadomeščajo s pečmi na biomaso. Ti ne samo močno zmanjšajo emisije, temveč tudi preprečujejo zdravstvene posledice škodljivega izpušnega zraka. V Etiopiji financirajo 5.000 gospodinjskih paketov (sodobne peči, semena vrtnin, sadike, izobraževanje).

Embalaža za kavo s 45 % zmanjšanim ogljičnim odtisom

Vpliv odpadne embalaže na okolje in povečano zanimanje potrošnikov za varstvo okolja je spodbudilo kavne znamke, da se osredotočijo na bolj trajnostne in etične izdelke. V tem iskanju inovacij Amcor pripoveduje, kako je Meira Oy, vodilni finski proizvajalec kave, ki je del skupine Massimo Zanetti Beverage Group, pomagal pri izražanju trajnostnega duha v embalaži. Meira je skozi celotno potovanje s kavo osredotočena na etiko in zdravo okolje. Njegova nova paleta kave, Vallilan Paahtimo, ponuja bolj trajnostno skodelico tako znotraj kot zunaj - kava je trajnostno pridelana, z enim poreklom in je v Amcorjevi embalaži brez aluminija, ki vsebuje PE na biološki osnovi iz sladkornega trsa. Ta najnovejša linija in njena embalaža sta nadaljevanje filozofije podjetja. Svojo prvo organsko kavo Fairtrade so lansirali leta 1999. Danes Meira v pražarni s sedežem v Helsinkih reciklira odpadke kave v bioplin in je dosegla zmanjšanje emisij CO2 za približno 77 ton na leto.

Na embalaži za kosmiče ne le braillova pisava, temveč še koda

Da bi obeležili Svetovni dan vida, podjetje Kellogg’s na ta dan v skoraj 60 trgovinah Co-op po vsej Veliki Britaniji kot poskus predstavlja lansirne škatle Coco Pops za slepe in slabovidne. Nove škatle so bile ustvarjene v sodelovanju s Kraljevskim nacionalnim inštitutom za slepe osebe (RNIB) in vključujejo prvo tehnologijo v Združenem kraljestvu, ki pametnemu telefonu omogoča zaznavanje edinstvene kode v paketu, označevanje predvajanja in informacije o alergenih za uporabnika. Preskus je potekal po tem, ko je raziskava RNIB pokazala, da devet od desetih slepih in slabovidnih meni, da je informacije na embalaži živil težko ali nemogoče brati. Novo tehnologijo, imenovano NaviLens, lahko uporabljate tako v trgovinah kot doma. Pametnim telefonom omogoča, da kodo v paketu preberejo na razdalji do treh metrov, ko slepi ali slabovidni kupec svojo napravo usmeri v smeri škatle z žiti. Nato telefon opozori in kupec se lahko odloči, da jim bodo sestavine, alergene in informacije o recikliranju na glas brali - pa tudi, da jih bodo v svoji napravi prebrali z orodji za dostopnost. Tehnologija se trenutno uporablja v mestnih prometnih sistemih v Barceloni, Madridu in Murciji, kar olajša navigacijo po mestih za tisoče slabovidnih državljanov, zdaj pa je bila prvič uvedena v Veliki Britaniji v okviru sojenja Kelloggu. To je tudi prvič, da se NaviLens uporablja na embalaži živil. Omejena izdaja žitnih škatel World Sight Day Coco Pops je prav tako vtisnjena z braillovo pisavo, informacije na pakiranju pa so večje.

Embalaža projekta Štartaj Slovenija z nasveti pod pokrovčkom

V agenciji Formitas creative podpirajo mlade podjetnike in že pet let soustvarjajo projekt Štartaj Slovenija. V sklopu projekta se je razvilo uspešno sodelovanje z blagovno znamko sadnih izdelkov La popsi, ki se ji je pridružil La popsi sorbet. V Formitas creative že od prvega izdelka La popsi ustvarjajo koncept in vizualno podobo embalaže, ob vstopu na trg pa so zasnovali oglaševalsko akcijo, v kateri v ospredje postavljajo sadje, svežino in igrivost. »Pri oblikovanju embalaže La popsi sorbet smo sledili začrtanemu konceptu in vizualni podobi ostalih izdelkov v liniji. V skladu z mladostnim nastopom podjetnic na trgu je igriva tudi embalaža – prepoznaven slog blagovne znamke stoji na barvni podlagi in igrivih vzorcih, ki izhajajo iz glavnih sestavin v izdelku. Pri tem smo popolnoma transparentni in količino uporabljenega sadja v izdelku jasno izpostavimo, za osebno noto pa je dodan citat. Glavno prednost sorbeta, ki je v celoti narejen iz sadja, smo prikazali s kepico sorbeta, ki ga zajemamo kar iz svežih malin, hrušk, manga ali pomaranč,« so povedali. Ker gre za izdelek, ki ga moramo vzeti iz zamrzovalnika 15 minut, preden začnemo v njem uživati, so se odločili uporabnike presenetiti s posebnim sporočilom: »Pod pokrovčkom sorbeta se skrivajo navodila, kako si lahko teh 15 minut nesebično vzamemo zase. Skupaj z La popsi svetujemo, da zaprete oči in naredite deset globokih vdihov. Pomislite na deset super stvari v življenju – La popsi sorbet je seveda ena od njih – in na obraz narišete nasmeh.«

Papir izdelan iz odpada sladkorne pese

Crown van Gelder, nizozemski proizvajalec papirja, bo januarja 2021 začel prodajati papir, narejen iz odpadkov sladkorne pese, s čimer bo prvi na svetu proizvajal »papir iz sladkorne pese« na industrijski ravni. Družba pravi, da nova linija izdelkov Crown Native uporablja manj lesnih vlaken, da bi dosegla 16 % manjši vpliv na okolje v primerjavi s tradicionalnim papirjem. Crown Native je bil razvit z nizozemsko kmetijsko zadrugo Royal Cosun kot strateškim partnerjem. Kmetijski ostanek iz proizvodnega procesa Cosuna, celuloza sladkorne pese, predstavlja dragocen vir papirja. »Pesina kaša se pogosto predela v živalsko krmo ali pretvori v bioplin," pravi Miklas Dronkers, generalni direktor Crown Van Gelder. »Toda z uporabo v našem papirju postane vir visoke vrednosti.« Novi papir Crown Van Gelder je rezultat dveletnih raziskav. Družba je raziskala več pridelkov, ki so nadomestili del lesnih vlaken v papirju. V podjetju Crown Native pravijo, da je uspelo ustvariti papir iz 20 % pese. Zaradi lokalnih virov je potrebnega veliko manj prevoza. Poročajo o »pomembnem« zmanjšanju emisij CO2 in nastanku delcev. Poleg tega z uporabo kaše iz sladkorne pese postopek proizvodnje zahteva manj vode. »In ker uporabljamo ostanke odpadkov, dodatna kmetijska zemljišča niso potrebna,« dodaja Dronkers. Novi izdelek je tudi skladen s pravili FDA, kar pomeni, da je bil zaradi uporabe sladkorne pese, ki je bila razvrščena kot nekdanji živilski proizvod, odobren kot primeren za pakiranje živil.

Prva fleksibilna in popolnoma reciklabilna samostoječa vrečka

Amcor je sodeloval z Nestléjem, da bi lansiral tisto, kar podjetja opisujejo kot prvo fleksibilno in reciklabilno samostoječo embalažo na svetu. Nova rešitev, za katero je Ciklos-HTP neodvisno potrdil, da jo je mogoče reciklirati, je polipropilenska (PP) torbica, ki za zaščito izdelka uporablja izjemno tanek prosojni zaščitni premaz AmLite. Podjetja so med postopkom razvoja izdelkov sodelovala pri testiranju odpornosti na toploto, zmogljivosti stroja, roka uporabnosti in možnosti recikliranja v resničnem svetu. Embalaža je sodobna alternativa pločevinkam, podjetja pa pravijo, da lahko izboljša ogljični odtis na stotine potrošniških izdelkov zaradi majhne teže, učinkovite rabe virov, enostavnosti prevoza in z zmanjševanjem odpadnih živil. Po mnenju Amcorja bo dodajanje možnosti recikliranja na seznam lastnosti izboljšalo okoljski odtis te embalažne rešitve za dodatnih 60 %.

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija
iz evropskega sklada za regionalni razvoj. Sofinanciranje spletne strani je bilo pridobljeno preko Vavčerja za digitalni marketing.