Notranja logistika |
 
Jungheinrich, nemška multinacionalka, ni edini logistični velikan, ki že nekaj desetletij s podružnico posluje na slovenskem trgu. A njihovi začetki pri nas segajo še v zlate čase Smelta, danes pa, kot pravi direktor Brane Švegelj, Jungheinrich ni samo ponudnik viličarjev in vozičkov, pač pa se vse bolj spreminja v družbo s celovitimi strokovnimi rešitvami na področju notranje logistike. Delež prihodka s prodajo storitev raste. Pri prodaji viličarjev pa so se odločili za nekatere ugodne ponudbe, na primer ponudbo rabljenih viličarjev in rental, kar so podjetja dobro sprejela. In prihodnost intralogistike? Izzivov je na pretek, pravi Brane Švegelj.
 
Brane Švegelj

Brane Švegelj

Čeprav se Jungheinrich AG predstavlja kot eden največjih svetovnih ponudnikov viličarjev in vozičkov, je vendarle usmerjeno v celovite rešitve intralogistike. Katere novosti v zadnjem obdobju lahko v notranji logistiki najbolj pripomorejo k optimizaciji poslovanja in večjim finančnim učinkom?
Drži. Stranke vse bolj pričakujejo celovito ponudbo na področju intralogistike, zato je širok asortiman izdelkov in storitev konkurenčna prednost . Naše podjetje stremi k dolgoročnemu sodelovanju in partnerskemu odnosu z našimi kupci. Zato je pomembno, da strankam pomagamo reševati bolj kompleksne izzive, ki jih imajo v notranji logistiki. Poleg viličarjev, ki so z vsako generacijo energetsko učinkovitejši, ponudimo na primer skladiščno navigacijo, ki procese in uporabo viličarja, na primer EKX v ozkih hodnikih ter njegovih poti izboljša do 25 %. To so sploh za 3PL podjetja ogromni prihranki pri času, denarju, investicijah. Tak pristop našim strankam zagotavlja dolgoročno konkurenčnost, obenem pa omogoča integracijo novih sistemov takrat, ko jih stranke potrebujejo. Vseh novih sistemov namreč ni potrebno integrirati takoj. Smiselno jih je uvesti takrat, ko stranki omogočijo določene prednosti in optimirajo njihove procese.

Jungheinrich je v Sloveniji že nekaj desetletij. Kako se spreminjajo zahteve slovenskih podjetij pri reševanju logističnih izzivov, kaj je v ospredju in katere panoge se najbolj zavedajo pomena notranje logistike?
Najboljša slovenska podjetja razumejo in se zavedajo, da je intralogistika pomembno področje celotnega poslovnega procesa. Zato je treba vlagati v konkurenčnost in optimizacijo izdelkov in storitev. Tu ne bi želel izpostaviti določene panoge, saj naši kupci prihajajo iz različnih industrij in servisnih dejavnosti. Bistveno pri tem je spoznanje, da samo ustrezni procesi omogočajo optimalne rezultate. Ob tem seveda ni nujno, da se vedno vlaga samo v avtomatizacijo, saj ta zahteva določene razmere za dosego ustreznih rezultatov. Tudi s pravo kombinacijo klasičnih oziroma standardnih izdelkov in storitev lahko zelo uspešno uredimo procese, ki prinašajo ustrezne prihranke in optimalne rezultate.

Če si hoče logist v podjetju zagotoviti celovit pogled na notranji pretok materiala, kaj mora najprej analizirati in kako zagotavljate sledljivost?
Razumeti mora pretoke materialov in poti glede na procese, ki so v podjetju med seboj prepleteni. Podjetje Jungheinrich ponuja storitev MFA, analizo pretoka materialov, ki smo jo večkrat praktično izvedli v slovenskih podjetjih. Naj povem, da je potrebno v pripravo in izvedbo vključiti vse udeležence v analiziranem podjetju, tako da je zajem podatkov čim bolj realen. Na ta način so možni precejšnji prihranki. Vložek v MFA projekt je tako zelo hitro poplačan. Obenem pa se ustrezno korigirajo procesi v podjetju, ki temeljijo na realnih podatkih ter s tem zagotavljajo sledljivost.

V ponudbi posebej navajate, da iščete rešitve, prilagojene vsakemu kupcu. Kateri izziv pri pripravi celovitega projekta intralogistike je bil doslej najzahtevnejši?
Vsekakor so najbolj zahtevni začetni projekti, omenil sem MFA analizo. Pa ne zaradi samega dela, pač pa po navadi zaradi začetnega nezaupanja. V podjetjih je pogosto problem miselnost, češ »mi vse vemo«. Naš pristop pa je teamski. Torej sodelujemo z našimi strokovnjaki, a obvezno vključimo vse relevantne udeležence na strani kupca. Tako zajamemo celotno interno znanje, ki da skupaj z našimi preizkušenimi metodami na koncu dobre rezultate. Ko pa se enkrat vzpostavita ustrezen odnos in razumevanje, skupno znanje in iskanje pomaga vsem, da se vzpostavijo optimalni procesi in s tem učinkovite rešitve.

Ponujate kompletni proizvodni program viličarjev matičnega podjetja. Za katere vaše viličarje je na trgu največ povpraševanja?
Glede viličarjev je Jungheinrich vsekakor najmočnejši v razredu elektro viličarjev. To so viličarji v razredu skladiščne tehnike. Med njimi vsekakor tudi regalni viličarji ETV. Ta viličar je prvič v petdesetih letih prejšnjega stoletja patentiral dr. Friedrich Jungheinrich, ustanovitelj naše firme. Prav tako moram omeniti elektro čelne viličarje tipa EFG. Vsekakor so zelo dobro sprejeti na trgu, z visokim tržnim deležem, tudi visoko regalni viličarji v ozkih hodnikih, to so tipi ETX, EKX, EFX. V zadnjem času pa je Jungheinrich veliko investiral tudi v razvoj motornih viličarjev DFG/TFG, kjer ponujamo tako viličarje s hidrostatičnim kot viličarje s hidrodinamičnim pogonom.

Odločili ste se, da podjetjem na novo uredite rabljene viličarje in omogočate najem. Se je trg odzval?
Trg se je zelo dobro odzval. Ločimo med kratkoročnim in dolgoročnim najemom. Pri kratkoročnem najemu govorimo o najemu za dan ali nekaj dni, pa vse do enega leta. Pri dolgoročnem najemu pa je govor o najemu, ki je daljši od enega leta. Posebno obliko dolgoročnega najema za 60 mesecev imenujemo “rental”. Taka oblika zajema poleg finančnega najema tudi ustrezno zavarovanje (AO, AO+, kasko). To je zelo pomembno, saj v zadnjem času zaradi poškodb pri delu podjetja dobivajo zahtevke po odškodninah. Vključen je tudi servis, vključeni so vsi stroški servisa v času pogodbene dobe, torej material, delo in tudi preventivno vzdrževanje.

Je rental uspešen?
Za rental se v zadnjem času odloča vedno več podjetij, saj podjetja za ureditev flote viličarjev ne potrebujejo investicijska sredstva, pač pa plačujejo stroške v obliki mesečnega najema. Prednost rentala je tudi v tem, da po poteku najemnega obdobja stranka viličarje vrne ali pa se odloči za zamenjavo in tako dobi nove viličarje z najnovejšo tehnologijo, ki je takrat na voljo, in sicer za novo najemno obdobje. Stranka pri rentalu lahko za vsako leto precej natančno planira stroške za celotno floto viličarjev, saj so stroški vnaprej znani in tako je za stranko bistveno lažji proces planiranja.

Tudi prodaja rabljenih viličarjev je v zadnjih letih v porastu. Eden od razlogov tiči v dejstvu, da si nekatera podjetja zaradi krize niso mogla privoščiti nakupa novih viličarjev. Je pa res, da je glede na potrebe procesa pri posamezni stranki včasih smiselno uporabiti kvalitetne rabljene viličarje, saj na ta način stranki lahko optimiramo stroške. Jungheinrich tudi v procesu obnove rabljenih viličarjev sledi visokim zahtevam glede kvalitete in varnostnih standardov. V Dresdnu imamo novo tovarno za obnovo viličarjev.

Zakaj je bil lani nagrajen z nagrado IFOY čelni viličar EFGS40s?
Točno. EFG S40s je v kategoriji čelnih viličarjev z nosilnostjo nad 3,5 tone prejel nagrado IFOY. Je čelni elektronsko krmiljen viličar na akumulatorski pogon, ki so ga razvili v Jungheinrichovem razvojnem centru v Nemčiji. Glavna značilnost same zasnove tega viličarja je koncept čiste energije (Pure Energy). Njen bistveni del je najnovejša generacija okolju prijaznih Jungheinrichovih trofaznih motorjev. Vzajemno delovanje med Jungheinrichovimi motorji in elektronskim nadzorom smo še izboljšali, visokofrekvenčni pogon trofaznih motorjev na izmenični tok pa zagotavlja izjemno visoko učinkovitost. Nova prostorska razporeditev elementov kontrolnega sistema viličarja je močno zmanjšala dolžino in število povezav med posameznimi komponentami. Tudi hidravlične komponente so, kjer je le mogoče, neposredno povezane s hidravličnim blokom, kar dodatno zmanjšuje skupno dolžino hidravličnih cevi v viličarju.

Torej vidite, da je ta viličar vsaj trenutno na trgu nekaj posebnega.

Koliko realizacije vam daje trgovina in koliko storitve?
Trenutna delitev prometa je približno 60/40 v korist izdelkov. Toda potrebno je poudariti, da se trend v zadnjih letih spreminja v korist storitev.

Poudarjate, da v poslovanju upoštevate trajnostni koncept. V čem se to kaže v izdelkih in v programih celovitih rešitev, na katere elemente poleg energije ste najbolj pozorni in kako trajnostno poslujete kot podjetje v Sloveniji, mislim na odpadke, energijo, vodo, družbeno odgovornost do okolja?
Skrb za okolje in trajnostni razvoj je vtkana v vse Jungheinrichove izdelke in storitve. Jungheinrich je namreč prvo podjetje na področju proizvodnje in prodaje viličarjev, ki je pridobilo ustrezen certifikat TÜV Nord (The product lifecycle assesment). To pomeni, da je izračunana kompletna eko bilanca, ki omogoča trajno znižanje CO2 izpustov med izdelavo in uporabo viličarjev Jungheinrich. To pa je dosežek, ki nas uvršča med vodilne v svetovnem merilu.

Kakšna je prihodnost notranje logistike?
V nenehnih izboljšavah tehnologij s hkratno ustrezno povezavo različnih komponent in elementov v smiselno celoto, tako da konkretni stranki omogočajo konkurenčne prednosti in dolgoročen razvoj. Mi v Jungheinrichu se bomo še naprej trudili, da bodo novi produkti in storitve, v kombinaciji s standardnimi, ki bodo v naslednjih letih zreli za trg, omogočali našim strankam v Sloveniji ustrezno dolgoročno konkurenčnost. Mi se veselimo novih izzivov.