Mednarodna poletna šola za logistiko |
 
Izzivi profila logistika 21. stoletja – to je bila osrednja tema letošnje mednarodne poletne šole za logistiko, ki so jo na Fakulteti za logistiko Univerze v Mariboru organizirali drugič. Zelena logistika, povratna logistika in humanitarna logistika so bile med pomembnimi poudarki predavanj. Predvsem pa se logistiki pri svojem delu soočajo z izzivom optimizacije, ki je v veliki meri posledica oteženih ekonomskih razmer. Dr. Maja Fošner, vodja projekta poletne šole na fakulteti, pravi, da ima Slovenija na področju logistike še ogromno potencialov, a tudi razvojnih izzivov.
 
dr. Maja Fošner; foto: Nataša Müller

dr. Maja Fošner; foto: Nataša Müller

Na Fakulteti za logistiko je potekala 2. Mednarodna poletna šola za logistiko. Kaj je bila osrednja tema letošnje poletne šole in katere vsebine so bile izpostavljene?
Osrednja tema mednarodne poletne šole je bila aktualna: izzivi, s katerimi se soočajo v logistiki v 21. stoletju. Mislim na vedno perečo in pomembno temo zelene logistike, povratne logistike in humanitarne logistike. Tako so se v okviru predavanja “Izzivi obnovljivih virov v logistiki” študenti seznanili s problematiko onesnaževanja okolja. Poudarek je bil predvsem na načinu poslovanja podjetij z modernimi smernicami trajnostne naravnanosti. Na predavanjih, praktičnih vajah kot tudi z ogledom dobrih praks pri predmetu “Izzivi povratne logistike” so se študenti seznanili s pomenom odpadne embalaže, njenim recikliranjem, embaliranjem in seveda, kako izboljšati povratno logistiko. Pri predmetu “Izzivi humanitarne logistike” pa so se študenti seznanili z ravnanjem in pomenom logistike ob izrednih dogodkih. Na primeru simulacije dogodka izpusta toksičnih agensov v urbanem Celju so definirali vlogo prebivalstva, civilne zaščite, vojske, policije in drugih. S pomočjo sistemskega razmišljanja so pripravili scenarij za upravljanje in obvladovanje tovrstnih dogodkov.

Predavanja poletne šole so izvedli prof. ddr. Teodora Ivanuša, prof. dr. Andrej Lisec in doc. dr. Matjaž Knez, ki so v Sloveniji in tujini priznani strokovnjaki omenjenih področij. Med njimi je bil tudi predavatelj škotske univerze Napier, prof. Tariq Muneer, ki je svetovna avtoriteta na področju sončne radiacije in modelu osvetlitve stavb.

Rekli ste, da je bila osrednja tema mednarodne poletne šole izzivi, s katerimi se soočajo logistiki v 21. stoletju. S kakšnimi izzivi se soočajo? Kako zagotoviti zaposljivost študentov logistike?
Med izzivi, s katerimi se soočajo logistiki na vseh ravneh delovanja, je v oteženih ekonomskih časih zagotovo optimizacija. Tukaj ne govorimo le o znižanju stroškov, temveč o izgradnji kompleksnejše informacijske tehnologije za celovito upravljanje logističnega sistema.

Slovenija ima na področju logistike še ogromno potencialov, a tudi razvojnih izzivov. Potrebno se je zavedati, da je pojem logistike vsakemu sicer dobro znan, ne pa tudi razumevanje njegove širine. Tako diplomanti logistike vstopajo na trg delovne sile opremljeni z vsemi potrebnimi kompetencami. S stiki, ki jih ohranjamo z našimi diplomanti, ugotavljamo, da imajo naši študenti zaradi interdiscipinarnega znanja boljše zaposlitvene možnosti. Nekateri izmed njih zasedajo vodilna delovna mesta tako v gospodarskem kot negospodarskem sektorju. Nekateri celo v tujini.

Poletna šola je imela mednarodno udeležbo. Kaj kažejo tuje izkušnje s področja logistike v primerjavi s slovenskim logističnim sistemom?
O tem priča Indeks uspešnosti logistike (Logistics Performance Index), ki ga analizira in objavlja Svetovna banka za države sveta in Slovenijo med evropskimi državami uvršča na 20. mesto, kar kaže na razvojne potenciale logistike.

Iz katerih držav so prišli študentje?
Letos so se Mednarodne poletne šole udeležili študenti iz Rusije, Srbije, Hrvaške in Madžarske.

Če govorimo o primerjavi znanj med študenti tujih držav, udeleženci poletne šole ter študenti naše fakultete, bi lahko rekli, da imajo naši študenti ne le primerljivo znanje, temveč ga celo presežejo.

Kakšen je bil interes študentov za obisk poletne šole in kakšna znanja, izkušnje so si na poletni šoli pridobili?
Interes za 2. mednarodno poletno šolo je bil dober. Kljub temu, da je Fakulteta za logistiko mednarodno prepoznavna, kar potrjuje že samo dejstvo, da so naši študijski programi mednarodno priznani (ECBE, ACBSP), se zavedamo, da je potrebno storiti še veliko na prepoznavnosti poletne šole, da bo udeležba v prihodnjih letih še višja. Veseli pa smo, da so udeleženci našo poletno šolo prepoznali kot zahtevno, a izredno zanimivo. Na mednarodnih poletnih šolah se stkejo tudi nova prijateljstva, mednarodne in medkulturne izkušnje.