Trajnostna mobilnost |
 
Že letošnja bilanca ne bo slaba, a tudi napovedi za prihodnje leto obetajo. V družbi TNT Express Worldwide, ki je del mednarodne verige, je letos prevzel direktorstvo Grk Thomas Zaralides. Zagotovil bi naj razvojno rast podjetju, ki sicer na slovenskem trgu ni dolgo, vendar je njegova konkurenčna prednost multinacionalka TNT. Sicer pa TNT želi upoštevati okoljske zahteve po trajnostni mobilnosti – direktor Thomas Zaralides poudarja, da so pozorni na energente in navaja, da zmanjšujejo ogljični odtis.
 
Thomas Zaralides

Thomas Zaralides

Kakšen je bil obseg poslovanja v letu 2012, katere spremembe na trgu poštnih pošiljk so vplivale na rezultate poslovanja in kako boste končali poslovno leto? Bolje kot lani?
Precejšnjo rast poslovanja smo dosegli v mednarodnem prometu, kjer smo povečali število strank, pošiljk in posledično tudi prihodek. Zaradi razmer v našem gospodarstvu slovenska podjetja iščejo priložnosti na mednarodnih trgih, kjer jim lahko v našem podjetju pomagamo z različnimi rešitvami. Prav tako je zaznavamo trend zmanjševanja zalog podjetij. Kaže se predvsem v večjem povpraševanju po storitvah za upravljanje dobavnih verig. V letu 2013 pričakujemo še boljši poslovni rezultat kot prejšnje leto.

Torej je čedalje manj nihanj v poslovanju? Kakšna je rast prometa in kakšen položaj imate v celotni verigi TNT? Kako je s trendom rasti prometa v družbi TNT, ki je globalni igralec?
Odkar z lastnim podjetjem poslujemo na slovenskem trgu, sledimo trendu rasti predvsem na področju mednarodnih dostav in t.i. posebnih storitev. Pri vzdrževanju tega trenda je naša prednost predvsem v široki paleti rešitev, ki jih lahko ponudimo strankam v različnih primerih, in sicer preko našega razvejenega, varnega in integriranega transportnega omrežja. Na globalni ravni je trend zelo podoben, slovenski TNT pa je del TNT jugovzhodne regije.

Kaj je spodbudilo rast mednarodnih dostav in kakšne so posebne ali nove zahteve naročnikov poštnih pošiljk?
Kot sem navedel, je število naročil na področju mednarodnega prometa, kar je rezultat oživitve tujih trgov in uvozno-izvoznih tokov našega gospodarstva. Uporabniki ekspresnih dostav iščejo predvsem celovite rešitve, zanesljivost in dodano vrednost.

Kako poskrbite za občutljive pošiljke z vidika materiala ali vrednosti in katere pošiljke so za izvedbo najzahtevnejše?
Naš sistem pretoka informacij vključuje vse odgovorne osebe, ki vedo, kako ustrezno ravnati s posamezno pošiljko. Za prav posebne zahteve in pošiljke pa pri nas poskrbi oddelek za posebne storitve, ki lahko strankam ponudi nestandardne rešitve za različne situacije. Prav posebne storitve so za naročnike poslovno zanimive.

Kako zagotavljate sledenje številk in katerega naročila ne bi mogli izpeljati?
Stranke lahko svojim pošiljkam sledijo s pomočjo funkcije sledenja. Dostop imajo na naši spletni strani, pomagajo pa si lahko s spletnim orodjem za pošiljanje pošiljk – myTNT, ki jim med drugim ponuja tudi ogled potrdila o dostavi.

Kot specializirano podjetje za ekspresne pošiljke v okviru vaših standardov optimizirate storitev – kaj naročnikom posebej izpostavljate kot konkurenčno prednost?
Vsak posamezni ponudnik v naši dejavnost se lahko pohvali z letali, tovornjaki, logistično infrastrukturo, vendar pa najpomembnejšo strateško prednost predstavljajo ljudje. S pomočjo zaposlenih si prizadevamo uvideti in razumeti vse trenutne in prihodnje zahteve naših strank. Zaposleni so pooblaščeni za reševanje in ponujanje ustreznih transportnih rešitev.

Prav tako nenehno raziskujemo nove načine delovanja, s katerimi lahko izboljšamo kakovost naših storitev in pritegnemo nove stranke. V vsakem tržnem segmentu popolnoma razumemo poslovno in konkurenčno okolje, v katerem delujemo. Zato lahko vsem strankam ponudimo varno in integrirano cestno ter letalsko omrežje.

Koliko ste uspeli uveljaviti sistem elektronskega pošiljanja pošiljk?
V TNT imamo zelo dobro razvit sistem elektronskega pošiljanja, ki je pri naših strankah dobro sprejet. Več kot 70 % vseh poslanih pošiljk je poslanih s pomočjo naših elektronskih orodij. Pred kratkim smo tudi posodobili spletno orodje myTNT, ki strankam sedaj omogoča večji pregled nad procesom naročanja. Hkrati jim ponuja tudi dodatne funkcije.

Za kakovost vaše storitve je zelo pomembna priprava ekspresne pošiljke, predvsem pakiranja. Kakšne so vaše zahteve?
Vsaka stranka, ki pošilja pošiljke preko naših storitev, nam lahko pomaga tako, da upošteva minimalne zahteve za pravilno pakiranje. Objavljene so na naši spletni strani ww.tnt.si. Najpomembnejše med njimi za pakiranje paketov pa so: pri paketih naj bo embalaža iz trdnih in odpornih materialov ter naj ne bo poškodovana, saj lahko rabljene ali poškodovane škatle izgubijo 30% do 60% svoje trdnosti. Prav tako mora kakovost embalaže ustrezati teži pošiljke. Vsak paket naj bo z lepilnim trakom prelepljen na ‘H’ način, pakete težje od 70 kg pa je potrebno paletizirati.

Kot udeleženci v prometu z večjim voznim parkom morate upoštevati zahteve po zelenih energentih in trajnostni mobilnosti. Vaši ukrepi?
V mesecu avgustu 2013 smo prenovili naš vozni park z vozili z varčnejšimi in čistejšimi dizelskimi motorji standarda EURO 5. Prav tako naše celotno poslovanje spremljamo z različnimi okoljskimi kazalniki, kot so na primer izpust toplogrednih plinov (CO2 – ogljični odtis), poraba energentov (elektrika, toplotna energija, …), in podobno. Tako smo na primer v primerjavi z letom 2011 v letu 2012 pri dostavnih vozilih do skupne mase 7,5 ton zmanjšali izpuste CO2 za 3 %, pri tovornih vozilih skupne mase nad 7,5 ton pa za 10 %.