Zeleno omrežje |
 
Martin Kleiner je direktor in lastnik švicarskega podjetja O. Kleiner AG, ki že od 1964 proizvaja fleksibilno embalažo. V zadnjih 10 letih je izrazito povečalo izvoz, od aprila 2015 pa dela tudi v Sloveniji, kjer je njihov predstavnik Ognjen Backović. O. Kleiner AG je eno vodilnih podjetij na področju digitalnega tiska in edino, ki se lahko pohvali z ničelnim ogljičnim odtisom.
 
Martin Kleiner

Martin Kleiner

O. Kleiner AG je prva tovarna fleksibilne embalaže na svetu, ki ima proizvodnjo z ničelnim ogljičnim odtisom. S katerimi ukrepi ste to dosegli in s katerimi orodji merite izpuste ogljikovega dioksida? Ste angažirali tudi zunanje strokovne inštitucije? Zakaj ste se odločili za ta korak ter kakšen je bil odziv vaših strank in konkurence oziroma trga?

Proizvodnja z ničelnim ogljčnim odtisom je bila cilj, ki smo si ga zadali pred več kot desetimi leti. V več korakih in z različnimi investicijami nam je uspelo ta cilj letos tudi končno doseči. Postavitev bio-filtra v sodelovanju s stuttgartsko univerzo in namestitev sončnih celic za pridobivanje solarne energije na streho sta na primer le dva od teh korakov. V ta namen smo doslej investirali okoli 5 milijonov CHF in dosegli 33-odstotno zmanjšanje porabljene energije na proizvedeno enoto. Od leta 2011 sodelujemo z MyClimate, švicarsko neprofitno organizacijo, ki nam je pomagala meriti ogljični odtis in kompenzirati izpuste pri proizvodnji z različnimi ekološkimi projekti. Odziv trga in strank je bil zelo pozitiven, še posebej, ker si je kar nekaj naših strank zadalo isti cilj in nas v naši nameri podpirajo.

Na proizvajalce fleksibilne embalaže pomembno vpliva zakonodaja, ki stremi k čim manjšim obremenitvam okolja. Inovacije se osredotočajo na izboljšanje pregradnih lastnosti pri večslojni embalaži in zmanjševanju debeline folije. Se bo takšen trend nadaljeval ali bo šel v smer okolju prijaznih (bio razgradljivih, ALU-free idr.) folij? Kako se s temi zahtevami spopadate pri vas?

ALU-free folije so že sedaj močno prisotne na trgu in se jih uporablja v velikih količinah. Razvoj novih, inovativnih pregrad in njihove lastnosti omogočajo manjšo debelino folij, kar poleg zmanjševanja stroškov pripomore tudi k zmanjševanju izpustov ogljikovega dioksida pri sami proizvodnji in je zato bolj okolju prijazno. BIO-folije so še v zgodnji fazi razvoja in bodo potrebovale še nekaj časa za dokončno uveljavitev na trgu in množično uporabo.

O. Kleiner AG je bil pionir na področju digitalnega tiska, ki ga ima v ponudbi že več kot 15 let. Pred kratkim ste kupili še en digitalni tiskalnik HP20000, ki omogoča potisk standardne širine folij in očitno je, da zanimanje za to vrsto tiska raste. Kdo se običajno odloča za digitalni tisk in kakšne trende pričakujete v prihodnje?

Za digitalni tisk se lahko praktično odloči kdorkoli. Le ta omogoča tiskanje brez stroškov izdelave klišejev in cilindrov, ki so nujni za tradicionalen način tiska, kot sta fleksibilen in bakrotisk. Zaradi možnosti personalizacije embalaže, tiskanja velikega števila dizajnov v majhnih količinah, testiranja trga z minimalno količino ne da bi tvegali izgubo sredstev v obliki izdelanih klišejev in cilindrov ob morebitnem neuspehu se vedno več strank odloča za digitalni tisk. Trg raste nadpovprečno hitro in nakup drugega tiskalnika je logična posledica situacije, ki jo beležimo na trgu.

Pred nekaj leti ste od Dow Chemichals odkupili licenco za proizvodnjo Brainypack® embalaže, ki nadomešča običajne ročke in vedra. Kako je trg sprejel to inovativno embalažo? Za katere produkte je najbolj primerna?

Trg je reagiral zelo pozitivno. Izvedli smo že kar nekaj testnih projektov s potencialnimi kupci, prav tako pa se vedno več podjetij odloča za industrijsko proizvodnjo v komercialne namene. Embalaža je namenjena tako za tekočine kot trdne snovi, zato pokriva zelo širok spekter proizvodov, ki jih je možno pakirati v Brainypack®. Trenutno beležimo največjo rast v AdBlue in barvni industriji. Poleg tega ga določena podjetja uporabljajo za pakiranje živil, kot so senf, ketchup ali majoneza.

Za katero vrsto embalaže je letos na trgu največ povpraševanja?

Brainypack® je nov inovativen izdelek, zato povpraševanje in zanimanje zanj konstantno rasteta. Kljub temu pa bi izpostavil digitalni tisk folij, kjer beležimo nadpovprečno rast, zato pričakujemo največ povpraševanja v prihodnje. 

O.Kleiner BRP