Obraz |
 
Življenje res pišejo trenutki, kot pravijo v podjetju EMMA z več kot štiridesetletno tradicijo. In če trenutkov ni brez spominov in brez daril, je podjetniška zgodba Tatjane Potokar, MBA, direktorice, ki nadaljuje kot tretja generacija družinsko tradicijo, primer karierne poti z globokimi koreninami. Vendar ni konkurenčna prednost podjetja le v izkušnjah, pač pa predvsem v inovativnosti in v razvoju. V stalnem iskanju novih tržnih niš. Od glasbenih telegramov do ekoloških elektronskih in solarnih sveč pa do darilnega programa PAPILU. In letošnji posebni uspeh? Elektronske svečnike Religi, posebej oblikovane za cerkve, so letos začeli prodajati v Brazilijo, Nigerijo in Avstralijo.
 
Tatjana Potokar

Tatjana Potokar

Kot direktorica družinskega podjetja ste predstavnica že tretje generacije, ki nadaljuje bogato tradicijo. Vaš ded Franc Mausser jo je začel leta 1970. Takrat je odprl obrt kovinske galanterije. Kako ste zrasli z družinskim podjetništvom?
Moj dedek, pionir obrtništva, se je v Hrastniku s kovinsko galanterijo ukvarjal v kletnih prostorih naše hiše, tako da sem že kot otrok veliko časa preživela v delavnici. Pogosto sem hodila zraven tudi po materiale k dobaviteljem. Zelo sem bila vesela, ko so mi dovolili, da jih lahko spremljam na večjih odpremah s kamionom. Predvsem se mi je vtisnila v spomin pot v Split, takrat sem bila še osnovnošolka. Večina lestencev, ki smo jih proizvedli, se je namreč prodala v republike takratne Jugoslavije. Po smrti mojega dedka je obrt nadaljeval moj oče Franci Mausser. Po izobrazbi diplomiran inženir elektrotehnike, po duši pa inovator. Leta 1988 je videl priložnost v novi tržni niši, v elektronskih svečah, ki jih uspešno razvijamo, proizvajamo in prodajamo še danes. Tudi moj srednješolski čas je bil tesno povezan z družinskim podjetjem in sodelovanjem na različnih sejmih.

Tudi na celjskem sejmu?
Tisti čas je bil za nas celjski sejem zelo pomemben in smo se ga udeležili vsako leto. Vse to je bila moja šola podjetništva. Pomoč v delavnici, spoznavanje dobaviteljev, kupcev, pa tudi administrativnega dela. Zato je bila odločitev, da po končanem študiju ekonomije svojo karierno pot začnem v družinskem podjetju, zelo naravna in zame tudi precej samoumevna.

Direktorsko mesto ste prevzeli pred tremi leti. To niso bili lahki časi. Kako ste reagirali na manj povpraševanja in kje ste iskali nove priložnosti?
Iz preteklih izkušenj naše obrti sem se naučila, da je treba spremljati trg, biti sposoben zaznati trende in potrebe potrošnikov. Če je potrebno, se hitro transformirati, na novo organizirati. Po razpadu Jugoslavije smo čez noč izgubili trg, na katerega smo leta zelo uspešno plasirali kovinske lestence. Inovativno iskanje priložnosti pa nam je odprlo vrata na druga področja. Leta 1991 smo zaznali novo tržno nišo, glasbene čestitke. Takrat smo s Pošto Slovenije podpisali pogodbo in tako postali njihovi dobavitelji za glasbene LX telegrame.

Se je program prijel?
Program se je z leti širil, pred časom pa smo zaznali, da se moramo za svojo uspešnost vseeno razvijati še naprej. Moram omeniti zanimivo izkušejo. Ko smo plasirali na trg darilne vrečke, skoraj pet let ni bilo pravih rezultatov. Potem pa kar naenkrat razcvet v tej branži s številnimi ponudniki. Čeprav je bil trg živ, ponudba ni bila dovolj. Morali smo biti drugačni in zopet iskati inovativne pristope, ki bodo prepričali nabavnike in kupce. Podjetje se je vmes tudi preselilo iz rodnega Hrastnika, iz družinske hiše, kjer so bili kletni prostori namenjeni delavnici in skladišču, v povsem novo okolje, v Lesce na Gorenjsko. V Lescah smo pozidali lepo proizvodno-upravno zgradbo, kjer smo še danes. Torej, odkar sem na čelu družinskega podjetja, moram priznati, da transformacija ni bila preveč težavna, saj so mi moji predhodniki, predvsem moj oče Franci Mausser, predali v upravljanje zelo zdravo in vitalno podjetje. Soočanje s krizo pa seveda po dolgih desetletjih razcveta zbudi sprva nelagodje, vendar pa s tem le prebudi podjetniški duh in spodbuja inovativnost.

Za vaše podjetje so značilne inovativne rešitve, kar se kaže tudi v vaših blagovnih znamkah. Iz vašega direktorskega obdobja sta dve: Papilu in Religi. Kaj pomenita prodajno in kaj z vidika vaše poslovne usmerjenosti?
Podjetje deluje na dveh tržnih sektorjih. FMCG -z Vestino, blagovna znamka ekoloških elektronskih in solarnih sveč ter PAPILU darilne vrečke. Z ekološkimi elektronskimi svečniki Religi delujemo v sektorju rimokatoliške cerkve. Moč in uspeh vidimo v blagovnih znamkah ter usposobljeni in visoko motivirani ekipi sodelavcev. Zavedamo se, da samo z inovacijami lahko dosežemo rast, zato je razvoj na naši prioritetni lestvici zelo visoko. Z ekološkimi in elektronskimi izdelki prav tako dajemo velik poudarek ohranjanju okolja ter izobraževanju kupcev o alternativnih in naprednih rešitvah.

Iz vašega darilnega programa je zanimiv izdelek darilna vrečka Slovenije. Kako jo je sprejel trg?
Darilna vrečka Slovenije je nastala na podlagi želj naših kupcev. Danes v globalnem okolju vse več podjetij in posameznikov potuje v tujino in ob tem tudi potrebuje ustrezno darilno vrečko, v katero sodijo slovenski izdelki. Vrečka Slovenija se prodaja odlično in jo priporočamo vsem, ki nimajo svojih korporativnih vrečk.

Znani ste po elektronskih in solarnih svečah, ki so ekološke in se bolj uveljavljajo. Ali je točna ugotovitev, da se potrošniki bolj odločamo za te sveče?
Elektronske in solarne sveče Vestina, ki jih mi proizvajamo, so narejene iz PET plastike. Ta ne vsebuje škodljivega klora. Prav tako so popolnoma razstavljive, kar omogoča lažjo razgradnjo, navsezadnje pa so tudi trajnostne, saj imajo zelo dolgo dobo gorenja. Solarna gori tudi do več let. Zadnja leta opažamo, da so potrošniki čedalje bolj pozorni na naštete lastnosti. Zaposleni v podjetju redno obiskujemo pokopališča po Sloveniji, kjer se srečujemo s kupci in jih sprašujemo, kakšne izdelke si želijo v prihodnosti. Letos ugotavljamo izjemno porast prodaje elektronskih in solarnih sveč, kar nam pove, da se kupci čedalje bolj zavedajo pomembnosti ekoloških in ekonomičnih rešitev tudi pri svečah. Prodajni hit te sezone je zagotovo Vestina Solar. To je solarna sveča, ki prek solarne površine deluje na sončno energijo.

Kaj snujete v vaših raziskovalnih in razvojnih načrtih?
Trenutno snujemo nove izdelke na vseh treh naših blagovnih znamkah, torej na Vestini, Papilu in Religi. Tesno sodelujemo s fakultetami in univerzami, saj je sodelovanje, povezovanje in delitev znanja z mladimi kultura našega podjetja. Mladi prispevajo obilo kreativnih idej. So neobremenjeni z raznimi pogledi, mi pa z našim znanjem in izkušnjami ter močnim občutkom za prepoznavanje trendov hitro vidimo potencial in celo sliko. Tudi v prihodnje bomo pri oblikovanju novih izdelkov ostajali čim bolj ekološki. Kot je za naše podjetje značilno, pa ne bo manjkalo tudi domiselnosti, kreativnosti in inovativnosti.

Kako boste končali poslovno leto?
Leto bomo končali uspešno. Vse naše blagovne znamke, ki so nam strateško pomembne, rastejo doma, pot pa si utirajo tudi v tujino. Tako smo Religi letos prodali v Brazilijo, v Nigerijo in tudi v Avstralijo, na kar smo zelo ponosni.