Strateški projekt trajnostnega razvoja BTC City |
 
BTC je že doslej svoj razvoj temeljil na družbeni odgovornosti, kamor sodijo tudi vse t.i. zelene oz. eko aktivnosti. Zlasti strokovna javnost ga pozna po edinstvenem poslovnem modelu Eko indeks, s katerim vrednoti vplive svojega delovanja na okolje. Vodstvo družbe se je letos odločilo za nov korak v tej smeri – za izvedbo strateškega projekta Misija: Zeleno. Z njim BTC City kot najpomembnejše slovensko poslovno, nakupovalno, rekreativno – zabaviščno in kulturno središče postaja gonilo zelene preobrazbe družbe.
 
Misija: Zeleno

Misija: Zeleno

Skupaj z marketinško agencijo, specializirano za trajnostni razvoj, Fit media d.o.o., ki pod blagovno znamko Zelena Slovenija izdaja strokovno revijo EOL, so razvili celostno zgodbo, s katero bodo predstavljali lastne trajnostne premike in, kar je še pomembneje, vanje vključevali širšo družbo.
Misija vključuje investicijske premike, ki so potrebni za bolj zeleno življenje v BTC City, promoviranje zelenih izdelkov in storitev, spodbujanje zelene potrošnje ter ozaveščanje javnosti glede zelenih vrednot in dejanj.

Zeleni agenti

Pomemben del zgodbe so t.i. zeleni agenti, ki vsak na svojem področju pripevajo k uresničevanju skupne misije. Zeleni agent je lahko prav vsak, ki je pripravljen delati v dobro prijaznega okolja in zelenega razvoja. To so zaposleni v kompleksu BTC City-ja, poslovni partnerji, kupci in vsi tisti, ki ravnamo zeleno in ki s svojimi dejanji motiviramo druge. Zeleni agenti so rastline plezalke (bršljan), saj čistijo zrak, okolje pa prijetno zelenijo, zeleni agenti so drevesa, ki predelujejo izpuste CO2 in ustvarjajo naravnejše okolje, pa tudi živali.

Zelene poti, zelene fasade, zelena sporočila …

Gonilna sila misije je seveda BTC. Vodili in usmerjali bodo z lastnim zgledom, prva dejanja pa so že vidna. Tako so obiskovalci gotovo opazili zasaditve zelenih rastlin ob zahodni in vzhodni strani dvorane A. Pozornost privabljajo številna plakatna mesta s sporočili, ki spodbujajo k zelenemu ravnanju. Z namenom spodbujanja hoje po BTC City-ju so začrtali prvi del zelene pešpoti, ki jo bodo v prihodnje še razširili. Obiskovalce spodbujajo k uporabi parkirne hiše in vožnji z brezplačnim City busom. Številni zabojniki za odpadke komunicirajo zavezo BTC-ja k njihovemu ločevanju, saj so hkrati pomembna surovina.
S projektom Misija: Zeleno želi BTC k sodelovanju privabiti čim več zelenih agentov. Ob tem vabi vse zeleno ozaveščene poslovne subjekte in posameznike, da jim sporočijo svoje pobude, s katerimi bi skupaj naredili nove koreke v Misiji: Zeleno.
Misija: Zeleno vključuje več področij. Med najpomembnejšimi so upravljanje z odpadki, energetska učinkovitost, odgovorno ravnanje z vodo, trajnostni promet, varnost in druga področja družbene odgovornosti. BTC je na teh področjih dosegel že lepe rezultate.

Misija: odpadki za surovine
Odpadki so surovine, ki imajo svojo vrednost. V BTC-ju odpadke skrbno ločujejo (več kot 60 %).
Vzpostavili so sistem sprotnega pobiranja in ločevanja odpadkov, imajo svoje ekološke postaje in stiskalnice odpadkov. V Centralni ekološki postaji odpadke ločujejo na kar 24 frakcij.

Misija: energetska učinkovitost
Načrtno znižujejo porabo energije. Zamenjujejo energijsko neučinkovito razsvetljavo z LED tehnologijo. Tako prihranijo več kot 500 tisoč KWH letno in zmanjšajo za več kot 200 ton izpustov ogljikovega dioksida. Samo za reklamne panoje so tako zmanjšali porabo električne energije kar za 20-krat. Junija 2012 so postavili že tretjo lastno sončno elektrarno. Vse tri sončne elektrarne skupaj proizvedejo dva milijona kWh električne energije na leto.

Misija: varčno z vodo
Z vodo ravnajo varčno in preudarno. Za potrebe dopolnjevanja vode v bazene uporabljajo vrtino, kjer lahko mesečno načrpajo do 3.500 kubičnih metrov vode.
V Vodnem mestu Atlantis so na izlivna mesta na sanitarne armature namestili pršne glave, ki so opremljene s posebnimi šobami. Le-te preprečujejo nabiranje vodnega kamna, med uporabo zmanjšajo pretok vode na manj kot 9 litrov na minuto ter zagotavljajo ustrezno mikrobiološko kakovost vode.

Misija: zeleni promet
Zeleni promet je velik izziv. Za območje BTC Cityja imajo novo električno vozilo, namenjeno odvažanju različnih odpadkov. Za polnjenje svojega akumulatorja porabi zgolj 18 kW električne energije kar zadostuje za 80 prevoženih kilometrov.
S programom za racionalno pripravo in razvoz blaga so prostorske kapacitete na tovornjakih zapolnili optimalno, tako da je dnevni razvoz blaga opravljen z minimalnim številom transportnih vozil. Tovornjaki pri razvozu blaga opravijo najkrajšo možno pot.
Na območju BTC City Ljubljana vozi brezplačni city bus. Uredili so krožišča, sistematično urejajo pločnike, kolesarske in zelene poti. Obiskovalce spodbujajo, da svoje vozilo pustijo v parkirni hiši s kar 780 brezplačnimi parkirnimi mesti in se po svojem mestu odpravijo peš ali s city busom.

Misija: družbeno odgovorni
Pri BTC-ju se trudijo, da bi skupaj z obiskovalci izboljšali kakovost življenja na vseh področjih. Zato podpirajo športne projekte, okoljske, humanitarne akcije, organizirajo delavnice in natečaje za otroke, sofinancirajo nakupe otroških igral … So prejemnik Slovenske nagrade za družbeno odgovornost HORUS 2011.

——————————

Jože Mermal

Jože Mermal

Jože Mermal, predsednik Uprave BTC, d.d.: »Cilj misije je ZELENO na vseh segmentih. Zgodba Misija: Zeleno je dovolj odprta, da lahko vanjo dolgoročno vpenjamo posamezne etapne cilje in podvige, hkrati pa vedno znova vključujemo partnerje na vseh ravneh. Misija: Zeleno pomeni nenehno aktivno pomikanje proti cilju. S projektom Misija: Zeleno začenjamo v BTC City v Ljubljani. Naši načrti so ambiciozni, a realni – s svojimi aktivnostmi bomo postopno spodbujali trajnostno ravnanje svojih poslovnih partnerjev in obiskovalcev.«

Vanesa Čanji

Vanesa Čanji

Mag. Vanesa Čanji, direktorica Fit medie d.o.o.: »Skupaj z naročnikom smo razvili strateški koncept nadaljnje implementacije trajnostnega razvoja BTC City-ja. Je integralen, saj vključuje vse strateške javnosti, hkrati pa modularen, kar pomeni, da se lahko uresničuje v skladu s poslovnimi možnosti. Pomembno je, da je zgodba enostavna in akcijska. Povzeli smo jo z dvema besedama: misija in zeleno. Misija vključuje akcijo, drznost, pogum, vztrajnost in sodelovanje. Zelena barva simbolizira upanje in rast, povezujemo pa jo tudi z regeneracijo in s prihodnostjo, torej z vsem, kar je prijazno okolju oziroma je trajnostno.«