Razvoj izdelkov v kozmetiki | Jože Volfand |
 
Prav zdaj obnavljajo in povečujejo poslovne prostore v Rogaški Slatini, s čimer bodo povečali proizvodne zmogljivosti, pojasnjuje Danica Zorin Mijošek, ustanoviteljica in direktorica Kozmetike Afrodite, slovenske kozmetične hiše, ki ni samo dama v najlepših letih. Zgodba podjetja, ki vstopa v peto desetletje poslovanja, je v resnici zgodba življenja njene ustanoviteljice, ki je razumela izzive v panogi. Prav kozmetika mora najbolj tenkočutno zaznati spremembe v življenjskem slogu in potrebah potrošnic, a tudi potrošnikov. Brez razvoja in raziskovalnega dela, brez lastnih laboratorijev, brez novih izdelkov in brez naravnih sestavin, ki najbolj blagodejno vplivajo na kožo in na človekovo telo, Afrodita Kozmetika ne bi mogla postati kozmetična hiša z visokim ugledom. Danica Zorin Mijošek napoveduje, da načrtujejo v prihodnje pri embalaži samo uporabo materialov, ki bodo reciklabilni, torej ekodizajn.
 
Danica Zorin Mijošek

Danica Zorin Mijošek

Podjetje Afrodita Kozmetika je na trgu skoraj pol stoletja. Če primerjate vaše začetke s sedanjimi zahtevami uporabnikov in trendov v kozmetični panogi, kje se kaže na trgu največja sprememba? V tem, da želi porabnik več naravnih sestavin v izdelkih? V večji človekovi skrbi za telo, zdravje in lepoto? Vse večji vlogi biokemije v proizvodnji?

V Kozmetiki Afrodita zgodbo vsakega izdelka, tako danes kot pred 50 leti, pričenjamo na njenem koncu. Pri njenih uporabnikih, pri razumevanju njihovih želja, potreb in pričakovanj. Tako kot kozmetična stroka se je z leti razvijala tudi zahtevnost, specifičnost, kompleksnost uporabnikovih želja. So veliko bolj osveščeni kot včasih. Stavijo na naravne sestavine, certificirane proizvode, dokazane klinične študije, moderne anti-pollution tehnologije in podobno. Zato smo se seveda temu prilagodili. V ospredje prihaja povpraševanje po veganskih izdelkih. Zato smo pričeli na embalažo izdelkov, ki so primerni za vegane, navajati to prednost s posebnim znakom.

Nedavno pa ste predstavili novo obrazno linijo PERFECT CODE z biomimetičnimi peptidi. Peptidi naj bi bili nove zvezde v kozmetiki, čeprav se jih ne uporablja od včeraj. V kombinaciji z oksidanti in drugimi sestavinami zavirajo starost kože, jo obnavljajo, polnijo gube. Kaj je v novih biokemičnih proizvodih, da spodbujajo naravne obrambne funkcije kože?

Peptidi so res na tržišču že skoraj četrt stoletja, vendar smo pri nas z novo linijo PERFECT CODE, pri kateri gre za sinergijo kar štirih biomimetičnih peptidov, predstavili popolnoma nov razvojni dosežek. To je inovacija na področju kozmetologije v svetovnem merilu. Z dovršenimi formulacijami peptidi namreč delujejo neposredno na kožne celice, jih spodbudijo k pospešeni obnovi in na takšen način izboljšajo lastno delovanje dermalnega dela kože. Sicer pa nenehno iščemo nove razvojne rešitve, inovativne patente in revolucionarne sestavine. Poleg peptidov v Kozmetiki Afrodita stavimo tudi na mnoge druge aktivne sestavine oziroma tehnologije, švicarsko ledeno vino, tehnologija Fiflow BB61, kolagen, hialuronska kislina… Naše vodilo je narava. Iz nje črpamo le najboljše za naše izdelke.

Je razvoj vaša konkurenčna prednost na trgu? Izdelke za nego obraza, kože, telesa, las izdelujete po lastnih receptih, v laboratoriju. Predstavljate jih kot unikatne izdelke, za katerimi je veliko lastnega raziskovalnega dela. Kateri izdelki so na trgu najbolj iskani in kakšna je njihova konkurenčna prednost, saj konkurenca pri kozmetičnih proizvodih ni majhna?

Imate prav. Razvojno in raziskovalno delo je naša prednost. Da smo slovenska kozmetična hiša, ki izdelke snujemo v lastnih laboratorijih, po lastnih recepturah z znanjem mnogih strokovnjakov z različnih področij. Vedno nas usmerjata zaupanje, poštenost in kakovost. To so ključne vrednote, na katerih temelji naše poslovanje. Še vedno so na trgu najbolj iskani izdelki, ki inovativno, pa vendarle na čim bolj naraven način pomagajo izboljšati videz kože. Pri tem Kozmetika Afrodita prednjači, saj premišljeno izbiramo naravne aktivne sestavine in v izdelke vnašamo čim manj nenaravnih primesi.

Zdaj so zelo aktualne razprave o podnebnih spremembah. Je temu namenjena vaša kozmetika antipollution? Za kakšne izdelke gre?

Podnebne spremembe, UV-sevanje, onesnaženost okolja, način življenja, stres … Vse to so dejavniki, ki na žalost vplivajo tudi na stanje naše kože. Zato smo v podjetju že lansirali kar nekaj izdelkov z aktivnim delovanjem v boju proti onesnaževalcem z anti-pollution tehnologijo. To je generacija novih izdelkov, ki nudijo aktivno zaščito celic pred poškodbami onesnaževalcev, ohranjajo vitalnosti celic kože in krepijo zaščitno funkcijo kože.

A kot poseben dosežek navajate prav vaše izdelke proti staranju. Posebej kremo s koščki zlata, ki naj bi kožo pomladila za pet let. So znanstvene raziskave to potrdile?

Na osnovi dolgoletnih izkušenj snujemo izdelke in kozmetične postopke, ki v medsebojni sinergiji zagotavljajo nadpovprečne rezultate. Linija Pure Gold vsebuje delce čistega zlata, ki spodbujajo komunikacijo med celicami kože. Vendar smo njihovo delovanje povezali v formulacijo s sojinimi izoflavoni, ki imajo moč glajenja že izraženih gub, kožo učvrstijo in ji podarijo do 5 let mlajši videz. Za omenjeno trditev delovanja sojinih izoflavonov imamo seveda in vitro študijo o povečanju sinteze kolagena ter narejeno klinično študijo o celostnem »anti-age« učinku.

Kje kupujete naravne sestavine za vašo proizvodnjo?

Surovine za proizvodnjo kupujemo pretežno v Evropi oziroma tam, od koder izvira določena naravna aktivna sestavina. Kot primer naj navedem arganovo olje, za katerega vemo, da je njegova domovina Maroko. Zato ga dobimo od tam. Kupujemo surovine, za katere vemo za njihov pravi izvor, sodelujemo pa seveda s tistimi dobavitelji, ki jim lahko zaupamo.

Najpomembnejši kupci kozmetičnih izdelkov so ženske potrošnice. Ali se v zadnjih letih struktura potrošnikov spreminja? Na vaših prezentacijah novih izdelkov so promotorji večinoma potrošnice.

Res je, da so ženske naše večinske uporabnice. Vendar tudi moški v povprečju uporabljajo 2-3 kozmetične proizvode dnevno, če izvzamemo dekorativno kozmetiko. Zato razvijamo poseben segment, ki je namenjen samo moškim. To so geli za tuširanje, izdelki po britju, kreme za vsakodnevno nego kože, izdelki za nego brade, univerzalne kreme tipa 2 v 1 in drugi. Struktura potrošnikov se prvenstveno pomlajuje, kar pomeni, da že najstnice uporabljajo kar nekaj kozmetičnih izdelkov.

Kozmetične izdelke prodajajo kakovost, prepoznavna blagovna znamka in privlačna embalaža. Vaš razvoj in prodor na trge, tudi zahodne, potrjuje to formulo. Katere materiale najbolj uporabljate, kaj načrtujete glede uporabe plastike in koliko upoštevate ekodizajn? Je vaša embalaža reciklabilna?

Uporabljamo več različnih materialov. PET, PP in PE, ki pa so vsi reciklabilni. V bodoče načrtujemo za izdelke izključno tovrstne materiale. Seveda pa že resno razmišljamo in se tudi izobražujemo, da bi za nove projekte uporabili in upoštevali ekodizajn izdelkov. Glede na to, da v izdelke vgrajujemo sestavine ekološkega izvora, bi želeli tudi z embalažo potrošnikom sporočiti, da smo družbeno odgovorno podjetje, ki mu je mar za okolje. Omenili ste plastiko. Že nekaj let nazaj smo prodajo podprli z nakupovalnimi torbami, s katerimi vplivamo na zmanjšano uporabo plastičnih nosilnih vrečk.

Kaj vam kaže letošnje poslovanje?

Načrtov ni malo. Smo v zadnji gradbeni fazi obnove in povečanja poslovnih prostorov v Rogaški Slatini. Povečujemo tržni delež doma in na tujih trgih. In seveda pričenjamo s pripravami na vstop v 50. leto delovanja, s katerim bomo lepo zaokrožili dosedanje poslovne uspehe ter naredili prostor novim. Nikakor ne bomo počivali, ne nazadnje je Kozmetika Afrodita kot dama v najlepših letih.