Drupa 2016 | Urška Košenina |
 
Atmosfera na Drupi 2016, največjem globalnem sejmu za tisk, je bila zelo obetavna. V enajstih dneh si je bilo mogoče ogledati 1.837 razstavljalcev iz 54. držav sveta. Podjetja poročajo o odličnih poslovnih dogovorih, o novih kontaktih in pozitivnem duhu globalne industrije tiska. Repozicioniranje Drupe in osredotočenje na teme prihodnosti, ki imajo velik tržni potencial, kot je 3D tisk, funkcionalni tisk ali industrijski tisk, se je izkazalo kot prava poteza. Naj gre za publikacije, komercialne, embalažne ali za industrijski tisk – tehnologija tiska ponuja rešitve za vse te aplikacije, med tem ko odpira nove poslovne vidike in poslovne modele. Kakšno je bilo poslovno razpoloženje, kaj so povedali razstavljalci in obiskovalci, katere novosti so vzbudile pozornost?
 

»Industrija tiska se nenehno ponovno izumlja in ponuja bogastvo visokih potencialov. Ravno to je Drupa 2016 dokazala. V 19. razstavnih halah smo doživeli visoko inovativno industrijo, ki je uspela splezati iz doline solz in zagrabiti prihodnost za vrat,« je pojasnil Claus Bolza-Schünemann, predsednik komiteja Drupa in predsednik sveta pri podjetju Koenig & Bauer AG.

Sejem za sklepanje novih poslov in investicij

260.000 obiskovalcev iz 188tih držav in 1.900 novinarjev iz 74 držav je pripotovalo v Düsseldorf, da bi se poučili o inovativni tehnologiji, nadaljnjem razvoju in novih poslovnih področjih. Kompetentna raven obiskovalcev je bila izjemno visoka: 75 % vseh obiskovalcev je na vodilnih položajih in odločajo o investicijah v podjetjih. Razni drugi indikatorji, ki so jih našteli obiskovalci Drupe v anketah, kažejo na to, da je sejem tiska B2B sejem in platforma za poslovne odločitve:

54 % obiskovalcev je prišlo na Drupo s konkretnimi investicijami v mislih;

29 % obiskovalcev je dalo naročila med sejmom;

30 % jih načrtuje naročiti po Drupi;

60 % jih je našlo nove dobavitelje na Drupi.

»Kupci, z zelo malo izjemami, ne prihajajo več v velikih delegacijah ali kot del izleta na Drupi. V Düsseldorf potujejo top managerji in na ta sejem so prišli iz 188tih držav,« je še pojasnil Werner Matthias Dornscheidt, generalni direktor Messe Düsseldorf GmbH.

Porast obiskovalcev in razstavljalcev iz Azije

Število, 76 %, mednarodnih obiskovalcev, v zadnjih štirih letih je naraslo za 16. To številko lahko pripišemo azijskim obiskovalcem, saj jih je 17 % prišlo s tega kontinenta (2012: 13.6 %). Tu je Indija zavzela največji delež s 5 %, sledi ji Kitajska s 3 %. Vodilne evropske države so bile Italija, Francija, Nizozemska in Anglija. »To pomeni, da Drupa povečuje globalno tržno pomembnost in je vodilni sejem za industrijo tiska na svetu,« so pokomentirali rezultate po sejmu.

Raznovrstnost dogodkov, delavnic in seminarjev pritegnila obiskovalce

Visoka pričakovanja je izpolnil program s spremljajočimi strokovnimi dogodki v obliki treh stebrov: Drupa kubus, Drupa park inovacij in 3D tisk. Eden od dveh obiskovalcev sejma je pokazal zanimanje za različne oddaje in predavanja. Drupa kubus, ki je obsegal razne dogodke in kongrese, je bil sprejet zelo entuziastično. Skoraj 3.500 obiskovalcev je napolnilo kubus med 11 sejemskimi dnevi, da bi poizvedeli več o naboru različnih vsebin. Kreativni dan, ki ga je organiziral sejem Düsseldorf v sodelovanju s podjetjem W&V in je nagovarjal tržnike ter kreativne delavce, je bil razprodan.

Naslednja Drupa bo, tradicionalno poteka vsake 4 leta, od 23. junija do 3. julija 2020.

Izjave udeležecev

Bobst, Jean-Pascal, generalni direktor

»Industrija, ki ji služimo danes išče drastične izboljšave produktivnosti z inovacijami, storitvami in z odnosi med ljudmi. Poleg tega pa digitalizacija embalažne oskrbovalne verige utira pot v prihodnost.«

Canon, Jeppe Frandsen, izvršni podpredsednik

»Canon je prišel na Drupo 2016, da bi demonstriral obseg in globino svojih zmožnosti na način, ki odraža realno poslovanje naših strank. Naše aplikacije prinašajo občutno dodano vrednost, še posebej v območjih komercialnega tiska in založništva.«

EFI, Guy Gecht, generalni direktor

»Edinstvena prodajna točka na Drupi je zagotovo razstava proizvodnih strojev v obratovanju. To omogoča obiskovalcem, da sledijo in ocenijo celoten proizvodni proces. Prednost, ki je ne ponuja noben drug sejem na svetu.«

Esko, Udo Panenka, predsednik

»Na šestih inspiracijskih conah so obiskovalci lahko videli inovacije, ki izboljšujejo korake tipičnega embalažnega proizvodnega procesa. Demonstracijo integriranega proizvodnega procesa so mnogi obiskovalci našega razstavnega prostora pozdravili z navdušenjem. Neverjetno število obiskovalcev je preseglo naša pričakovanja tako s sklenjenimi posli kot glede novih kontaktov.«

Heidelberger Druckmaschinen AG, Gerold Linzbach, generalni direktor

»Prejeli smo veliko povpraševanj po naših industrijskih tiskarskih strojih in presegli cilje, ki smo jih imeli. Avtomatizacija offset tiska je prinesla številne nove posle. Uspeh smo poželi tudi s performativnimi stiskalnicami. Skupaj s podjetjem Fuji smo postavili nove standarde v industrijskem digitalnem tisku.«

Landa, Benny Landa Digital Printing, predsednik

»Drupo 2016 si bomo zapomnili zaradi tranzicije industrije iz klasičnega tiska na digitalni tisk. V preteklosti so prodajalci skušali prepričati kupce, da je digitalni tisk edina prava smer, letos pa je bila situacija prvič obrnjena. Vsi so zahtevali digitalni tisk. Zdi se, da so vodilni na trgu – embalažerji, založniki, komercialni tiskarji – prišli do spoznanja, da je digitalni tisk prava stvar.«

Massivit 3D Printing Technology, Lilach Sapir, vodja marketinga

»Sejem je bil lepo prizorišče za ponazoritev naših 3D tehnoloških rešitev za tisk. Sklenili smo tudi kar nekaj poslov s kupci, ki razumejo, da je uporaba 3D tiska prihodnost, ki daje novo dimenzijo njihovemu poslovanju in ponuja priložnost za rast.«

Nekaj novosti s sejma

Podjetje Bograma je predstavilo najnovejši rotacijski stroj za rezanje BSR 550 »basic«. Stroj je primeren za rezanje, perforiranje, luknjanje in reliefno tiskanje za različne izdelke, kot so embalaža, etikete, pisma, prezentacijske mape. Tako z offset kot iz digitalno potiskanega materiala. Stroj ima nov nalagalni sistem, nov ločevalnik za odpadni material in dostavni del. Hitrost je 8000 ciklov na uro.

Bograma_stroj

Podjetje Mosca je predstavilo popolnoma avtomatizirane stroje za ovijanje UATRI-2 XT, SoniXs TR-6 Base in Pro. Med drugim so predstavili tudi novo ECO-Strap folijo, ki je izdelana iz razgradljive bioplastike. Prednosti njihovih ovijalcev so v daljinskem upravljanju, enostavni diagnostiki, hitrih posodobitvah programske opreme in poročilih o stanju, ki so le en klik stran. Enostavna rešitev za uporabnike.

Mosca_ovijalni_stroj

Na Drupi sta podjetji Smurfit Kappa in HP potrdili sodelovanje za nadaljnji razvoj tiskarskega stroja HP PageWide C500 Press, ki bo ponudil fleksibilno in industrijsko tiskarsko rešitev za karton. Omogočen bo direkten tisk na karon v offset kvaliteti z visokim učinkom sijaja ter s prilagodljivostjo digitalni tehnologiji. Tiskarski stroj bo prišel na trg leta 2018. 

HP_PageWide_C500_Press_za_tisk_na_karton