Transportno pakiranje | Urška Košenina |
 
Pred letom nastalo podjetje Paklog je združilo izkušnje v izrednih prevozih podjetja Comark in pakiranja tovora italijanskega podjetja Transpack. Zdaj kupcu ponujajo prilagojeno leseno embalažo, ki jo po potrebah nadgradijo z raznimi dodatki. V Beli Krajini odpirajo proizvodno halo, ki je v zaključnih fazah gradnje. Postavljajo tudi lastne sušilnice lesa in tako bodo povečali izbor in fleksibilnost pri dobavi lesa z bližnjih žag. V načrtu je zaposlovanje in širitev na srbski trg. O razmerah na trgu transportne embalaže je govoril Branko Butala, generalni direktor podjetja Paklog in Comark.
 

Branko ButalaDejavnost pakiranja za potrebe transporta je izjemno dinamično področje v globalni logistiki. Kaj za trg zanimivo?

Kadar je govor o tovorih, ki morajo biti po naročilu končnega kupca ali pošiljatelja kakovostno zaščiteni, govorimo o tehnologiji pravilnega pakiranja tovora. Družba Paklog je novo podjetje, ki združuje dolgoletne izkušnje podjetja Comark na področju transporta izrednega tovora, in italijanskega podjetja Transpack na področju pakiranja tovora. Konkurenčna prednost je vsekakor prenos več kot 40 let izkušenj v transportnem pakiranju. To nam je omogočilo takojšen nastop na trgu in soočenje s konkurenco. Prednosti so še razumevanje transporta v vseh vidikih in prilagoditev embalaže transportnim enotam, odzivnost, prilagodljivost, evidentiranje projektov (urejanje nakladnic, slikovni material za potrebe kupca) in doslednost. Na ta način tovorek dobi svoj smisel, saj mu omogočimo poleg kvalitetne, zavarovane embalaže za transport in skladiščenje tudi racionalno zasedenost transportnega prostora in s tem tudi konkurenčno ceno transporta.

S katero embalažo?

V tem trenutku smo osredotočeni na ponudbo lesene transportne embalaže. V naši proizvodnji v grobem ponujamo tri programe: zaboj, oboj in podstavek. Znotraj posameznega programa razlikujemo različne tipe (A, E, I, X …) in različen les, ki ga uporabimo za izdelavo, to so rezan les, vezana plošča, OSB plošča. Tip embalaže je usklajen z zahtevami kupca in vrsto transporta, ali je cestni, ladijski ali letalski, saj ima vsak svoje zakonitosti, ki jih moramo upoštevati pri izdelavi transportne embalaže.

Kateri material je za transportne potrebe najprimernejši?

Naša embalaža je namenjena zaščiti tovora za potrebe transporta in skladiščenja. Embalaža ni namenjena komercialnemu namenu proizvoda. Narava blaga in transportna pot od proizvodnje do potrošnika narekuje tip embalaže. Osredotočamo se na embalažo za projektne in zahtevne tovore. Tovor mora prenesti strošek embalaže in pakiranja.

Zakaj les?

Izkazalo se je, da je les najprimernejši material za izdelavo embalaže. Naj omenimo še to, da so mogoče številne dodatne opcije zaščite tovorkov znotraj zabojev, obojev ali tistih, ki so samo postavljeni na podstavke. Tako nemalokrat tovorek dodatno ovijemo v VCI folijo (antikorozijska folija), vakuumsko folijo (ustvarimo vakuum in dodamo silica gel vrečke in tako preprečimo vdor vlage, vode, umazanij, žuželk, …) ali v termoskrčljivo folijo, bolj poznano pod imenom shir wrap folie, ki se ob aplikaciji toplote prilagodi tovorku in ga tesno “objame”.

Kakšne zahteve imajo vaši kupci, od kod prihajajo in v katere države izvažajo?

Zahteve kupcev načeloma narekuje narava tovorkov, ki morajo biti prepeljani. Kupci naših storitev po večini prihajajo iz evropskih držav, nekaj naročnikov je tudi iz tretjih držav. S pomočjo ladijskega in letalskega transporta naša embalaža potuje po celem svetu. Tukaj upoštevamo mednarodne standarde o uporabi toplotno obdelanega lesa – ISPM 15.

Usmerjeni ste tudi v iskanje novih tipov embalaže. V čem ste inovativni, kateri materiali imajo prednost?

Usmerjeni smo v iskanje unikatnih rešitev za kupce, saj tovorki postajajo vse bolj kompleksni, kar povečuje njihovo vrednost ter rizike poškodb med transportom. Svojo priložnost iščemo v sistemu na ključ. Tako se lahko kupec posveti projektom, ki mu prinašajo zaslužek, mi pa poskrbimo za embalažo in transport že proizvedenega. Največ povpraševanje je po prekomorski leseni embalaži.

V Beli Krajini odpirate novo proizvodno halo. Koliko ljudi boste zaposlili?

Odločitev ni bila lahka. Verjamemo v svojo storitev in strateške povezave, ki jih imamo s podjetji Comark iz Ljubljane in Ploj iz Maribora, Transpack iz Padove in Trsta, Ecotec iz Zagreba in Comark iz Reke. Proizvodnja hala je v zaključnih fazah. Hala obsega 2.000 m2 uporabnih in ogrevanih površin, okoli pa imamo še enkrat več odprtega skladiščnega prostora. Investirali smo tudi v lastno energetiko na sekance. 400 kw kotel domačega proizvajalca nam omogoča kurjenje lastnih odpadkov iz smrekovega lesa, mletih v sekance. Letos smo stopili v tretjo leto obstoja podjetja. Trenutno zaposlujemo 15 ljudi. Zaposlovali bomo še, vendar postopoma, ko bodo naročila redna. Krog se zaključi zopet pri kadru, ki mora biti tudi za ta tip podjetja primeren in izkušen.

Kakšni so vaši razvojni in poslovni načrti za leto 2016?

Za nami je drugo poslovno leto in kazalci so obetavni. Naši načrti so stabilizirati proizvodnjo, skleniti kvalitetne pogodbe z dobavitelji lesa in zagotoviti dovolj denarnega toka za pokritje fiksnih stroškov, ki so zaradi odplačevanja investicije kar visoki. Razvojno gledano so v drugi fazi planirane lastne sušilnice lesa, ki nam bodo omogočale nekoliko več neodvisnosti od dobaviteljev lesa. Vzporedno podobno dejavnost razvijamo tudi na Hrvaškem v podjetju Ecotec v Zagrebu. Združevanje znanj na italijanskem, slovenskem in hrvaškem trgu nam daje večjo možnost razvoja. Znižujemo pa tudi stroške nabave materialov. V načrtu je tudi širitev na srbsko tržišče.