Embalaža hitre prehrane | Urška Košenina |
 
Največji globalni proizvajalec hitre prehrane je zaradi svoje velikosti in izpostavljenosti primoran k zelenemu razmišljanju, ki obsega vse nivoje. V 16-ih slovenskih McDonald’sih za vso kartonsko, papirno in plastično embalažo uporabljajo vedno večji delež reciklatov, kot je povedal Tomaž Erjavec, direktor PR in marketinga. Dolgoročni cilj je raba 100 % papirnih reciklatov iz certificiranih lesenih vlaken. V lokalno okolje so vpeti preko dolgoletnega sodelovanja s podjetjema Mercator Emba in Perutnina Ptuj. Z uporabo urimatov, vgrajevanjem varčne opreme, avtomatskim prižiganjem luči, planskim prižiganjem aparatur, vgrajevanjem varčnih plinskih aparatur in vgrajevanjem toplotnih črpalk zmanjšujejo porabo energije. Pri usposabljanju zaposlenih posebno pozornost namenjajo prav pravilnemu in natančnemu sortiranju odpadne embalaže, ki nastaja v poslovalnicah. V kakšni embalaži bomo torej jedli hamburgerje?
 
Tomaž Erjavec

Tomaž Erjavec

Embalaža je pomembni sestavni del izdelka. Katere materiale uporabljate za pakiranje hrane, kako zadostujete trajnostnim zahtevam, željam kupca in hkrati čim nižjim cenam? Kako pristopate k zmanjševanju porabe embalaže?

Za pakiranje hrane uporabljamo samo visokokvalitetne trajnostne in obnovljive surovine, iz katerih izdelujemo primerno embalažo. Naš cilj je uporabiti manj embalaže, saj lahko že majhno zmanjšanje teže prinese velik vpliv. Osnovno vodilo je, da se naša embalaža reciklira in ponovno uporablja za izdelavo nove. Danes je 90 % uporabljene embalaže v Evropi narejene iz papirnate ali kartonske embalaže, ki je iz lesenih vlaken. Delež omenjene embalaže se vsako leto še dodatno zvišuje. Za vso embalažo imamo pridobljene tudi izjave o skladnosti. Ves čas gradimo blagovno znamko in spodbujamo družbeno in okoljsko odgovornost.

Ali uporabljate reciklate in morda spremljate porabo virov? Kakšni so rezultati?

Za vso kartonsko in papirno embalažo uporabljamo papirne reciklate, kar velja tudi za plastično embalažo. McDonald’s v svoji strukturi uporablja vedno večji delež recikliranih materialov. Na področju papirnate embalaže za pakiranje hrane smo dosegli visok delež uporabe reciklatov. Tudi na področju plastične embalaže se vedno bolj nagibamo uporabi recikliranega PET (R-PET), ki je narejen iz že uporabljenega PET. Porabo virov spremljamo redno in na podlagi letnih poročil sprejemamo posamezne ukrepe za njihovo dodatno zmanjšanje. Ker se poraba spremlja plansko, so temu primerni tudi rezultati, ki so pozitivni in v skladu z načrti in cilji podjetja.

Letos je McDonald’s oznanil, da se bo pridružil akciji za zmanjšanje krčenja gozdov po svoji globalni verigi dobaviteljev. Do konca leta bo skupina opredelila tudi roke in cilje za goveje meso, embalažo na osnovi vlaken, kavo, palmovo olje in perutnino. Cilje bo potrebno doseči. Kakšne zahteve imate do dobaviteljev embalaže sedaj in kakšne bodo v prihodnje?

Vedno več embalaže za sendviče in ostale prehranske produkte se izdeluje na osnovi papirnih reciklatov. Slovenski McDonald’s na tem področju sledi razvoju in trendom ter smernicam, ki jih postavlja korporacija na globalnem nivoju. Dolgoročni cilj je uporaba 100 % papirnih reciklatov iz lesenih vlaken, ki bodo tudi certificirani.

McDonald’s v Angliji in na Irskem podpira lokalne kmete tako, da kupuje lokalno mleko, jajca itd. Kako je s tem v slovenskih McDonald’sih, od kod so dobavitelji?

Pohvalimo se lahko z lokalnimi dobavitelji, med katere sodita predvsem podjetji Mercator Emba in Perutnina Ptuj, s katerima uspešno sodelujemo že mnogo let. Ne samo na lokalnem nivoju, temveč tudi evropskem.

V trajnostnem poročilu skupine je zapisano, da ste v letu 2014 prihranili 142 gigavatnih ur. Kako pri vas zmanjšujete porabo energije in katere vire energije uporabljate?

Z uporabo urimatov (brezvodnih pisoarjev), vgrajevanjem varčne opreme, avtomatskim prižiganjem luči (preko senzorjev), planskim prižiganjem aparatur in vgrajevanjem varčnih plinskih aparatur se uspešno lotevamo zmanjševanja porabe energije. V nove restavracije vgrajujemo tudi toplotne črpalke.

Na evropskem nivoju je McDonald’s razvil dolgoročno vizijo zero waste, ki teži k temu, da gredo vsi odpadki iz poslovalnic v reciklažo. V ta namen ste lani izdali e–brošuro. Kako ravnate z odpadki in odpadno embalažo? Kako se približujete zero waste viziji, kakšne ukrepe sprejemate?

Strateški načrt je bil postavljen že pred časom. Naš cilj je, da se mu približujemo korak za korakom leto za letom. V sodelovanju z nacionalno shemo Interseroh, v katero smo vključeni, pristopamo k reševanju problematike odpadne embalaže, sortiranju odpadne embalaže v posamezne kategorije, priprave odpadne embalaže na odvoz in recikliranje. Trening zaposlenih ni usmerjen le v pripravo prehranskih produktov in pijač ter njihovo postrežbo. Posebno pozornost namenjamo prav pravilnemu in natančnemu sortiranju odpadne embalaže, ki nastaja v naših poslovalnicah.