Embalažni trendi | Urška Košenina |
 
V trenutku odločitve lahko embalaža kupca prepriča, da kupi izdelek ali ga pusti na polici. Embalaža je pomembna točka odločitve, saj predstavlja prvi fizični stik potrošnika z blagovno znamko. Lahko je tudi vzrok za odločitev o nakupu. Zelo pomembno je torej, da izdelek zapakirate v pravo embalažo in s tem spodbudite nakup, pravi Drew Boyd, soavtor knjige V škatli: Dokazan sistem kreativnosti za prodorne rezultate (Simon & Schuster, 2013). Soavtor je 30 letni marketinški veteran, govorec in profesor inovacije, prepričevanja in socialnih medijev. Učinkoviti embalažni nasveti, ki jih je izbral, so naslednji:
 

1. Zlitje.

01_embalazni_nasvet_prvicKreativni tržniki uporabljajo pametno orodje imenovano zlitje. Zlitje poveže embalažo z izdelkom in sporočilom blagovne znamke, tako da komunicira o vrednosti izdelka. Zlitje ustvari vizualno povezavo med embalažo, izdelkom in metaforičnim simbolom. Da bi uporabili zlitje, moramo opisati sporočilo, ki ga želimo sporočati z embalažo. Navadno je to vrednost izdelka. Na primer: »Pomarančni sok, ki ima tako dober okus, kot da je sveže stiskan.« Potem izdelamo seznam elementov ali simbolov, ki so neposredna asociacija z vašim sporočilom. Za primer pomarančnega soka bi bil seznam lahko takšen: cele pomaranče, rezina pomaranče, drevo pomaranče itd. Izdelamo še seznam tipične embalaže za vaš izdelek. Na primer: primarna embalaža, etiketa in ustnik. Na koncu vzamemo eno embalažno komponento in jo oblikujemo tako, da bo prevzela značilnosti enega od simbolov. Pomarančne rezine soka Juicy Juice, ki so povezane v kroglo (dizajn Preston Grubbs), so primer fuzije.

2. Poenotenje

02_embalazni_nasvet_drugicEmbalažo je mogoče dvigniti nad njeno tradicionalno funkcijo varovanja in zagotavljanja informacij o izdelku. Z uporabo tehnike poenotenja lahko embalaži dodamo nove naloge k že obstoječim komponentam pakiranja in s tem ustvarimo dodano vrednost za potrošnika. Naredimo dva seznama. En seznam naj vsebuje vse komponente tradicionalnega pakiranja za izdelek, na primer: primarna embalaža, pokrov, etiketa, ročka itd. Izberemo katero koli komponento s seznama in enega od procesnih korakov, da bomo lahko ustvarili hipotetično rešitev. Pokrov embalaže lahko služi tudi kot nož za mazanje, da lahko potrošnik spravi maslo z embalaže na kruh.

3. Delno odvzemanje

03_embalazni_nasvet_tretjiciZ uporabo tehnike delnega odvzem anja lahko odstranimo subtilne dele na embalaži in najdemo kreativne načine za promocijo izdelka ali blagovne znamke. Začnimo s seznamom embalažnih komponent. Naključno izberemo eno komponento in si zamislimo, da del te komponente odstranimo ali zmanjšamo. Vprašajmo se, ali to pomaga kupcu? Bodo potrošniki vizualizirali izdelek na nov, kreativen način? Bodo lažje razumeli obliko izdelka ali vrednost izdelka? Beehive honey kosmiči so zabaven primer, kako lahko z izrezom osnovnega pakiranja in umetnostjo z embalažo nadgradiš izdelek.

4. Razdeli in preuredi

04_embalazni_nasvet_cetrticZ uporabo tehnike razdelitve lahko dele embalaže razdelimo, da ustvarimo več udobja in funkcionalnosti. Izdelajmo seznam embalažnih komponent. Izberimo si komponento in si zamislimo, da njeno funkcijo uporabimo kje drugje, na embalaži ali v njeni bližini. Vidimo v tem kakšno dobrobit za potrošnika? Drug način je, da izberemo embalažno komponento in jo odrežemo ali prepognemo na ne-očiten način. Ponovno se vprašajmo, ali v tem vidimo prednost za kupca? Škatla na sliki je primer kartonske embalaže, ki je upognjena po ne-tradicionalnih linijah. Potrošnik lahko uporabi škatlo za skoraj vsako aplikacijo, ki si jo zamisli, kot zabavno škatlo, ki nosi stvari, kot ladjico za v banjo, kot origami skulpturo ali kot nosilec.

5. Odvisnost atributov

05_embalazni_nasvet_peticEmbalaža je lahko zasnovana tako, da se prilagaja spremembam v svojem okolju in je videti kot pametna embalaža. Kako? Tako, da potrošniku z embalažo podamo uporabne informacije ali se mu predstavimo na različne načine, odvisno kdo gleda embalažo. Sestavimo seznam atributov izdelka. Na primer: temperatura, starost, količina, učinkovitost itd. Potem si zamislimo, da se nekaj na embalaži spremeni, ko se spremni eden od atributov. Vidimo kje dobrobit za potrošnika? Kako bi jim ta informacija pomagala? Preprost primer je otroška steklenička, ki opozori starše, kadar je mleko v steklenički prevroče za pitje.

Odlična embalaža je veliko več kot le zaščitni ovoj okrog vašega izdelka. Ponuja priložnosti, kako vplivati na potrošnike in njihovo dojemanje blagovnih znamk. Če jo znate izkoristiti, lahko z njo ustvarjate nove uspešne izdelke in ohranjate dolgoročno lojalnost blagovni znamki.

Vir: www.packagingdigest.com