Blagovna znamka in embalaža |
 
Kaj pomeni embalaža za blagovno znamko, ki na trgu nagovarja kupce že skoraj pet desetletij, potrošniki pa ji kar naprej izkazujejo naklonjenost in zaupanje? Jelka Slatinšek, vodja področja trženja v družbi JUB, lahko v primeru njihove blagovne znamke JUB Classic in razvoja embalaže zanjo, upravičeno poudari, da gre za izdelek z največ nagradami v kategoriji notranjih zidnih barv. Ker gre za plastično embalažo in za barve, je dizajn, še posebej eko dizajn, eden izmed prvih izzivov. Gre za izbiro materiala, še posebej pa za maksimalno zaščito izdelka, kar pri voluminozni embalaži, kot so njihova vedra, naročnika še posebej usmerja k najboljši kreativni povezavi s proizvajalcem embalaže.
 
Jelka Slatinšek

Jelka Slatinšek

Blagovna znamka JUB Classic tudi ob 45-letnici ostaja med izdelki, ki so jim kupci zelo naklonjeni. Spet so ji prisodili prestižno priznanje Trusted Brand. Katere značilnosti proizvoda bi izpostavili in kaj ste v teh desetletjih spremenili v njegovi kakovosti glede na to, da so se v tem času zelo zaostrile okoljske zahteve?
JUPOL je ena najbolj prepoznavnih blagovnih znamk v Sloveniji in na tradicionalnih trgih, med njimi na hrvaškem, srbskem, bosanskem ter makedonskem. Izdelana je na vodni osnovi ter je zdravju in okolju prijazna barva. Hkrati je enostavna za uporabo in vzdrževanje. JUPOL že od začetka prilagajamo potrebam svojih kupcev s stalnimi izboljšavami recepture in z razvojem embalaže. Lani smo s pomočjo inovativne tehnologije in najmodernejših surovin pripravili novo izboljšano formulo JUPOL Classica. Omogoča boljšo pokrivnost, večjo izdatnost, za kar 20 %, ter lažje nanašanje barve. Zadovoljstvo in zaupanje naših kupcev, ki traja že 45 let, dokazujejo številne nagrade, saj je JUPOL izdelek z največ nagradami v kategoriji notranje zidne barve. Že sedem let zapored je prejemnik prestižnega priznanja Trusted Brand, kar ga uvršča med izdelke, ki v Sloveniji uživajo največje zaupanje kupcev.

Omenili ste razvoj. Še posebej, ko gre za plastiko, se poraja več vprašanj. Ali razmišljate predvsem o razvoju plastične embalaže ali tudi kovinske, saj je vaša paleta proizvodov zelo različna, volumen embalaže pa prav tako?
Zdaj smo usmerjeni le v razvoj plastične embalaže. Pri zidnih barvah, ometih in drugih disperznih (pastoznih) izdelkih uporabljamo plastična vedra, okrogle ter ovalne oblike različnih prostornin. Vedra so proizvedena iz polipropilena, materiala, ki ga je moč reciklirati, istočasno pa zagotavlja visoko kakovost končnega izdelka.

Vaša vedra so različne velikosti, trend pri embalaži pa je manjša gramatura. Kakšna je racionalizacija in koliko je aktualna pri vas tudi embalaža iz reciklatov?
Reciklata trenutno ne uporabljamo, saj je naša embalaža izpostavljena visokim obremenitvam, kot so niansiranje na niansirnih postajah JUMIX, kamionski transport – države s slabo cestno infrastrukturo in s tem povezanimi obremenitvami, visoka temperaturna obremenitev, ki je običajna za poletne mesece, ter relativno visoka teža materiala v vedru.

Poleg tega je kvaliteten reciklat le malo cenejši od originalnega materiala.

Pri izdelkih, kot so barve, je pri embalaži ključno tesnjenje. Kako rešujete ta problem?
Tesnjenje je zelo pomembno, saj se v primeru slabega tesnjenja izdelek na površini suši, kar lahko povzroča težave pri aplikaciji. Prav tako se lahko pojavijo težave na niansirnih postajah JUMIX. Problem rešujemo predvsem z uporabo kvalitetnih orodij, ustreznih ciklov izdelave ter seveda z uporabo primernih materialov.

Kakšne zahteve postavljate pred proizvajalce embalaže in kaj kažejo razvojni trendi v svetu v vaši panogi?
V našem podjetju je odgovorno ravnanje do okolja in zagotavljanje varnega in zdravega dela skupen motiv vseh zaposlenih. Zato je tudi to ena od zahtev do naših dobaviteljev. Poleg tega evropske okoljske direktive zelo zavezujejo vsakega proizvajalca.

Ali morda spremljate ogljični odtis embalaže ali se morda na to pripravljate?
Trenutno ga ne spremljamo, se pa bomo verjetno v prihodnosti lotili tudi tega.

Pri vsaki embalaži je prvi izziv vedno dizajn. Kdo sodeluje v kreativnem razmišljanju o dizajn in v kateri fazi vključite proizvajalca?
Običajno pri tem sodelujejo ljudje iz različnih področij. Mislim na produktno vodenje, trženje, prodajo, nabavo, proizvodnjo, saj mora dizajn embalaže zadostiti različnim zahtevam. Upoštevati je potrebno proizvodnjo izdelka, distribucijo, to je pakiranje in prevoz, potrošnjo izdelka in recikiranje. Težiti moramo k maksimalni zaščiti izdelka na njeni poti in minimalnemu odpadku na embalaži na koncu njene življenjske poti. Ravno zato proizvajalca vključimo v začetnih fazah razvoja.

Kako ste embalažo spreminjali pri blagovni znamki JUPOL Classic in kdaj se odločite za prenovo embalaže? Gre za krajša ali daljša obdobja?
Embalaža izdelka JUPOL se je od svojih začetkov pa do danes precej spremenila. Fotografija to nazorno kaže. Embalaža je skupaj z izdelkom osrednji objekt komuniciranja, zato jo ves čas prilagajamo željam in potrebam kupcev. Običajno se dizajn embalaže spreminja vsakih nekaj let, ki pa je lahko povezan s spremembo izdelka ali pa le z novim načinom komunikacije.

Pri vaših proizvodih, kot so barve, morate pri kreaciji embalaže upoštevati tudi vremenske okoliščine in pravilno skladiščenje. Kaj je bistveno?
To je pri nas izjemnega pomena. Če ne zagotovimo pravilnih pogojev skladiščenja prazne in polne embalaže, lahko pride do poškodbe embalaže, kot je bledenje, izguba mehanskih lastnosti, lahko pa celo pride do uničenja embalaže.

Vaša embalaža je praviloma kar voluminozna. Kako rešujete problem pakiranja in logistike, saj mora biti produkt kakovostno pripravljen za prevoz?
Poskrbimo za primerno pakiranje (škatle, ovijanje s folijo, primerna količina na paleti,…), seveda pa mora tudi prevoznik narediti vse potrebno, da transport opravi brez negativnih posledic.

V koliki meri vpliva na kreacijo embalaže marketinška funkcija – ali jo namenjate za široko potrošnjo ali pa za izvajalce pleskarskih del, na primer?
Uspeh izdelka je direktno povezan ne samo s tem, ali potrošnik izdelek sprejme, temveč tudi s tem, ali sprejme embalažo. Le ta mora na polici zbuditi pozornost, ustvariti željo po nakupu in izdelek prodati. V našem prodajnem asortimanu imamo izdelke, ki so bolj namenjeni široki potrošnji, in izdelke, ki so v večji meri namenjeni profesionalnim uporabnikom. Ti izdelki se praviloma tudi prodajajo preko različnih kanalov. Zato je dizajn embalaže zelo pomemben, saj v prvi vrsti odraža namembnost izdelka.

Embalaža lahko da veliko prepoznavnost blagovni znamki, JUPOL pa je že dolgo na trgu. Kakšna je vaša ocena – koliko je JUPOL blagovna znamka na tujih trgih?
Embalaža celotne družine JUPOL je med potrošniki zelo prepoznavna. Prizadevamo si, da smo pri dizajnu embalaže ves čas konsistentni. Zavedamo se, da je danes tržišče preplavljeno z različnimi izdelki, ki so si po izgledu med seboj zelo podobni. Kupci zato vse teže ločijo izdelke po njihovih pojavnih lastnostih.

Vaši proizvodi so namenjeni gradbeništvu, v trajnostno gradbeništvo pa spada trajnostna embalaža. Kakšno je vaše izhodišče pri eko dizajn?
Eko dizajn nas zelo zanima. Se pa soočamo z omejitvami, ki sem jih omenila. Embalaža mora biti primerna za našo proizvodnjo in mora prenesti obremenitve, ki jim je lahko izpostavljena v življenjskem ciklu. Sta pa kakovost in prijaznost izdelkov, tako do uporabnika kot okolja, temeljni usmeritvi poslovne politike podjetja JUB. Pri načrtovanju ter uvajanju novih tehnologij in proizvodov stremimo k doseganju najvišjih zahtev za kakovost izdelkov. Pri tem upoštevamo načela varovanja okolja ter izbiramo surovine in materiale, ki v najmanjši meri obremenjujejo okolje in so do uporabnika prijazni. Skrb za čisto okolje je pomembno vodilo podjetja pri načrtovanju poslovanja.

Embalažna panoga v Sloveniji, zlasti proizvodnja plastične embalaže, a tudi kovinske, premore vrhunsko tehnologijo. So vaši partnerji pretežno na domačem trgu in spodbujate njihov razvoj?
Pretežno so to domači dobavitelji. Imamo pa tudi tuje dobavitelje. Večina dobaviteljev ima vrhunsko tehnologijo, nekatere pa z našimi zahtevami tudi mi usmerjamo, da gredo z razvojem naprej.

Zakaj je JUPOL Classic produkt leta 2014?
Kot najbolj inovativen izdelek v kategoriji notranje zidne barve je JUPOL Classic pečat Produkt leta 2014 prejel v februarju 2014. Podelili so mu ga slovenski potrošniki, ki so ga v javnomnenjski raziskavi prepoznali kot najboljši izdelek na domačem tržišču. Hkrati pa je podjetje JUB proizvajalec notranjih zidnih barv, ki ponuja najboljše razmerje med ceno in kakovostjo na več različnih trgih. To so na podlagi izkušenj in zadovoljstva projektantov, investitorjev in zaposlenih v gradbeni ter arhitekturni stroki pokazali rezultati švicarske raziskave Best Buy Award 2013/2014.