Darilna embalaža |
Včasih s pozornostjo in preprostostjo, kakor jo kaže izbrana darilna embalaža, ta celo bolj prepriča kot samo darilo. Ali bo praznična vznemirjenost z raznovrstnimi pričakovanji to potrdila, je težko reči, saj trgovina v tem letu ne skriva podatkov o umirjeni ali manjši potrošnjo. Toda – dobri možje bodo seveda prinesli darila, saj ni vse v ceni, več je v darilu, ki je dano s srcem. In v premišljeno izbrani embalaži, bi dodala Tatjana Potokar, direktorica podjetja EMMA, ki je na trgu že dolgo prepoznavna prav z darilnim programom. EMMA pripravlja novosti.

Tatjana Potokar MBA

Tatjana Potokar MBA

Vaša blagovna znamka EMMA je z darilnim programom na trgu že dolgo znana. Na kaj so potrošniki bolj občutljivi – na design ali na material?

Res je, darilne vrečke so v naši ponudbi že več kot deset let. Porabniki se pri nakupu vrečk odločajo na podlagi cene, vzorca in materiala. Po lastnih izkušnjah jih je treba najprej prepričati z vzorcem, nato pa še z materialom, seveda pa mora biti konkurenčna tudi cena.

Kako so Papilu darilne vrečke s posvetilom sprejeli potrošniki?

Zasnova blagovne znamke in vrečk s posvetilom Papilu je nastala, ko smo opazili pozitivne učinke, ki jih prinaša vzpostavitev in upravljanje blagovne znamke Vestina. Gre za ekološko elektronske in solarne sveče. Darilne vrečke smo tržili pod imenom podjetja EMMA, vendar smo čutili, da moramo tudi na tem področju narediti premik, dati delček sebe v ta program in ga spraviti na višjo raven. Tako je nastala blagovna znamka Papilu s sloganom Ljubi življenje. Posvetila, ki smo jih zapisali, in motivi, ki smo jih izbrali, so poudarili štiri vrednote, ki se nam zdijo pomembne v življenju: Čarobna ljubezen, Lepota harmonije, Čudež bogastva, Iskrica kreativnosti. Odzivi so bili zelo dobri, tako da se linije Papilu razvijajo dalje. Trenutno predstavljamo trgu že novoletno kolekcijo, ki smo jo naredili v sodelovanju s slovensko oblikovalko.

Kako ste skupaj nadgradili in spremenili podobo vrečk Papilu?

Linijo Papilu smo popolnoma prenovili. Sedaj potrošnikom nudimo več različnih motivov in izbire različnih velikosti. V linijo smo vključili barvite vzorce z živahnimi, intenzivnimi barvami, ki se na trgu darilnih vrečk dobro prodajajo, pa retro zimski vzorci, poslikave z dodatkom bleščic in še druge zanimive tehnike. Darilne vrečke imajo na sprednji in hrbtni strani izbran vzorec, ob strani pa smo jim večinoma določili samo eno barvo. Tako so bolj posebne, inovativne, hkrati pa tudi bolj elegantne.

Kaj pravi vaša marketinška izkušnja – za katere barve in modele vrečk se potrošniki najraje odločajo? Kaj vse spada v vašo ponudbo?

V podjetju EMMA d.o.o. veliko truda vložimo v poznavanje trga in kupcev. Skozi leta smo postali segmentni strokovnjaki in danes se tako prilagodimo vsaki situaciji. Kot rečeno imajo potrošniki radi žive in intenzivne barve. Po podatkih raziskav, ki smo jih opravili, so naš ključni kupec ženske. Pri oblikovanju novih kolekcij darilnih vrečk seveda ta podatek tudi upoštevamo. Izjema so le darilne vrečke za steklenico, po katerih posegajo tudi moški. Za otroške vrečke izbiramo podobe pravljičnih junakov in prisrčnih živali. Drogerijam na primer nudimo bolj prefinjene vrečke, knjigarne, trgovske verige, bencinski servisi ali diskontne trgovine in cvetličarne pa imajo zopet svoje zahteve, katere upoštevamo in uresničujemo. V našo ponudbo sodijo še vrečke po naročilu. Posebej uporabne so v zadnji letih ekološke netkane vrečke/torbe, primerne za trajno, vsakodnevno uporabo.

Neprestano razmišljamo o novih idejah in prihajajočih linijah. Medtem ko lahko danes na policah trgovin občudujete naše novoletne motive, je naša redna kolekcija, ki bo na trgu šele naslednje leto, prav tako že zasnovana in pripravljena, Lahko bi rekli, da smo skoraj že v pripravah na novo leto 2014.

Zanimanje za darilne programe torej narašča?

Darilni program uspešno tržimo skozi vse leto, v zadnji polovici leta pa raste zanimanje podjetij za vrečke po naročilu ali z dotiskom. Tu se trend obrača v prid vrečkam izdelanim v celoti po naročilu. Znani smo kot partner s kakovostno storitvijo in profesionalnim odnosom. Naši naročniki se vračajo k nam in nam zaupajo vedno večje in zahtevnejše projekte.

Na katerih trgih ustvarjate glavne prihodke na področju papirne galanterije?

Največ prihodkov ustvarimo trenutno na domačem trgu, kjer imamo največje tržne deleže v svoji kategoriji. Za izvoz pa so nam na tem segmentu trenutno ključni trgi bivše Jugoslavije in Bolgarija.

Pri izdelavi embalaže naročniki v zadnjem času zelo opozarjajo na dematerializacijo in racionalizacijo. Velja to tudi za darilno embalažo?

Pri darilnih vrečkah opažamo pojav »kroženja«. Naše darilne vrečke so tako kakovostne, da jo pogosto prejemnik potem porabi še za izročanje darila. Ta cikel se ponovi večkrat.

Kako letos posluje EMMA?

V podjetju EMMA d.o.o. bomo leto zaključili uspešno. Sledimo svoji strategiji, ki smo jo zapisali lansko leto. Vemo, da je za odlično podjetje potrebno imeti jasno definirano poslanstvo, sposobno vodstvo, usklajeno ekipo sodelavcev, odličen denarni tok in financiranje, učinkovito prodajo, jasne marketinške komunikacije, dobro delujoče sisteme, pravno jasne dokumente in seveda tudi odličen izdelek. Mi v svoje izdelke zaupamo in z odlično ekipo sodelavcev pogumno stopamo novim poslovnim izzivom naproti.

——————–

Anketa o darilni embalaži

V modi embalaža iz naravnih materialov

Nekatera podjetja v embalažni panogi smo povabili, da v anketi odgovorijo na nekaj vprašanj, zlasti, kateri modni trendi prevladujejo na trgu in ali je eko design že eden izmed glavnih standardov v zahtevah naročnikov oziroma kupcev.

V teh dneh potrošniki bolj razmišljajo o darilih in darilni embalaži kot med letom. Kakšne so letošnje novosti in posebnosti na področju darilne embalaže?

Zvonko Murko

Zvonko Murko

Zvone Murko, MSK d.o.o.: Trendi v oblikovanju darilne embalaže so zelo pestri. Vse od čistih linij do retro stila s poudarkom na okolju prijaznih, naravnih ali iz recikliranih materialov.

Ajda Brazda Mlakar, Valkarton Rakek d.o.o.: Povpraševanje se giblje od zelo svetlečih in barvitih embalaž do embalaže z naravnim videzom. Ugotavljamo, da je v zadnjem času več povpraševanj po naravni embalaži, v naravnih barvah oziroma po rjavi embalaži brez tiska.

Dušan Kukec, DUKE-TRADING.com: Letos predlagamo, da božično-novoletne zavitke podarijo v ekološki, biorazgradljivi embalaži, predlagamo naravne materiale in zgolj prvovrstno izdelano embalažo. Oblika embalaže mora biti primerno prilagojena vsebini in morebitnemu transportu. Izjemno elegantna so poslovna darila, ovita s svilenim trakom, na katerem je odtisnjen logotip podjetja.

Kakšen design, barve, materiali, velikosti so v ospredju?

Zvone Murko, MSK d.o.o.: Pri oblikovanju darilne embalaže zagovarjamo čisto klasiko, minimalistično, moderno oblikovano embalažo. Uspešna mešanica klasičnega sloga z novim dizajnom. Eleganca in varnost darilne embalaže so stalnica pri našem oblikovanju. Naša darilna embalaža je embalaža s podpisom narave. Uporabljamo ekološke materiale, ki jih z unikatnim oblikovanjem spreminjamo in s tem valoviti karton prerašča funkcionalnost embalaže. Spreminja se v estetski izdelek, ki ga lahko postavimo ob bok izdelkom iz lesa. Izdelujemo darilno embalažo vse od mini škatlic naprej. Največje povpraševanje je po unikatni embalaži za steklenice. Ekološke in naravne so tudi kombinacije barv. Vse to so tudi današnji trendi na področju darilne embalaže.

Ajda Brazda Mlakar

Ajda Brazda Mlakar

Ajda Brazda Mlakar, Valkarton Rakek d.o.o.: Materiali, ki jih uporabljamo, so klasični, z zahtevnejšimi dodelavami – s parcialnim lakiranjem in tudi vročim tiskom. Izdelujemo veliko embalaže za industrijo pijač, kjer pa je zelo pogosta izdelava embalaže z acetatno folijo – okencem, skozi katero kupec lahko vidi tudi artikel v embalaži.

Dušan Kukec, DUKE-TRADING.com: Letošnja barva, ki jo vsi predlagamo, je morda plavica oziroma bolj poznana kot “bluette”. Še vedno so priljubljeni motivi božiča oziroma novega leta, ki pa so letos tudi v modri barvi. Zahtevnejši kupci oziroma tisti, ki prisegajo na sodobno oblikovanje, najraje posegajo po prozorni embalaži, ki je primerna za steklenice in podobne izdelke za poslovna darila.

Imate v programu kakšne novosti?

Zvone Murko, MSK d.o.o.: Naša embalaža je nenehna provokacija trga. Zakaj? Ker je naša embalaža umetniška, umetnost pa provocira. Izziva zanimanje, pozornost in mora spreminjati stališča. Naši proizvodi so namenjeni vsem tistim, ki so ekološko ozaveščeni, ki cenijo slovenske izdelke iz naravnih materialov in skrbijo za okolje, v katerem bivajo ter širše. Pri oblikovanju in izdelavi uporabljamo okolju prijazne, tehnološko napredne materiale. Ti materiali v kombinaciji z minimalističnim funkcionalizmom tvorijo vrhunske oblikovalske kreacije, ki pogosto mejijo na embalažno skulpturo, a prvenstveno z izredno uporabno funkcijo. Vse to je razkošje in tako se imenuje tudi linija naše darilne embalaže Luxsory. Tej liniji nenehno dodajamo nove oblike in materiale ter iz njih tvorimo nove darilne produkte, ki jo dopolnjujejo. Letos smo tako razvili paleto novih izdelkov, ki jo personaliziramo glede na potrebe kupca, kar pomeni izdelavo embalaže z grafičnimi predlogami, logotipi, blagovnimi znamkami in drugimi zahtevami kupca. Pozornost usmerjamo predvsem v izgradnjo grafične identitete izdelka, ki je zasnovan na vizualni prepoznavnosti izdelka, modernem dizajnu in visoki kvaliteti izdelave. Trenutno v svetu prodaje vladajo blagovne znamke. Posledično moramo pri dizajniranju darilne embalaže slediti dejstvu, ali bo izdelek, ki ga ta embalaža predstavlja, postal blagovna znamka. Vsaki embalaži lahko dodamo edinstvene vložke, ki poskrbijo za dodatno varnost, privlačen videz in razgibanost, kar ustvarja še poseben estetski dodatek. Oblikovanje nima meja.

Ajda Brazda Mlakar, Valkarton Rakek d.o.o.: Smo podjetje, ki izdeluje embalažo po meri za vsakega kupca. To pomeni, da se prilagodimo željam naših kupcev, ki pa so različne od artikla do artikla. Vsaka škatla je specifična, unikatna, tako da je o novostih na splošno težko govoriti. Kupci k nam prihajajo z najrazličnejšimi idejami, ki jih nato poskušamo skupaj razviti in realizirati za vsak izdelek posebej.

Dušan Kukec, DUKE-TRADING.com: Tudi letos smo pri kartonski embalaži pripravili veliko novosti, predvsem glede oblik in barv.

Kakšno je v zadnjih dveh letih povpraševanje po darilni embalaži in kakšne so zahteve naročnikov?

Zvone Murko, MSK d.o.o.: Zavedamo se, da embalaža prodaja in je zaradi obstoja blagovnih znamk na trgu nujnost. Trenutne ekonomske razmere so pripeljale do upada povpraševanja na osnovi zapiranja določenih podjetij in zmanjšanja števila naročil pri podjetjih, ki poslujejo. To je trenutno stanje, ki kaže na spremembe v gospodarstvu. Zahteve naročnikov so ostale nespremenjene in se celo zvišujejo, saj naročniki za svoj denar upravičeno pričakujejo največ. Serije se zmanjšujejo, povpraševanje po unikatni, okolju prijazni in personalizirani embalaži pa se povečuje.

Ajda Brazda Mlakar, Valkarton Rakek d.o.o.: Povpraševanja po darilni embalaži je pri nas manj, kot ga je bilo pred leti, povpraševanja pa so zelo različna. Kupci pogosto povprašujejo po darilni embalaži za domače proizvode, kot so vino, sokovi, olja, med itd. Nekaj povpraševanj je tudi po embalaži za koledarje, lončke itd.

Dušan Kukec, DUKE-TRADING.com: Pov­praševanje po darilni embalaži je stalno, zahteve kupcev so razumljive in izvedljive. Z našo ponudbo so vselej zadovoljni. Pred nakupom embalaže potrebujejo posvetovanje in običajno za njih v katalogih najdemo primerno embalažo ali vsaj idejo kasneje realiziramo po naročilu custom made.

Koliko pri darilni embalaži upoštevate eko design?

Zvone Murko, MSK d.o.o.: Naša embalaža je izdelana v skladu z zahtevami in načinom življenja naših kupcev. Skladno z njihovimi potrebami, z majhnimi podrobnostmi, ki izžarevajo njihovo posebnost in se jim poda. In danes so ti trendi eko. Naše podjetje se je že leta 2003 zavezalo k eko proizvodnji in izdelkom iz eko materialov, s tem ko smo se pričeli certificirati po mednarodnem standardu skupine ISO 14000 za ravnanje z okoljem. Od eko proizvodnje in materialov do eko dizajna je samo ena logična pot in ta pot nas vodi že vsa leta. Ko se ljudje v stiku z lepo oblikovanim izdelkom ali storitvijo počutijo dobro, tudi sami oddajajo podobno energijo. Torej so bolj ustvarjalni, bolje delajo. Eko dizajn je pomembna postavka v razvoju darilne embalaže naše družbe in posledično počutja naših končnih uporabnikov.

Ajda Brazda Mlakar, Valkarton Rakek d.o.o.: Ker izdelujemo embalažo po meri, pri tem sledimo željam kupcem. Design v tem primeru prihaja od naših kupcev in če si le ti želijo eko design, ga seveda naredimo.

Dušan Kukec, DUKE-TRADING.com: Povsem. Sodobni in zahtevni kupci posegajo zgolj po embalaži, ki je izdelana iz ekoloških materialov, biorazgradljivih in pogosto naročajo tudi obliko, ki bi tovrstne vrednote poudarjale. Še posebej je eko design pomemben pri embalaži hrane, pripravljene hrane, catteringa, najraje se odločajo za krožnike za enkratno uporabo iz sladkornega trsa ali drugih biorazgradljivih materialov, oblika je sveža, lahkotna in navdihujoča.