Embalaža iz valovitega kartona |
 
Na Mednarodnem sejmu obrti in podjetnosti v Celju je kartonažno podjetje MSK iz Slovenske Bistrice stalni razstavljavec. Čeprav so s proizvodnim programom fokusirani predvsem na proizvode transportne embalaže, že več let želijo povečati tudi prodajo darilne embalaže, ki je praviloma unikatna in je v njej več dodane vrednosti. Kako MSK čuti nihanja na trgu, zlasti ker je njihov ciljni partner tudi prehrambna industrija? Direktor Srečko Kapun pravi, da upanje umre zadnje …
 
Srečko Kapun

Srečko Kapun

Kaj ste želeli letos udarno predstaviti na Mednarodnem obrtnem sejmu?
Udarno predstavljamo celotno podjetje MSK, d. o. o., in možnosti predelave valovitega kartona kot materiala, ki dopušča domišljiji zelo široke možnosti oblikovanja. S tem postaja valoviti karton tudi všečni sporočilni medij s široko možnostjo uporabe.

Če je tako, za katere embalažne izdelke iz valovitega kartona je na trgu največ povpraševanja?
Valoviti karton ostaja in še krepi svojo osnovno vlogo pri zaščiti izdelkov. Kot zaščita v transportu se valovitemu kartonu dodaja komercialna funkcija, saj je s potiskom in oblikovanjem valoviti karton odličen sporočilni medij. Trenutno opažamo porast izsekane embalaže zaradi že prej navedenih razlogov in posledično nižanje gramatur papirja zaradi racionalnejšega izkoriščanja surovin in ekonomičnosti poslovanja.

S svojim proizvodnim programom zelo ciljate tudi na prehrambno industrijo. Na katere elemente v proizvodnji morate biti najbolj pozorni?
Naši proizvodi so prisotni v skoraj vseh panogah predelovalne industrije. Prehrambna industrija ima visoke standarde higiene in kakovosti, ki so normalni v cilju zaščite zdravja potrošnikov. Tudi mi smo v procesu predelave naše embalaže podvrženi standardom, ki zagotavljajo primerno embalažo za prehrambno industrijo. Tudi v ta namen smo od leta 2003 vsako leto s strani SIQ certificirani s standardom kakovosti ISO 9001 in okoljskim standardom ISO 14001.

Kaj se dogaja na domačem trgu z darilno embalažo in kakšne načrte imate za ta segment proizvodnje?
Darilno embalažo lahko pri nas delimo na enostavno in zahtevno. Enostavna darilna embalaža so razne vrečke in nosilke, ki jih proizvajamo v večjih količinah za neznanega potrošnika. Zahtevna embalaža je za znanega potrošnika in je namenjena točno določenemu artiklu, praviloma v manjših količinah. V skupino zahtevne oz. najzahtevnejše embalaže spada embalaža z največjo dodano vrednostjo v malih količinah in za neznanega kupca.
Pri nas proizvajamo vse naštete vrste darilne embalaže, poseben poudarek pa dajemo najzahtevnejši darilni embalaži, naši novi liniji elegantne darilne embalaže LUXORY. Seveda je izdelana iz valovitega kartona izbranih materialov in je novost na slovenskem tržišču. Namenjena je vsem, ki se zavedajo, da je kvalitetna embalaža tudi dodana vrednost izdelku oz. darilu. Škatlice LUXORY so lahko tudi samostojno darilo, saj so s spominsko vsebino okras vsake police v našem domu.

Nekateri menedžerji v proizvodnji embalaže ocenjujejo, da bodo poslovno leto kljub krizi končali dobro. Kako poslujete letos in kakšna so poslovna pričakovanja? Novosti v proizvodnji, načrti?
Dobro je relativna ocena, ki se razlikuje od posameznega poslovnega okolja. Proizvodnja embalaže je odvisna od proizvodnje vseh panog, s katerimi si v tem času delimo dobro in slabo. Ohranjamo nivo poslovanja iz pozitivnega prejšnjega leta. Po zadnjih napovedih še ni pričakovati večjih premikov na boljše. Poudarek dajemo izdelkom z večjo dodano vrednostjo in denarnemu toku, večjih načrtov za novosti v proizvodnji pa si trenutno ne moremo privoščiti. Ostajamo optimistični za prihodnost, saj upanje umre zadnje.