Obraz |
 
Največji proizvajalec plastičnih lončkov za sveče v Sloveniji je doma v Cirkovcah. Plastiko Medved je na noge postavil nekdanji zavarovalniški delavec Maks Medved, že več kot tri desetletja samostojni podjetnik. Na vprašanje, kako to, da se je odločil za podjetništvo, saj zavarovalništvo ne daje slabega kruha, je odgovoril, da moraš za trg že imeti malo nosu, če se odločiš za spremembo. Moraš oceniti, kaj se da in česa ne. V zavarovalništvu pa ni želel več delati.
 
Maks Medved

Maks Medved

Najbolj zanimivo kajpak je, da Maks Medved ni svečar, pač pa je tekstilec. Njegova prva podjetniška izkušnja, ko je ustanovil družinsko podjetje, je nastala v sodelovanju s podjetjem Gorenje Muta, kjer so delali malo kmetijsko mehanizacijo. A se je Maks Medved odločil za spremembo proizvodnega programa in začel izdelovati tekstilne cevke, potrebne za pripravo proizvodnje blaga. Tudi pri tem ni ostal. V tretje gre rado. Pred dvema desetletjema se je odločil za embalažo za sveče. To je bilo zanj nekaj novega in na začetku je plastične lončke za sveče težko prodajal. Prodaja je bila majhna.

»Ali veste, kako so me sprejeli v Ljubljani, ko sem prišel svečarjem prodajat lončke za sveče? Smejali so se mi. A če nekaj delaš s srcem in dušo, če daš v posel maksimum in veš, kaj moraš storiti za kakovost, moraš uspeti. Danes polovico proizvodnje prodamo v Ljubljani,« se Maks Medved spominja začetka.

Danes je seveda drugače. Na domačem trgu prodajo 80 odstotkov proizvodov, 20 odstotkov pa izvozijo – od Portugalske, Avstrije, Nemčije, Poljske in Madžarske do Španije, Grčije, Finske, na Balkan in še kam. Letno proizvedejo več kot 10 milijonov različnih artiklov. Največ plastičnih lončkov za sveče, to je njihov udarni program, plastenke za kis, sokove in kemično industrijo pa imajo petinski delež v količini. Prodaja plastenk se letos povečuje, medtem ko v prejšnjih letih ni bilo tako.

»Če je konkurenca? Seveda je,« pravi Maks Medved. »A ostalo nas je malo, veliko proizvajalcev embalaže za sveče je propadlo. Mi smo zaradi lastne orodjarne zelo fleksibilni, saj lahko sproti spremljamo prodajo in se odločamo za tak dizajn in vzorce, ki jih trg zahteva. Za našo proizvodnjo lahko izdelamo vse vrste orodij, kar je določena konkurenčna prednost.«

Bilo bi čudno, če tudi na embalažnem trgu za sveče ne bi bilo nihanj. Vendar se jim prodaja povečuje celo na ekološko najbolj osveščenih tujih trgih. V izvozu dosegajo približno enake cene kot doma. V razvoju izdelkov in pri iskanju bolj zelenih materialov so večkrat poizkušali nadomestiti PVC z drugimi materiali, s PE, PET, PS in PP, vendar so kupci na koncu ugotovili, da je za sveče najustreznejši material PVC. Tako za lončke kot za vložke. Če se upošteva težo, temperaturo pri predelavi in transport, je od vseh materialov, posebej še v primeru s steklom, v to je Maks Medved prepričan, za okolje najmanj obremenilen prav PVC.

Kako poslujejo? Gre. Glede na razmere dobro. Prodajo povečujejo, poslovno leto bodo končali po pričakovanjih. Realizacija bo nekaj čez milijon evrov. Pridobivajo nove partnerje in njihov prodajni trg je stabilen. Pomaga jim širok izbor vzorcev v lastni kreaciji – izdelujejo več kot 60 vzorcev.

Menda je Plastika Medved nekoliko posebna tudi v tem, da v več kot treh desetletjih niso doživeli nobene hude krize. Poslujejo stabilno. Recept? Maks Medved pravi, da sta mu ga položila v srce že dedek in babica: »Takrat, ko ti gre dobro, varčuj za slabše čase. Troši pametno, normalno.« V Sloveniji po njegovem ne bi bilo nobene krize, če bi ravnali tako in če ne bi bili Slovenci včasih tako čudni …

Maks Medved svoje izkušnje prenaša na sina Simona. Da zna gledati v jutri, kaže tudi modernizirana in računalniško vodena strojna oprema. Lastna orodjarna. Unikatni izdelki. In iskanje. Na primer njihov program Party. Vrtne sveče za piknike. Prodajajo jih gori, na severu Evrope.

In kaj si želi v poslu Maks Medved? Pravzaprav nič posebnega. Želi obdržati tržni delež in ugled pri kupcih. Tako.