Prihodnost fleksibilne embalaže |
 
Svetovni potrošniški trg fleksibilne embalaže je v letu 2011 dosegel vrednost 58,3 milijarde dolarjev. Po zadnjih raziskavah združenja Pira International bo rasel s 4,1-odstotno stopnjo letne rasti in tako do leta 2016 dosegel 71,3 milijarde dolarjev.
 

Nova študija raziskovalnega združenja z naslovom Prihodnost globalne fleksibilne embalaže je pokazala, da fleksibilna embalaža nadomešča tradicionalno kot na primer pločevinke, steklo in plastenke. Tonaža globalne potrošniške fleksibilne embalaže, ki je lani avgusta znašala 18,1 milijona naj bi po napovedih dosegla 22,5 milijona ton do leta 2016. Rast trga so povzročili tudi različni novi izdelki, ki so jih lastniki blagovnih znamk primorani razviti na izjemno konkurenčnem trgu.
Nosilne zmožnosti bodo vedno pomembnejše, saj veliko trgovskih verig zahteva najboljšo zaščito izdelkov in posledično daljši rok trajanja. Po predvidevanjih združenja Pira naj bi najvišjo stopnjo rasti dosegla prav plastika visokih zmogljivosti (BOPET, EVOH in PA). Fleksibilna embalaža je že dosegla zrelost trga v razvitih državah, kot sta Severna Amerika in Zahodna Evropa, zato bo rast tu skromnejša.
Največji trg je v letu 2011 dosegla Azija z 29,1-odstotnim deležem, sledita ji Severna Amerika in Evropa. Azija predstavlja tudi najhitreje rastoči trg na področju fleksibilne embalaže, letna stopnja rasti v obdobju od 2011 do 2016 bo po napovedih 7,9-odstotna. Ta regija bo v obdobju naslednjih petih let predstavljala kar 55 odstotkov celotnih zahtev po fleksibilni embalaži. Najhitreje rastoča azijska trga bosta po podatkih Pire Indija in Kitajska, ki bosta v omenjenem obdobju predstavljali kar 44 odstotkov svetovnega povpraševanja po fleksibilni embalaži.

Fleksibilna embalaža se uporablja predvsem za pakiranje hrane

Kar v tri četrtine globalne fleksibilne embalaže se pakira hrana, največ ribe, meso, sladkarije in pecivo. Pod fleksibilno embalažo spadajo potiskani, laminirani in ekstrudirani materiali, ki so lahko sestavljeni iz različnih materialov, kot so plastični filmi, papir in folije. Pod fleksibilno embalažo spadajo plastične vrečke, torbe, ovijalni in zavijalni papir, aluminijasti laminati, blisterji ipd. Večinoma se uporablja za pakiranje prehrambnih in tudi drugih izdelkov, kot na primer hrana za hišne ljubljenčke, tobak, kozmetika, izdelki za osebno nego, čistila, farmacevtski in zdravstveni pripomočki. Filmi za fleksibilno embalažo so lahko izdelani iz fleksibilne plastike (PE, PP, poliester ali PA), fleksibilnih folij ali fleksibilnega papirja, lahko so premazani, laminirani ali v postopku ekstrudiranja združeni z drugimi materiali za izboljšanje fizičnih sposobnosti.

Najvišja rast v Rusiji

Fleksibilna embalaža. Vir: Pira International Ltd

Fleksibilna embalaža. Vir: Pira International Ltd

Po podatkih združenja Flexible Packaging Europe (FPE) je bila vrednost evropskega trga fleksibilne embalaže 11,6 milijarde evrov, 83 odstotkov prodaje pa je bilo v Zahodni Evropi, in sicer 9,65 milijarde evrov. Trg fleksibilne embalaže je v Evropi v letu 2011 zrasel za 5,5 odstotka v primerjavi z letom 2010, in sicer za 5 odstotkov v Zahodni Evropi, medtem ko je bil v Vzhodni Evropi odstotek nekoliko višji, 8. Vrednost se je deloma povečala tudi zaradi rastočih cen surovin, saj so proizvajalci posledično zvišali cene končnim kupcem.
Na nacionalni ravni je bila največja rast vidna v Rusiji (9 odstotkov) in Turčiji (7 odstotkov). Največji padec trga so, kot pričakovano, doživele Grčija, Španija in Portugalska. Največji evropski proizvajalci embalaže (Amcor, Constantia, Sealed Air-Cryovac, Clondalkin Group, WIPAK, Mondi Packaging, Huhtamaki, Bemis, Südpack, Bischof & Klein) zasedajo kar 53 odstotkov celotne industrije fleksibilne embalaže.

Študije kažejo na potencial embalaže

Študija »LCA-analiza pakiranih prehrambnih izdelkov: funkcija fleksibilne embalaže« je upoštevala proces izdelave, pakiranja in transporta. Pokazala je, da je okoljski vpliv pregledane embalaže bistveno manjši v primerjavi z vplivi proizvodnje in predelave hrane. V bistvu embalaža tudi pripomore k ohranjanju čistega okolja, saj ohranja hrano svežo in omejuje porabo.
Pri blagovnih znamkah je cenjena fleksibilna embalaža predvsem zaradi vsestranskosti in primerjalno nizke cene, obenem pa kaže tudi potencial za inovacije.
Poleg tega je lahka, kar je ključnega pomena, če želimo ugoden ogljični odtis in čim manjši vpliv na okolje,« je povedal Adam Page iz združenja Pira International.

 

Viri:
http://www.pira-international.com/versatility-and-innovation-to-drive-global-flexible-packaging-market.aspx
http://www.packworld.com/package-design/structural/higher-barrier-plastics-will-help-grow-flexible-packaging-market
http://convertingcurmudgeon.com/2012/02/27/fpa-packaging-converters-stay-flexible-prepare-for-recovery