Embalaža bo letos zelena in interaktivna - EOL 56

Embalaža bo letos zelena in interaktivna - EOL 56

Trendi v proizvodnji embalaže | Nina Semolič |
Čeprav je še mnogo podjetij in kupcev pod vplivom gospodarske krize, je embalažna industrija že pripravljena na nove izzive. Pike Research je v letu 2010 pripravil poročilo, ki napoveduje, da se bo dohodek svetovne embalažne industrije povečal s 429 milijard dolarjev v letu 2009 na 530 milijard dolarjev do leta 2014, kar kaže stopnjo rasti, ki je hitrejša od rasti celotne svetovne ekonomije. Ta ekspanzija naj bi s seboj prinesla tudi veliko bolj previdno izbiro materialov, porabo energije, transporta in distribucije. Tako postaja vpliv na okolje ključni dejavnik embalaže prihodnosti, takoj za dizajnom.

widex-hearing-aid-idea-packaging-01Embalaža postaja interaktivna
Moderni potrošniki so pravzaprav nakupovalni strokovnjaki, ki se odločajo v sekundah. Posebej v supermarketih mora embalaža prav premamiti v nakup novega izdelka. Revolucionarne tehnologije, kot so zvočni, svetlobni in interaktivni efekti, lahko imajo fenomenalne učinke na potencialnega kupca. Z zvočnimi čipi tako lahko izdelku dodamo promocijska sporočila, kot papir tanki zasloni pa lahko demonstrirajo samo uporabo izdelka. Proizvajalci, ki se bodo odločili za takšno embalažo, bodo tako lažje prepričali potrošnike v nakup izdelka na že tako prenapolnjenem trgu, so prepričani pri podjetju Landor.
Podjetje Innova Database, ki raziskuje trg prehrambene industrije, napoveduje, da bo interaktivna embalaža zrasla do 4,8 milijarde dolarjev v letu 2011 in dosegla 14,1 milijarde dolarjev v letu 2013.
»Embalaža je končno in zares postala interaktivna,« pravijo na blogu Greener Package. Tako oblikovalci kot tudi dobavitelji bi morali svoj fokus usmeriti v interaktivno izkušnjo, ki jo lahko preko embalaže izdelka vzpostavimo med znamko in uporabnikom.

qr_kodaNove oznake za varnost in avtentičnost
Uporaba pametnih senzorjev, ki bodo v bližnji prihodnosti vključevali integracijo tehnologij tiskane organske elektronike in radiofrekvenčne identifikacije RFID, omogoča spremljanje zgodovine proizvoda s časovno odvisnim zapisovanjem specifičnih parametrov, ki so določeni glede na vrsto proizvoda. To omogoča varnost in avtentičnost. Danes na trgu ni več pomembno, da kupcu ponudimo le storitev oziroma proizvod, ampak je čedalje bolj pomembno tudi, kakšno vez vzpostavimo z njim. Ker je embalaža običajno površinsko omejena, onemogoča kakovostno informiranje in oglaševanje, kar lahko rešimo s tehnologijo 2D kod, ki omogočajo zgoščeno kodiranje velike količine informacij. Takšna aktivna embalaža naj bi po napovedih podjetja Innova Database do leta 2013 predstavljala 6,4 milijarde dolarjev trga.

pack_world_cover_0Ponovna uporaba in trajnost embalaže
Ko kupci opazijo izdelek in preberejo oznako, pride na vrsto tretji dejavnik, ponovna uporaba embalaže oziroma možnost recikliranja. Vse več proizvajalcev se bo odločalo za okolju prijazno embalažo, saj so tudi kupci vedno bolj okoljsko osveščeni. Vse več podjetji bo preučevalo vpliv izdelkov na okolje in kako onesnaževanje zmanjšati. Packaging Digest je v svojem vsakoletnem poročilu razkril, da je v dveh tretjinah embalažnih podjetij postala trajnost eden najpomembnejših dejavnikov, kar so napovedali tudi strokovnjaki iz podjetja Landor. 61 odstotkov embalažnih podjetij je potrdilo, da je to postala tudi prioriteta njihovih kupcev. Podjetje Mittel, ki se ukvarja z raziskavo trga, je poudarilo, da se bodo podjetja vedno bolj osredotočala na okolju prijazno embalažo, v kombinaciji z edinstvenostjo, kot na primer žitne ploščice brez embalaže oziroma pakiranje po več izdelkov skupaj. Packaging Digest je tudi razkril, da je že četrtina podjetji pripravila strategije za boljšo trajnost, in sicer na področju porabe energije (62 odstotkov), recikliranja posameznih delov (54 odstotkov), oblikovanja embalaže (49 odstotkov) in opustitev oziroma omejitev uporabe določenih materialov (43 odstotkov). Pike Research predvideva, da bo okolju prijazna embalaža skoraj podvojila prihodke v obdobju od 2009 do 2014, in sicer z 88 milijard na 170 milijard dolarjev.

JOGURTIFleksibilna embalaža zmanjšuje stroške
Velik trend bo v letu 2011 tudi uporaba fleksibilne embalaže. Pri Flexible Packaging Magazine so zapisali, da industrija fleksibilne embalaže predstavlja 18 odstotkov celotnega embalažnega trga, ta odstotek pa naj bi se v letu 2011 še povečal. Fleksibilna embalaža lahko igra pomembno vlogo tudi pri zmanjševanju stroškov. Raziskava Inštituta proizvajalcev strojev za izdelavo embalaže (Packaging Machinery Manufacturers Institute – PMMI) je pokazala, da že 41 odstotkov proizvajalcev zmanjšuje stroške s pomočjo lahke fleksibilne embalaže. Največji uporabnik take embalaže je in bo predvsem prehrambna industrija. Po podatkih PMMI bo kar 53 odstotkov podjetij povečalo uporabo fleksibilne embalaže.

ledeni_cajUnikatna embalaža in prilagojeno pakiranje
Da bi izdelki ostali relevantni in primerljivi tudi v letu 2011, morajo potencialne kupce prepričati s svojo namenskostjo in izpostaviti predvsem tisto, v čemer so dobri oziroma boljši od ostalih ponudnikov, in to tudi ustrezno izražati preko embalaže, so prepričani pri Landorju. Embalaža izdelka pa je prva stvar, ki jo kupec opazi. Tako nam unikatna embalaža z izpostavljenimi prednostmi omogoča preusmeritev kupčeve pozornosti. S tako prilagojenim pakiranjem imajo podjetja mnogo možnosti, ki jih lahko izkoristijo za boljšo prodajo izdelka.
Seveda pa ostajajo v ospredju ekonomski pomisleki, kot so nizki stroški. Podjetja delajo predvsem na vzpostavitvi trdnih odnosov s strankami in zelo verjetno je, da bo tako ostalo tudi v letu 2011.

Viri:
http://landor.com/index.cfm?do=thinking.article&storyid=837&sct=6&s=6&a=40750&bhcp=1
http://www.packagingdigest.com/article/512082-Packaging_Trends_2011.php
http://www.sunpack.com/blog/2010/12/top-packaging-trends-2011/
http://news.thomasnet.com/IMT/archives/2010/12/global-packaging-trends-for-2011.html

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija
iz evropskega sklada za regionalni razvoj. Sofinanciranje spletne strani je bilo pridobljeno preko Vavčerja za digitalni marketing.