Nemški inštitut za pakiranje

Nemški embalažni inštitut, Deutsches Verpackungsinstitut E.V., je nacionalna organizacija, ki povezuje več kot sto podjetij, proizvajalcev embalaže, proizvajalcev orodij in strojev za izdelavo embalaže, izobraževalnih in raziskovalnih institucij. Kot je povedal Winfried Batzke, je glavni namen inštituta “prirejanje dogodkov, ki vzpostavljajo dialog med vsemi udeleženci proizvodne in prodajne verige na področju embalaže. Med pomembne naloge inštituta štejemo tudi spodbujanje izobraževanja in razvoja ter inovacij na področju embalaže.” Vse dejavnosti seveda izvajajo v stalni komunikaciji s splošnimi in strokovnimi javnostmi. Inštitut vsako leto organizira tudi nemško nagrado za embalažo, kongres o embalaži ter Embalažno akademijo.
Namen Nemške embalažne nagrade je, po besedah Batzka, “spodbujanje inovacij v embalažni industriji”. Na zadnjem razpisu je sodelovalo preko 300 izdelkov, ki so jih prijavila podjetja iz embalažne industrije.
Med pomembnimi projekti na inštitutu omenjajo PackVision, s katerim povezujejo študente industrijskega oblikovanja s proizvajalci embalaže in proizvajalci izdelkov široke potrošnje. Na takšen način vzpostavljajo nujno potreben prenos izkušenj in novih idej, ki se porajajo v izobraževalnih centrih. Vsako leto se tako predstavniki študentov in industrije posvetijo določenim embalažnim izdelkom in skupaj razvijajo inovativne izdelke, nekateri izmed njih vsako leto najdejo pot na prodajne police.
Inštitut seveda zbira in analizira informacije o dogajanju v embalažni industriji po vsej Nemčiji. Kot pravijo, trenutno krizo najbolj občutijo podjetja, ki proizvajajo stroje in drugo opremo za proizvodnjo embalaže. Branža transportne embalaže še vedno nazaduje, vzpon pa opažajo le v proizvodnji prodajne embalaže. Nemška podjetja se seveda srečujejo tudi s cenejšo konkurenco, predvsem iz držav novih članic Evropske unije, vendar, kot ugotavlja Winfried Batzke, se na trgu razlikujejo predvsem s kvaliteto in še vedno primerljivimi cenami. Tako konkurenca ne vpliva na delovanje industrije v večji meri. Posebno mesto imajo domači proizvajalci tudi zato, ker lahko stalno sodelujejo s porabniki pri načrtovanju embalaže. Nemška podjetja močno stavijo na inovacije in izobraževanje lastnih kadrov, s čimer lahko ne le sledijo, ampak tudi postavljajo nove trende v embalažni industriji.
Inštitut vzpodbuja razvoj trajnostne in okolju prijazne embalaže. To je pot, po kateri se je večina podjetij iz embalažne industrije podala že pred več leti, predvsem preko visokega odstotka reciklabilnosti embalaže, zmanjšanja količine embalaže, zmanjšanja porabe energentov pri proizvodnji embalaže in optimizacije proizvodnih procesov in logistike.
Z namenom mreženja in izmenjave informacij znotraj industrije Inštitut vsako leto organizira tudi dvodnevni kongres embalažne industrije. Prvi dan kongresa je namenjen predavanjem, na katerih strokovnjaki iz različnih stopenj proizvodnje embalaže predstavljajo trende, inovacije in težave, s katerimi se srečujejo v domačih podjetjih. Drugi dan kongresa je veliko bolj praktičen, saj Inštitut pripravi oglede proizvodnje embalaže v okolici kraja, kjer je kongres.
Mednarodno povezovanje inštitut sicer postavlja kot eno izmed pomembnih nalog, vendar sodelovanje s slovenskimi podjetji ali inštitucijami ni posebej razvito, in kot pravijo na inštitutu, pomagajo „glede na povpraševanje“.